တောင်အာဖရိကနိုင်ငံ၊ တရုတ်နိုင်ငံ နှင့် ဥရောပအဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံများ၏ စီးပွားရေးနှင့်ကုန်သွယ်ရေးဆိုင်ရာသတင်းများသတင်း

Powered by Drupal

ဥရောပအဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံများသတင်း
ကပ်ရောဂါကာလတွင် ဘယ်လ်ဂျီယံနိုင်ငံ၌ ဟင်းသီးဟင်းရွက်နှင့် သစ်သီးဝလံများကို ပိုမိုစားသုံးလာကြ သည့်သတင်း
ဘယ်လ်ဂျီယံနိုင်ငံရှိ ဈေးကွက်သုတေသနကုမ္ပဏီ (GfK) ၏ စစ်တမ်းအရ ကိုရိုနာဗိုင်းရပ်စ် ကပ် ရောဂါ ဖြစ်ပွားသည့် ၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်အတွင်း ဘယ်လ်ဂျီယံနိုင်ငံ၌ ဟင်းသီးဟင်းရွက်နှင့် သစ်သီးဝလံများ ကို ပိုမို စားသုံးလာကြသော်လည်း ၎င်းစားသုံးမှုသည် အာဟာရပညာရှင်များကလိုလားသည့်အဆင့်သို့ မရောက်ရှိသေးကြောင်း၊ ၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်တွင် ကပ်ရောဂါကြောင့် အလုပ်သမားအများစု အလုပ်အကိုင် ဆုံးရှုံးခြင်း၊ နေအိမ်မှတစ်ဆင့် အလုပ်တာဝန်များဆောင်ရွက်ရခြင်းတို့ကြောင့် လက်လီအရောင်းဆိုင်များ မှ စားသောက်ကုန်များဝယ်ယူမှုသည် (၁၂%)တိုးတက်လာသကဲ့သို့ ၂၀၁၉ ခုနှစ်နှင့်နှိုင်းယှဉ်လျှင် ဟင်း သီးဟင်းရွက်ဝယ်ယူမှုသည် (၁၁%)၊ သစ်သီးဝလံများဝယ်ယူမှု (၄%)တိုးတက်ခဲ့ကြောင်း၊ နိုင်ငံရှိ အိမ် ထောင်စုများ အများဆုံးဝယ်ယူကြသည့် ဟင်းသီးဟင်းရွက်များမှာ ခရမ်းချဉ်သီး၊မုန်လာဉနှင့်ကြက်သွန်နီ တို့ဖြစ်ပြီး သစ်သီးဝလံများတွင် ငှက်ပျောသီး၊ပန်းသီးနှင့် လိမ္မော်သီးတို့ဖြစ်သော်လည်း အိမ်ထောင်စုများ အနေဖြင့် ဟင်းသီးဟင်းရွက်နှင့်သစ်သီးဝလံများစားသုံးမှုသည် အလွန် နည်းပါးသေး၍ နိုင်ငံသားများ ဟင်းသီးဟင်းရွက်နှင့်သစ်သီးဝလံများ ပိုမိုစားသုံးရေး အားပေးလှုံ့ဆော်သည့် အစီအစဉ်သစ်တစ်ရပ်ကို ဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ကြောင်း၊ ကုလသမဂ္ဂ စိုက်ပျိုးရေးနှင့်စားနပ်ရိက္ခာအဖွဲ့(FAO)က၂၀၂၁ ခုနှစ်အား နိုင်ငံတကာဟင်းသီးဟင်းရွက်နှင့်သစ်သီးဝလံနှစ် အဖြစ်ကြေညာခဲ့မှုအရ အပင်ထွက် စားသောက်ကုန် များ စားသုံးမှုမြှင့်တင်ရေးအားပေးခြင်းကို ၎င်းအစီအစဉ်တွင် ထည့်သွင်းမည်ဖြစ်ကြောင်းနှင့် ဘယ်လ်ဂျီယံ နိုင်ငံတဝှမ်း ပြင်သစ်ဘာသာနှင့် ဒတ်ချ်ဘာသာစကားတို့ဖြင့် ထုတ်လွှင့်သည့် ရုပ်မြင်သံကြား အစီအစဉ်များ၌ ကြော်ငြာခြင်းကိုလည်း ဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ကြောင်း သိရှိရပါသည်။
(ဘရပ်ဆဲလ်မြို့ စီးပွားရေးသံမှူးပေးပို့သည့်သတင်း)
ချီကာဂို စတော့ဈေးကွက်တွင် ပဲပုတ်စေ့ဈေးနှုန်း ၂ % မြင့်တက်သည့်သတင်း
၂၀၂၁-၂၀၂၂ ခုနှစ်တွင် မြောက်အမေရိကတိုက်မှ ပဲပုတ်စေ့တန်ချိန်(၁၁၉.၈၈)သန်းခန့် စိုက်ပျိုး ထွက်ရှိ နိုင်ကြောင်းအမေရိကန်စိုက်ပျိုးရေးဌာန(USDA)ကထုတ်ပြန်ကြေငြာပြီးနောက် ၁၂.၅.၂၀၂၁ ရက် နေ့တွင် ချီကာဂိုစတော့ဈေးကွက်၌ ပဲပုတ်စေ့ဈေးနှုန်းများ လျင်မြန်စွာမြင့်တက်ခဲ့ကြောင်း၊ ၂၀၂၁-၂၀၂၂ ခုနှစ်တွင်မြောက်အမေရိကတိုက်မှပဲပုတ်စေ့တန်ချိန်(၁၂၀.၈၆)သန်းစိုက်ပျိုးထွက်ရှိနိုင်ပြီး တန်ချိန်(၃.၈၁) သန်းအထိ လက်ကျန် ကျန်ရှိနိုင်ကြောင်း စတော့ဈေးကွက်ကခန့်မှန်းထားကြောင်း၊၂၀၂၁-၂၀၂၂ခုနှစ်တွင် တစ်ကမ္ဘာလုံးအတိုင်းအတာဖြင့် ပဲပုတ်စေ့တန်ချိန် (၃၈၅.၅၃)သန်း စိုက်ပျိုးထွက်ရှိနိုင်ကြောင်းနှင့် လက် ကျန် ပဲပုတ်စေ့တန်ချိန် (၉၁.၁) သန်း ကျန်ရှိနိုင်ကြောင်း USDA က ခန့်မှန်းထားကြောင်း၊ အမေရိကန် စတော့ဈေးကွက်သည် တစ်ကမ္ဘာလုံး၏ ပဲပုတ်စေ့လက်ကျန်အား တန်ချိန် (၈၈.၈)သန်းသာ ကျန်ရှိနိုင် သည်ဟု သတင်းတွင်ဖော်ပြထားကြောင်း၊ ၂၀၂၁ ခုနှစ်၊ ဇူလိုင်လအတွက် ပဲပုတ်စေ့တစ်စည် ကြိုပွိုင့် ဈေးနှုန်းမှာ အမေရိကန်ဒေါ်လာ(၁၆.၅၀)ဖြစ်ပြီးတစ်စည်လျှင် အမေရိကန်ဒေါ်လာ (၃၆)ဆင့်ထိ ဈေးနှုန်း မြင့်တက်နိုင်ကြောင်းနှင့် ဩဂုတ်လတွင်ပဲပုတ်စေ့တစ်စည်၏ကြိုပွိုင့်ဈေးနှုန်းသတ်မှတ်ချက်မှာ အမေရိ ကန်ဒေါ်လာ(၁၅.၈၁)ဖြစ်ပြီး အမေရိကန်ဒေါ်လာ(၂၈)ဆင့်ထိ ဈေးနှုန်း မြင့်တက်နိုင်ကြောင်း စတော့ဈေး ကွက်သတင်း၌ဖော်ပြထားကြောင်း၊ ၂၀၂၁-၂၀၂၂ ခုနှစ်ကာလအတွက် အမေရိကန်နိုင်ငံတွင် ပဲပုတ်စေ့ တန်ချိန်(၁၁၉.၈၈)သန်း၊ ဘရာဇီးလ်နိုင်ငံတွင် (၁၄၄)သန်းနှင့် အာဂျင်တီးနားနိုင်ငံတွင်(၅၂)သန်း စိုက်ပျိုး ထွက်ရှိနိုင်ကြောင်း (USDA)က ခန့်မှန်းထားသည့်အပြင် ၂၀၂၁-၂၀၂၂ ခုနှစ်တွင် ပဲပုတ်စေ့တန်ချိန်(၁၀၃) သန်းအထိ တရုတ်နိုင်ငံကတင်သွင်းနိုင်ကြောင်း USDA ခန့်မှန်းချက်သတင်း၌ ဖော်ပြထားကြောင်း သိရှိရပါသည်။
(Brasilia စီးပွားရေးသံမှူးပေးပို့သည့်သတင်း)
တောင်အာဖရိကနိုင်ငံသတင်း
တောင်အာဖရိကနိုင်ငံတွင်စားသောက်ကုန်ဈေးနှုန်းမြင့်တက်မှုသည်အစားအသောက်ထုတ်လုပ်သူများအတွက် အကြပ်ရိုက်စေသည့်သတင်း
စားသောက်ကုန်ဈေးနှုန်းများ မြင့်တက်မှုကိုဉီးတည်သည့် စိုက်ပျိုးရေးထွက်ကုန် ထုတ်လုပ်သူ များ၏ ဈေးနှုန်းမြင့်တက်ခြင်းသည် စားသောက်ကုန် ထုတ်လုပ်သူများအတွက် မြင့်တက်လာသည့် ဈေးနှုန်းကို လက်ခံဆောင်ရွက်ရန်နှင့် စားသုံးသူ ဝယ်ယူသူများအတွက် ဝန်ထုပ်ဝန်ပိုးကိုရှောင်လွှဲနိုင်ရန် အခက်တွေ့နေကြောင်း၊ စားသောက်ကုန် အမြောက်အမြား ထုတ်လုပ်သူများ အဓိကအသုံးပြုရသည့် စိုက်ပျိုရေးထွက်ကုန် ကုန်ကြမ်များ ဈေးနှုန်းမြင့်မားမှုသည် ၎င်းတို့အတွက် အရှုံးအမြတ်မျဉ်းကို အဓိက ခြိမ်းခြောက်မှုတစ်ခုဖြစ်စေကြောင်း၊ စိုက်ပျိုးရေးထွက်ကုန် ထုတ်လုပ်သူများ ဈေးနှုန်းဖောင်းပွမှုသည် ၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်၊ နိုဝင်ဘာလကစတင်၍ (၁၂.၃%)သို့ တရှိန်ထိုးမြင့်တက်ခဲ့ပြီး ၂၀၂၁ ခုနှစ်တွင်လည်း (၇.၂%)အထိရှိခဲ့ကြောင်း၊ ကောက်ပဲသီးနှံနှင့် အခြားသီးနှံများ၏ ဈေးနှုန်းမြင့်တက်မှုနှုန်းသည်လည်း (၁၇.၂%)၊မွေးမြူရေးထွက်ကုန်ပစ္စည်းများ၏ ဈေးနှုန်းသည် (၁၂.၆%)၊ တိရစ္ဆာန်နှင့်တိရစ္ဆာန်ထွက်ပစ္စည်း များ၏ ဈေးနှုန်းမြင့်တက်မှုသည် (၉.၈%) ရှိကြောင်း၊ ၎င်းတို့ အားလုံးပေါင်း၏ ဈေးနှုန်းမြင့်တက်မှုသည် စိုက်ပျိုးရေးထွက်ကုန်ထုတ်လုပ်သူများ ဈေးနှုန်းပေါင်း၏ (၆၀%) နီးပါးရှိနေကြောင်း၊ စိုက်ပျိုးရေး ကုန် ကြမ်းပစ္စည်းများ ဈေးနှုန်းမြင့်မားမှုသည် စိုက်ပျိုးရေးထွက်ကုန် ထုတ်လုပ်သူ များ၏ထုတ်လုပ်မှုဈေးနှုန်း များကို မြင့်တက်စေသောဖိအားဖြစ်နေကြောင်း၊ စီးပွားရေးအားနည်းမှုနှင့်အတူ ဘဏ္ဍာရေးအကန့် အသတ်ဖြစ်နေသော အိမ်ထောင်စုများ၏အခြေအနေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားရ၍ အစားအသောက် ထုတ် လုပ်သူများအတွက် ဈေးနှုန်းတိုးမြှင့်ထုတ်လုပ်ရေး ဆုံးဖြတ်ချက်ချရန် ခက်ခဲနေကြောင်း၊ ထုတ်လုပ်သူ များအနေဖြင့် အကျိုးအမြတ်ရရှိမှုများသည်လည်း မတင်မကျအခြေအနေသာရှိသည့်အတွက် လုပ်ငန်း တွင် မလိုအပ်သောအသုံးစရိတ်များလျှော့ချထားရကြောင်း၊ တောင်အာဖရိကနိုင်ငံရှိ အိမ်ထောင်စုများ၏ ဝင်ငွေသည်ကိုဗစ်ရောဂါဖြစ်ပွားမှုကြောင့်များစွာထိခိုက်စေခဲ့ပြီး၂၀%ထိကျဆင်းခဲ့ကြောင်းသိရှိရပါသည်။
(တောင်အာဖရိကနိုင်ငံ ၊ ပရီတိုးရီးယားမြို့ စီးပွားရေးသံမှူးပေးပို့သည့်သတင်း)
တရုတ်နိုင်ငံသတင်း
အာဆီယံအင်တာနက်ကဏ္ဍကို တရုတ်နိုင်ငံက တိုက်ရိုက်ထုတ်လွှင့်မှုများဖြင့် ကူညီပေးလျှက်ရှိသည့် သတင်း
အရှေ့တောင်အာရှ၏ နာမည်ကြီး Lazada e-commerce platform ပေါ်တွင် ထိုင်းဖောက်သည် များအတွက် (၈၅)ယွမ်တန် Stylus အား တိုက်ရိုက်ထုတ်လွှင့်(Livestreaming)၍ အရောင်းမြှင့်တင်ရန် နယ်စပ်ဖြတ်ကျော် e-commerce ကုမ္ပဏီဖြစ်သည့် Tus-Innovation က ထိုင်းစကားပြောနိုင်သည့် တရုတ်ဧည့်လမ်းညွှန်ဖြစ်သူ Zhou Xingxing အား ငှားရမ်းခဲ့စဉ်က ထိုင်းနိုင်ငံတွင် အွန်လိုင်းမှ ဈေးဝယ် သည့်အကျင့် ရှိ / မရှိ မသေချာ သောကြောင့်လည်းကောင်း၊ လျှပ်စစ်ပစ္စည်းကို ရောင်းချရမည်ဖြစ်သော ကြောင့်လည်းကောင်း မိမိကိုယ်ကို ယုံကြည်မှုမရှိဖြစ်ခဲ့သော်လည်း လျှပ်စစ်ပစ္စည်း (၈)မယ်အား တစ် နာရီအတွင်း Zhou ကမိတ်ဆက်ပေးနိုင်ခဲ့ပြီး လူပေါင်း(၁)ထောင်ကျော် ကြည့်ရှုခဲ့ကြောင်းသိရှိရသည့် အတွက် အရှေ့တောင်အာရှနိုင်ငံများတွင်ဒစ်ဂျစ်တယ်စီးပွားရေးဈေးကွက်အလားအလာကို သူမမြင်တွေ့ ခဲ့ရသည်ဟုဖြေကြားခဲ့ကြောင်း၊အရှေ့တောင်အာရှနိုင်ငံများတွင်ဟွာဝေးအပါအဝင်တရုတ်နိုင်ငံ၏ နာမည် ကြီးကုန်ပစ္စည်းများက တိုက်ရိုက်ထုတ်လွှင့်မှုဖြင့် အရောင်းမြှင့်တင်ခြင်းကို ဆောင်ရွက်လာလျှက်ရှိ ကြောင်း ၊၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်၊ နိုဝင်ဘာလ၌ Lazada e-commerce platform ပေါ်မှ တနေ့တာ ဈေးရောင်း ပွဲတော်ကြီးကျင်းပခဲ့ရာ ကုန်ပစ္စည်းအမှတ်တံဆိပ်နှင့် အွန်လိုင်းအရောင်းဆိုင်ပေါင်း(၃)သိန်းခွဲကျော်ပါဝင် ခဲ့ကြောင်းသိရှိရပါသည်။
(နန်နင်းမြို့ စီးပွားရေးသံမှူးပေးပို့သည့်သတင်း)
အလုပ်လုပ်ကိုင်နိုင်သူဉီးရေ လျော့ကျနိုင်မှုအခက်အခဲများနှင့်ရင်ဆိုင်နိုင်ရသည့်အချက်များ ပေကျင်းမှ ကြိုတင် သတိပေးပြောကြားသည့်သတင်း
တရုတ်ပြည်မကြီး၌၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်တွင် လူဉီးရေ(၅.၃၈%)တိုးတက်ခဲ့ရာ အချိန်ကာလတစ်ခုအထိ (၁.၄)ဘီလီယံအထက်တွင် ရှိနေမည်ဖြစ်ကြောင်း၊ယခုလက်ရှိတွင် တရုတ်နိုင်ငံ၌အလုပ်လုပ်ကိုင်နိုင်သည့် အရေအတွက် များပြားလျှက်ရှိသော်လည်း အသက်အရွယ်ကြီးသူ များပြားလာမှုအပေါ် အခြေခံ ကြည့် လျှင် အလုပ်လုပ်ကိုင်နိုင်သည့်အရေအတွက်မှာ နှစ်စဉ်လျော့ကျလာလျှက်ရှိသောကြောင့် စီးပွားရေးနှင့် နည်းပညာ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရန်အတွက် လိုက်လျောညီထွေရှိအောင် ပြင်ဆင်ညှိနှိုင်းရမည်ဖြစ်ကြောင်း၊ လူဉီးရေသန်းခေါင်စာရင်းဆန်းစစ်ချက်များအရ လာမည့်ဆယ်စုနှစ်အတွင်း တရုတ်နိုင်ငံရှိ လုပ်သားအင်အား လျော့ကျနိုင်သဖြင့် ကမ္ဘာ့ဒုတိယ စီးပွားရေးအင်အားကြီးနိုင်ငံဖြစ်သည့် တရုတ်နိုင်ငံ၏ ထုတ်လုပ်မှုများ လျော့ကျနိုင်ပြီး ဆန်းသစ်တီထွင်မှုများနှင့် စားသုံးသူများ၏ဝယ်လိုအား လျော့ကျနိုင်ရာ တရုတ်နိုင်ငံ၌ ဝန်ထမ်းများ ပင်စင်ယူရာတွင် အမျိုးသားများအတွက် အသက်(၆၀)နှစ်နှင့် အမျိုးသမီးများအတွက် (၅၅) နှစ် အသီးသီးသတ်မှတ်ထားရာမှ တဖြည်းဖြည်းတိုးမြှင့်ပေးသွားမည်ဖြစ်ကြောင်း၊ တရုတ်နိုင်ငံ၌ ရင်ဆိုင် နေရသည့် အဓိကအခက်အခဲမှာ အသက်အရွယ် ကြီးရင့်သူများ လျင်မြန်စွာများပြားလာခြင်းနှင့် ပြည့်စုံ ကြွယ်ဝမှုမတိုင်မီ အသက်အရွယ်ကြီးမြင့်သွားခြင်း အစရှိသည်တို့ဖြစ်ကြောင်း၊အမျိုးသမီးများနှင့် ကလေး သူငယ်ပြုစုစောင့်ရှောက်ရေးအတွက် ငွေကြေးထောက်ပံ့ကူညီခြင်းထက် အလုပ်အကိုင်ရရှိရေး ပိုမို အားပေးဆောင်ရွက်သင့်ကြောင်း၊နောင်လာမည့်(၅)နှစ်အတွင်း တရုတ်နိုင်ငံ၏လူဉီးရေစတင်ကျဆင်းနိုင် ခြင်း၊ အသက်အရွယ်ကြီးသူများ များပြားလာခြင်း၊ ကလေးမွေးဖွားနှုန်း ကျဆင်းလာခြင်းနှင့် ထိမ်းမြား လက်ထပ်မှုများလျော့နည်းလာသည့်အချက်များတိုးမြင့်လာခြင်းမှာတရုတ်နိုင်ငံ၏ စီးပွားရေးနှင့်လူမှုရေး ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုအတွက်စိန်ခေါ်မှုများဖြစ်စေကြောင်းရေးသားထားသည်ကိုသိရှိရပါသည်။
(ဟောင်ကောင်မြို့ စီးပွားရေးသံမှူးပေးပို့သည့်သတင်း)