ထိုင်းနိုင်ငံသည် အာဆီယံ၏ ဒုတိယအကြီးဆုံး မော်တော်ကားဈေးကွက်အဖြစ် မလေးရှားကိုရှုံးနိမ့်

Powered by Drupal

      အဆင့်သတ်မှတ်ချက်အပြောင်းအလဲများသည် အာရှမော်တော်ကားထုတ်လုပ်သူများအတွက် အဓိကတိုက်ပွဲဖြစ်လာသည်ဟု ဂျပန်အခြေစိုက် အွန်လိုင်းသတင်းမဂ္ဂဇင်းက မှတ်ချက်ပြုခဲ့သည်။

       ကာလကြာရှည်စွာ တတိယနေရာသို့ရောက်ရှိခဲ့သော မလေးရှားနိုင်ငံ၏ ရောင်းအားကိန်းဂဏန်းများသည် ၂၀၂၄ခုနှစ်၊ ဇန်နဝါရီလမှ မတ်လအထိ သုံးလပတ်ဆက်တိုက် ထိုင်းနိုင်ငံ၏ ထိပ်ဆုံးမှရပ်တည်နေကြောင်း အစီရင်ခံစာတွင် ဖော်ပြထားသည်။

       Malaysian Automotive Association ၏ အဆိုအရ ယခုနှစ် ပထမသုံးလပတ်တွင် မော်တော်ယာဉ်ရောင်းအားသည် ၂၀၂၂၄၅ စီးမှ ၅%တိုးလာခဲ့သည်။ ၂၀၂၃ခုနှစ်တွင် ၁၁% တိုးလာပြီးနောက် ကားအစီးရေ ၇၉၉၇၃၁စီး စံချိန်တင်ထုတ်လုပ်ရောင်းချနိုင်ခဲ့သည်။

   ထိုကဲ့သို့ ရောင်းအားများတက်လာခြင်းမှာ မလေးရှားအစိုးရ၏ စီးပွားရေးနှိုးဆွမှုအစီအစဉ်၏ တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းဖြစ်သော ပြည်တွင်း၌ထုတ်လုပ်သည့် မော်တော်ယာဉ်များအတွက် အရောင်းအဝယ်ခွန်ကင်းလွတ်ခွင့်ပြုချက်ကြောင့်ဖြစ်ပြီး ဈေးကွက်ဝေစု၏ 60%ကိုပိုင်ဆိုင်ထားသည့် နိုင်ငံတော်ကားအမှတ်တံဆိပ် Perodua နှင့် Proton တို့၏ ရောင်းအားကိုတိုးလာစေသည်။

        တစ်ချိန်တည်းတွင်ပင် ထိုင်းနိုင်ငံ၏ ရောင်းအားသည် ၂၀၂၃ခုနှစ်အစောပိုင်းထက် ယခုနှစ် ပထမသုံးလပတ်တွင် ၂၅%ခန့်သိသိသာသာကျဆင်းသွားခဲ့သည်။

     မော်တော်ယာဉ်ချေးငွေများတွင် NPL(A non-performing loan) တိုးလာခြင်းနှင့် အထွေထွေသုံးစွဲမှုရပ်တန့်ခြင်းတို့ကြောင့် ထိုင်းနိုင်ငံ၏ လစဉ်မော်တော်ယာဉ်ရောင်းချမှုသည် ပြီးခဲ့သည့်ဇွန်လမှစတင်ကာ တစ်နှစ်ထက်တစ်နှစ် ကျဆင်းလာခဲ့သည်။ သို့သော်လည်း တရုတ်ကားထုတ်လုပ်သူများ ဝင်ရောက်မှုကြောင့် လျှပ်စစ်ကားများ၏ အစုရှယ်ယာဝေစုမှာ တိုးလာခဲ့ကြောင်းသိရှိရပါသည်။

Source: Nationthailand..com

DOCA(ရန်ကုန်)