ဗီယက်နမ်နိုင်ငံသည် စိုက်ပျိုးမွေးမြူရေးတွင် ထုတ်လုပ်ခြင်းနှင့် တင်ပို့ခြင်းတို့အတွက် အခွင့်အရေးနှင့်အလားအလာများရှိနေပြီး ပြည်တွင်းလုပ်ငန်းများအနေဖြင့် ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ အစားအစာ ထောက်ပံ့မှုကွင်းဆက်တွင် ပိုမိုအရှိန်မြှင့်ပူးပေါင်းရန်လိုအပ်ကြောင်း အတွင်းကျကျသိသူများ၏ ပြောကြားချက်အရသိရပါသည်။ ဗီယက်နမ်နိုင်ငံစက်မှုနှင့်ကုန်သွယ်ရေးဒုတိယဝန်ကြီး Phan Thi Thang က ဗီယက်နမ်နိုင်ငံသည် လွန်ခဲ့သည့်နှစ်က လယ်ယာ-သစ်တော-ရေထုတ်ကုန်များတင်ပို့မှုမှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၅၃ဘီလီယံကျော်ရရှိခဲ့ပြီး ဆန်၊ ဟင်းသီးဟင်းရွက်နှင့် သစ်သီး၊ ကော်ဖီနှင့် သီဟိုဠ်စေ့တို့ကဲ့သို့သော များစွာသော လယ်ယာထွက်ကုန်များမှာ တင်ပို့မှုပမာဏတွင်သာမက တန်ဖိုးတွင်ပါ မြင့်တက်ခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ သို့သော် Phan က ဗီယက်နမ်ပို့ကုန်များအနက် အကြမ်းထည်ပို့ကုန်များသည် ယှဉ်ပြိုင်နိုင်စွမ်းနည်းကြောင်းထောက်ပြခဲ့ပြီး တင်သွင်းသူများချမှတ်ထားသည့် အရည်အသွေးလိုအပ်ချက်များနှင့်ရင်ဆိုင်ရနိုင်ကြောင်းပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ထို့ပြင် အကောက်ခွန်တိုး၍ ပြည်တွင်းလုပ်ငန်းများကို ပြည်ပလုပ်ငန်းများယှဉ်ပြိုင်မှုမှကာကွယ်သည့် ဝါဒမြင့်တက်လာခြင်းနှင့် ဗီယက်နမ်၏ အဓိကတင်ပို့သည့် ဈေးကွက်များတွင် ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုထိန်းထားမှုတို့သည် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများအား လျင်မြန်စွာအသားကျစေရန်နှင့် လေ့လာစေရန် တွန်းအားပေးခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။
ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ အရည်အသွေးပြုပြင်ခြင်းနှင့် ဈေးကွက်ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဦးစီးဌာန၏ ဒုတိယညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ် Le Thanb Hoa က လွတ်လပ်စွာကုန်သွယ်ရေးသဘောတူညီချက် များ(FTAs)တို့သည် အခွန်အားသာချက်များကြောင့် ဗီယက်နမ်လယ်ယာသစ်တောနှင့် ရေထုတ်ကုန်များကို ယှဉ်ပြိုင်နိုင်စွမ်းမြင့်တက်စေခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ ဗီယက်နမ်နိုင်ငံသည် ကမ္ဘာ့အကြီးဆုံးသီဟိုဠ်စေ့နှင့် ငရုတ်ကောင်း တင်ပို့သည့်နိုင်ငံဖြစ်ပြီး ဒုတိယအကြီးဆုံး ကော်ဖီတင်ပို့သူ၊ တတိယအကြီးဆုံး ဆန်တင်ပို့သူဖြစ်ကြောင်းသိရပါသည်။ ဗီယက်နမ်ရေထုတ်ကုန်များသည်လည်း အမေရိကန်၊ ဥရောပသမ္မဂ၊ ဂျပန်နှင့်တောင်ကိုရီးယားတို့ကဲသို့ ဝယ်လိုအားမြင့်သည့်ဈေးကွက်များတွင် ထောက်ပံ့မှုကွင်းဆက်၌ပါဝင်ရန် အရည်အသွေးလိုအပ်ချက်ပြည့်စုံကြောင်းသိရပါသည်။
ဘယ်လ်ဂျီယံနှင့် ဥရောပသမ္မဂ္ဂအတွက် ဗီယက်နမ်ကုန်သွယ်ရေးအကြံပေးပုဂ္ဂိုလ် Tran Ngoc Quan က အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁၆၀ဘီလီယံကျော်တန်ဖိုးရှိသည့် စိုက်ပျိုးမွေးမြူရေးထုတ်ကုန်များ၏ ၄ရာခိုင်နှုန်းကိုသာ ဥရောပသမ္မဂ္ဂက တင်သွင်းကြောင်းနှင့် ပြည်တွင်းလုပ်ငန်းများအနေဖြင့် အဆိုပါဒေသများသို့ စိုက်ပျိုးမွေးမြူရေးထုတ်ကုန်နှင့် အစားအစာများတင်ပို့မှုအရှိန်မြှင့်တင်ရန်အတွက် ထုတ်လုပ်ခြင်း၊ သယ်ယူပို့ဆောင်ခြင်းနှင့် ထိန်းထားနိုင်သည့် စားသုံးမှုတို့တွင် လိုအပ်ချက်ပိုမိုပြည့်မီစေရန် ဈေးကွက်သတင်းအချက်အလက်များကို အဆင့်မြှင့်တင်ရန်အကြံပြုခဲ့ပါသည်။
Vinamilk နို့ထွက်လုပ်ငန်း၏ နိုင်ငံတကာစီးပွားရေးဒါရိုက်တာ Vo Trem Hieu က Vinamilk ထုတ်ကုန်များကို ကမ္ဘာတစ်ဝန်းရှိ နိုင်ငံပေါင်း ၆၀ကျော်ကိုတင်ပို့ခဲ့ကြောင်းနှင့် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများအား ၎င်းတို့၏ဈေးကွက်ကိုချဲ့ထွင်ရန် မိတ်ဖက်ကွန်ရက်များထားရှိပြီး စားသုံးမှုအလေ့အထများကိုလေ့လာသင့်ကြောင်း အကြံပြုခဲ့ပါသည်။
Source : Khmertimeskh
DOCA(ရန်ကုန်)