၂၀၂၄ ခုနှစ် သြဂုတ်လ၂၇ ရက်နေ့တွင် ဗီယက်နမ်ဝန်ကြီးချုပ်သည် စျေးကွက်ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုနှင့် အထူးသဖြင့် e-commerce တွင် ပြည်တွင်းစီးပွားရေးကဏ္ဍကို မြှင့်တင်ခြင်းဖြင့် ပြည်တွင်းစီးပွားရေးကို ပြန်လည်အသက်ဝင်လာစေရန် ရည်ရွယ်သည့် ညွှန်ကြားချက် 29/CT-TTg ကို ထုတ်ပြန်ခဲ့သည်။ ဤမဟာဗျူဟာသည် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ၏ ပို့ကုန်-ဦးတည်သည့် စက်မှုထွန်းကားမှုအပေါ် သမိုင်းဝင်မှီခိုမှုမှ သိသာထင်ရှားသော အချက်အချာကျသော အချက်တစ်ချက်ဖြစ်ပြီး ယင်းသည် နိုင်ငံ၏ ကမ္ဘာ့စီးပွားရေး အပြောင်းအလဲ များကို ထိခိုက်စေခဲ့သည်။ လူဦးရေ သန်း ၁၀၀ ကျော်နှင့် များပြားလှသော ဝယ်ယူမှုစွမ်းအားဖြင့် ပြည်တွင်း ဈေးကွက်ကို အားကောင်းစေခြင်းသည် ရေရှည်တည်တံ့သော စီးပွားရေးတိုးတက်မှုအတွက် အရေးကြီးပါသည်။ ပြည်တွင်းစားသုံးမှု၊ အများပိုင်ရင်းနှီးမြုပ်နှံမှုနှင့် ပို့ကုန်များနှင့်ထပ်တူ ပြည်တွင်းစားသုံးမှုသည်လည်း အရေးကြီးသည်ဟု ပြည်တွင်းကျွမ်းကျင်သူများက အခိုင်အမာဆိုသည်။ ၂၀၂၃ ခုနှစ် တတိယသုံးလပတ်တွင် နိုင်ငံ၏ GDP တိုးတက်မှု၏ ၈၀% အထိ ဖြစ်လာခဲ့သည်။ညွှန်ကြားချက် ၂၉ တွင် မူဝါဒကို ထိရောက်စွာ အကောင်အထည်ဖော်နိုင်စေရန် အစိုးရဝန်ကြီးဌာနများနှင့် ဒေသဆိုင်ရာ အေဂျင်စီအသီးသီးအတွက် သီးခြားလုပ်ငန်း တာဝန်များကို အကျဉ်းချုပ်ဖော်ပြထားပါသည်။အဓိကရည်ရွယ်ချက်များမှာ-
-ထုတ်လုပ်မှု စွမ်းရည်အသစ်များဖန်တီးရန်အတွက် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုစီမံကိန်းများကို အရှိန်မြှင့် ဆောင်ရွက်ခြင်း၊
- အားသာချက်ရှိသော ကဏ္ဍများတွင် ပြည်တွင်းစားသုံးမှုကို အားပေးသည့်မူဝါဒများကို အကောင်အထည်ဖော်ခြင်း၊
-နိုင်ငံတကာထောက်ပံ့ရေးကွင်းဆက်များအတွင်း ပြည်တွင်းစီးပွားရေးလုပ်ငန်းများကို ပေါင်းစည်းနိုင်ရန် ပံ့ပိုးပေးခြင်းနှင့် ထောက်ပံ့ပို့ဆောင်ရေးစရိတ်စကများကို လျှော့ချရန်အတွက် ဒေသတွင်းချိတ်ဆက်မှုကို မြှင့်တင်ပေးခြင်း။
အဆိုပါ ညွှန်ကြားချက်သည် အစိုးရလုပ်ငန်းများအတွင်း အဆင့်မြင့်နည်းပညာများကို ကျင့်သုံးခြင်းနှင့် စားသုံးသူများအကြား ဗီယက်နမ်ကုန်ပစ္စည်းများကို ဦးစားပေးခြင်းဆိုင်ရာ ယဉ်ကျေးမှုကို မြှင့်တင်ခြင်းကိုလည်း အလေးပေးဖော်ပြထားသည်။ အထူးသဖြင့် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံအတွင်း e-commerce အတွက် လမ်းညွှန်ချက်၏ သက်ရောက်မှုမှာ အထူးမှတ်သားဖွယ်ဖြစ်သည်။ စက်မှုနှင့် ကုန်သွယ်မှုဝန်ကြီးဌာန (MIT) သည် ဗီယက်နမ်ထုတ်ကုန်များအတွက် တန်ဖိုးကွင်းဆက်များအဖြစ် ထုတ်လုပ်မှုနှင့် ဖြန့်ဖြူးမှုကြား ချိတ်ဆက်မှုများကို အားကောင်းစေကြောင်း ပြဌာန်းထားသည်။ ဝေးလံခေါင်သီသော ဒေသများနှင့် စက်မှုဥယျာဉ်များ အပါအဝင် ဒေသအသီးသီးတွင် ထောက်ပံ့ရေးနှင့် ဝယ်လိုအားများကြား ချိတ်ဆက်မှုကို မြှင့်တင်ပေးခြင်းဖြင့် ဒေသတွင်း ကုန်စည်များအတွက် ပံ့ပိုးကူညီမှုအစီအစဉ်များကို အကောင်အထည်ဖော်ခြင်းဖြင့် E-commerce ပလက်ဖောင်းများသည် မရှိမဖြစ် အခန်းကဏ္ဍမှ ပါဝင်မည်ဖြစ်ပါသည်။ ထို့အပြင် အဆိုပါ ညွှန်ကြားချက်သည် e-commerce မှတစ်ဆင့် ရောင်းချသော တင်သွင်းလာသော ကုန်ပစ္စည်းများအပေါ် တင်းကျပ်သော စည်းမျဉ်းများ ချမှတ်ရန် အစိုးရ၏ ရည်ရွယ်ချက်ကို ဖော်ညွှန်းသောအချက်တစ်ခုလည်းဖြစ်သည်။ ဘဏ္ဍာရေးဝန်ကြီးဌာန သည် ပြည်တွင်းထုတ်လုပ်မှုကို လွယ်ကူချောမွေ့စေမည့် ပရောဂျက်များအတွက် အခွန်မက်လုံးများကို စုံစမ်း စစ်ဆေးနေစဉ် နိုင်ငံတကာကတိကဝတ်များနှင့် လိုက်လျောညီထွေဖြစ်စေရန် တာဝန်ပေးထားသည်။ ဤအခြေခံမူဘောင်သည် ဗီယက်နမ်၏ ပြည်တွင်းစားသုံးမှုအပေါ် အာရုံစိုက်မှုကို အားဖြည့်ပေးကာ ပြည်တွင်းနှင့် ပြည်ပစီးပွားရေးလုပ်ငန်းများသည် လာမည့်မူဝါဒအပြောင်းအလဲများကို ထိထိရောက်ရောက် အသုံးချနိုင်ရန် ထုတ်လုပ်မှုနှင့် စျေးကွက်ရှာဖွေရေးဗျူဟာများကို ပြန်လည်ချိန်ညှိရန် လိုအပ်ပါသည်။
SOURCES-THAILAND BUSINESS NEWS
DOCA(မန္တလေး)