ပြည်ပကုန်သွယ်မှုသတင်းများ

Powered by Drupal

ဖိလစ်ပိုင်တွင် ပိုမိုကြီးမားသော ဆန်ဈေးကွက်ဝေစုရရှိရန် ဗီယက်နမ်နှင့် ထိုင်းနိုင်ငံယှဉ်ပြိုင်လျက်ရှိ

       ဗီယက်နမ်နိုင်ငံနှင့် ထိုင်းနိုင်ငံတို့သည် ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံတွင် ပိုမိုကြီးမားသော ဆန်ဈေးကွက်ဝေစုရရှိရန် ယှဉ်ပြိုင်လျက်ရှိကြောင်း Nikkei Asia က ဩဂုတ်လ ၂ရက်နေ့တွင် ထုတ်ပြန်ခဲ့သည့် ဆောင်းပါးဖော်ပြချက်အရသိရပါသည်။ ဆောင်းပါးအရ ဖိလစ်ပိုင်သည် အိမ်နီးချင်းနိုင်ငံများထံမှ ဆန်တင်သွင်းမှုတိုးမြှင့်မည့်အကြောင်းအချက်များအနက် တစ်ခုမှာ ပြည်တွင်းထောက်ပံ့နိုင်စွမ်းကျဆင်းသောကြောင့်ဖြစ်ကြောင်းသိရပါသည်။ ဖိလစ်ပိုင်သည် ပြည်တွင်းဈေးကွက်တွင် ဆန်ဝေးနှုန်းများတည်ငြိမ်စေရန်အတွက် ဆန်တင်သွင်းသည့် အကောက်ခွန်များကိုလျှော့ချခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ ဆောင်းပါးသည် အမေရိကန်နိုင်ငံစိုက်ပျိုးမွေးမြူရေးဦးစီးဌာန၏ အချက်အလက်များကိုကိုးကားရေးသားခဲ့ခြင်းဖြစ်ပြီး ကမ္ဘာ့ အကြီးမားဆုံး ဆန်တင်သွင်းသူဖြစ်သည့် ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံသည် ယခုနှစ်တွင် ဆန်တန်ချိန် ၄.၁သန်းတင်သွင်းရန်ခန့်မှန်းရပြီး ၂၀၂၃ခုနှစ်တွင် ဆန်တန်ချိန် ၃.၂သန်းတင်သွင်းခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံစိုက်ပျိုးမွေးမြူရေးဦးစီးဌာန၏ အတွင်းရေးမှူး Francisco Tiu Lauvel က ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံနှင့် အစားအစာဖူလုံရေးအတွက် ဆန်ထုတ်လုပ်မှုတွင် ဗီယက်နမ် နိုင်ငံနှင့်ပူးပေါင်းမှုမြှင့်တင်သွားမည်ဟု ဇူလိုင်လတွင်ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ လတ်တလောနှစ်များအတွင်း ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံသည် ဗီယက်နမ်ဆန်ကို ထိပ်ဆုံးမှ တင်သွင်းသူအဖြစ် ဆက်လက်ရပ်တည်လျက်ရှိကြောင်းသိရပါသည်။  

Source : VietnamPlus

DOCA(ရန်ကုန်)

ကမ္ဘောဒီးယားနိုင်ငံသည် ဇူလိုင်လတွင် ပုံသေပိုင်ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၃၉၆သန်းရရှိအောင် ဆွဲဆောင်နိုင်ခဲ့

     ကမ္ဘောဒီးယားနိုင်ငံသည် ၂၀၂၄ခုနှစ်၊ ဇူလိုင်လတွင် ပုံသေပိုင်ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု (ရေရှည်ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု) အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၃၉၆သန်းခွဲရရှိကြောင်း ကမ္ဘောဒီးယားဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးကောင်စီ (CDC) က ဩဂုတ်လ ၇ရက်နေ့၊ ဗုဒ္ဓဟူးနေ့တွင် ထုတ်ပြန်ထားသည့် သတင်းတစ်ရပ်တွင်ဖော်ပြထားသည်။

        ကမ္ဘောဒီးယားအစိုးရသည် ပြီးခဲ့သောလတွင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုပရောဂျက်ပေါင်း ၄၄ခုကိုခွင့်ပြုခဲ့ပြီး အလုပ်အကိုင်ပေါင်း ၂၅၀၀၀ခန့်ဖန်တီးပေးခဲ့ကြောင်းသိရသည်။

      စီမံကိန်းသစ်တွင် အထူးစီးပွားရေးဇုန်၊ အလူမီနီယံပြုပြင်ထုတ်လုပ်သည့်စက်ရုံ၊ အစားအသောက်ပြုပြင်ရေးစက်ရုံ၊ အထည်ချုပ်၊ ဖိနပ်နှင့် ခရီးသွားကုန်ပစ္စည်းစက်ရုံတို့ပါဝင်ကြောင်း ၎င်းကဆိုသည်။

        တရုတ်နိုင်ငံသည် ပြီးခဲ့သည့်လတွင် ကမ္ဘောဒီးယားနိုင်ငံ၏ ထိပ်တန်းရင်းနှီးမြှုပ်နှံသူအဖြစ် ရပ်တည်ခဲ့သည်။

        ၂၀၂၄ခုနှစ်၊ ဇူလိုင်လတွင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုများ၏ ၆၈% သည် တရုတ်နိုင်ငံမှဖြစ်ပြီး ၁၄% သည် ပြည်တွင်းအရင်းအမြစ်များမှဖြစ်ပြီး ကျန်သည့်ရာခိုင်နှုန်းမှာ ကေမန်ကျွန်း၊ စင်္ကာပူ၊ ဗီယက်နမ်နှင့် ဖိလစ်ပိုင်တို့မှဖြစ်ကြောင်း CDC က ပြောကြားခဲ့သည်။

      ကမ္ဘောဒီးယားအစိုးရသည် ၂၀၂၄ခုနှစ်၊ ဇန်နဝါရီလမှ ဇူလိုင်လအတွင်း စုစုပေါင်းအမေရိကန်ဒေါ်လာ ၃.၆၄ဘီလီယံတန်ဖိုးရှိ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုပရောဂျက်ပေါင်း ၂၃၄ခုကိုအတည်ပြုခဲ့ပြီး အလုပ်အကိုင်ပေါင်း ၁၉၃၅၇၀ခန့်ကိုဖန်တီးပေးခဲ့သည်။

    RCGP နှင့် CCFTA  နှစ်ခုစလုံးသည် ကမ္ဘောဒီးယားသို့ နိုင်ငံခြားရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုများကိုဆွဲဆောင်ရန် အားထားရာဖြစ်သည်ဟု ဆင်ဟွာသို့ပြောကြားခဲ့သည်။ အထူးသဖြင့် တရုတ်နိုင်ငံမှ FDI သည် ကမ္ဘောဒီးယား၏ လူမှုစီးပွားဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုနှင့် ဆင်းရဲမွဲတေမှုလျှော့ချရေးတို့ကိုမြှင့်တင်ရာတွင် အထောက်အကူများစွာဖြစ်စေကြောင်းသိရှိရသည်။

Source : khmertimeskh

DOCA(ရန်ကုန်)

ပင်လယ်ကွေ့နိုင်ငံများသို့ တင်ပို့မှုမြင့်တင်ရန် အင်ဒိုနီးရှား ရည်မှန်း

     အင်ဒိုနီးရှားကုန်သွယ်ရေးဝန်ကြီး Zulkifli Hasan က အင်ဒိုနီးရှားပင်လယ်ကွေ့ဒေသ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ရေးကောင်စီ လွတ်လပ်စွာကုန်သွယ်ရေးသဘောတူညီမှု (I-GCCFTA) သည် ပင်လယ်ကွေ့ဒေသသို့ အင်ဒိုနီးရှား၏ပို့ကုန်များကိုတိုးမြှင့်နိုင်ရန် မျှော်လင့်ရကြောင်းပြောကြားခဲ့ပါသည်။ အင်ဒိုနီးရှားနှင့် ပင်လယ်ကွေ့ဒေသပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ရေးကောင်စီ (GCC) အဖွဲ့ဝင် ၆နိုင်ငံဖြစ်သည့် ဆော်ဒီအာရေဗျ၊ UAE၊ ကူပိတ်၊ ဘာရိန်း၊ အိုမန်နှင့် ကာတာနိုင်ငံတို့သည် အားကောင်းသည့် ခင်မင်ရင်းနှီးမှုရှိခဲ့ပြီးဖြစ်ကြောင်းသိရပါသည်။ သို့သော် ကုန်သွယ်ရေးကဏ္ဍပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုတွင် အကောင်းဆုံးအခြေအနေ၌ ထိန်းသိမ်းမထားနိုင်ကြောင်းသိရပါသည်။

       Hasan က အင်ဒိုနီးရှားနှင့် GCC ကုန်သွယ်ရေးပတ်သက်ဆက်နွှယ်မှုသည် ကြီးမားသည့် တန်ဖိုးအလားအလာရှိကြောင်းနှင့် သဘောတူညီချက်ကို နှောင့်နှေးခြင်းမရှိဘဲ ပြီးမြောက်ရန်တောင်းဆိုခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ GCC ၏ အတွင်းရေးမှူးချုပ် Jasem Mohamed AIbudaiwi က ဆွေးနွေးညှိနှိုင်းမှုများသည် ကုန်ပစ္စည်းများ၊ ဝန်ဆောင်မှုများ၊ အကောက်ခွန်များနှင့် အစ္စလာမ်ဘာသာနှင့်သက်ဆိုင်သော စီးပွားရေးများကုန်သွယ်မှု အစရှိသည့် များစွာသောလူများအပေါ်တွင် အာရုံစိုက်ထားကြောင်းသိရပါသည်။

        အစ္စလာမ်ဘာသာနှင့်သက်ဆိုင်သော စီးပွားရေးများဆွေးနွေးမှုတွင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု၊ ကုန်သွယ်ရေး၊ MSMEs လုပ်ငန်းများ၊ သတ္တုတွင်း၊ ကျန်းမာရေးနှင့် စာပေမူပိုင်ခွင့်တို့ ပါဝင်ကြောင်းသိရပါသည်။ Mr.Jasem က အရေအတွက်မှာ ၎င်းတို့၏အဓိကရည်ရွယ်ချက်မဟုတ်ကြောင်း၊ နှစ်ဦးနှစ်ဖက်ကုန်သွယ်မှုပမာဏသည် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁၆ဘီလီယံထိရောက်ရှိဖူးပြီး သဘောတူညီချက်လက်မှတ်ရေးထိုးပြီးပါက အဆိုပါပမာဏထက် ဆက်လက်မြှင့်တင်ရန် ဆောင်ရွက်မည်ဖြစ်ကြောင်းပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ၂၀၂၄ခုနှစ်၊ ဇန်နဝါရီလမှ မေလအတွင်း အင်ဒိုနီးရှားနှင့် GCC အဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံများအကြား ကုန်သွယ်မှုပမာဏမှာ အမေရိကန်ဒေါ်လာ   ၆.၂ဘီလီယံရှိပြီး ပင်လယ်ကွေ့နိုင်ငံများမှ ကုန်သွယ်ရေးပိုငွေ အမေရိကန်ဒေါ်လာ သန်း၈၀၀ရရှိခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။

Source : Jekeita Post

DOCA(ရန်ကုန်)

၂၀၂၄ခုနှစ်၏ ပထမ ၇လတာကာလတွင် လယ်ယာ-သစ်တော-ရေထွက်ကုန်တင်ပို့မှု ၁၉% နီးပါးမြင့်တက်ခဲ့သည့် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ

      ၂၀၂၄ခုနှစ်၏ ပထမ ၇လတာကာလတွင် လယ်ယာ-သစ်တော-ရေထွက်ကုန်တင်ပို့မှုမှတစ်ဆင့် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၃၄.၂၇ဘီလီယံရရှိခဲ့ပြီး လွန်ခဲ့သည့်နှစ်၏ တူညီသည့်ကာလထက်  ၁၈.၈% မြင့်တက်ခဲ့ကြောင်း ဗီယက်နမ်နိုင်ငံစိုက်ပျိုးမွေးမြူရေးနှင့် ကျေးလက်ဒေသဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (MABD) ကပြောကြားခဲ့ပါသည်။

      ဗီယက်နမ်နိုင်ငံသည် လယ်ယာ-သစ်တော-ရေထွက်ကုန်ကဏ္ဍမှတစ်ဆင့် စံချိန်တင်ကုန်သွယ်ရေးပိုငွေ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၉.၄၂ဘီလီယံရရှိခဲ့ပြီး လွန်ခဲ့သည့်နှစ်၏ တူညီသည့် ကာလထက် ၆၀% မြင့်တက်ခဲ့ကြောင်း အချက်အလက်များကဖော်ပြခဲ့သည်ဟုသိရှိရပါသည်။ ဇူလိုင်လတစ်လတည်းတွင် အဆိုပါထုတ်ကုန်များတင်ပို့မှုတန်ဖိုးမှာ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၅.၁၁ဘီလီယံရရှိခဲ့ပြီး လွန်ခဲ့သည့်နှစ်၏ တူညီကာလထက် ၁၈.၂% မြင့်တက်ခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ ဇန်နဝါရီလမှ ဇူလိုင်လအတွင်း လယ်ယာထွက်ကုန်တင်ပို့မှုမှတစ်ဆင့် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁၈.၂၁%ဘီလီယံ၊ သစ်တောထွက်ကုန်မှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၉.၄၁ဘီလီယံ၊ ရေထွက်ကုန်တင်ပို့မှုမှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၅.၂၉ဘီလီယံနှင့် မွေးမြူရေးထွက်ကုန်များတင်ပို့မှုမှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၂၈၈သန်းရရှိခဲ့ကာ ၂၃.၄%၊ ၂၁.၁%၊ ၇.၃% နှင့် ၄.၈% အသီးသီးမြင့်တက်ခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။

       ထို့ပြင် သစ်နှင့်သစ်ထွက်ကုန်တင်ပို့မှုမှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၈.၇၈ဘီလီယံ၊ ကော်ဖီမှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၃.၅၄ဘီလီယံ၊ ဆန်မှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၃.၂၇ဘီလီယံ၊ သီဟိုဠ်စေ့မှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၂.၃၇ဘီလီယံ၊ သစ်သီးနှင့် ဟင်းသီးဟင်းရွက်မှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၃.၈၃ဘီလီယံ၊ ပုစွန်မှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၂ဘီလီယံ၊ Tra Fish မှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁.၀၂ဘီလီယံရရှိခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။

      အထူးသဖြင့် ဆန်၊ ကော်ဖီ၊ ရော်ဘာနှင့် ငရုတ်ကောင်းတို့၏ ပျမ်းမျှတင်ပို့သည့် ဈေးနှုန်းများလည်းမြင့်တက်ခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ အမေရိကန်၊ တရုတ်နှင့် ဂျပန်တို့သည် ဗီယက်နမ် လယ်ယာ-သစ်တော-ရေထွက်ကုန်များ၏ အကြီးမားဆုံးတင်သွင်းသူများဖြစ်ကြောင်းသိရပါသည်။

Source : Vietnam Plus

DOCA(ရန်ကုန်)

တရုတ်နိုင်ငံ၏ BYD သည် Mega Motor နှင့်ပူးပေါင်း၍ New Energy Vehicle (NEV) များကို ပါကစ္စတန်တွင် ဖြန့်ချိသွားမည်

     ကမ္ဘာ့ထိပ်တန်း New Energy Vehicle (NEV) ထုတ်လုပ်သူ BYD ကုမ္ပဏီသည် Hub Power Company Limited (Hubco) ၏ လုပ်ငန်းခွဲဖြစ်သော Mega Motor နှင့် ပူးပေါင်း၍ ၎င်း၏လျှပ်စစ်နှင့် Hybird ကားများကို သုံးစွဲသူများထံမိတ်ဆက်ခဲ့သည်။

      အသေးစိတ်အချက်အလက်များအရ မတ်လတွင် ပထမဆုံးကြေညာခဲ့သော ဤပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုသည် BYD ၏ နောက်ဆုံးပေါ် NEV နည်းပညာကို ရေရှည်တည်တံ့သော သယ်ယူပို့ဆောင်ရေးရွေးချယ်ခဲ့မှုများကို ပိုမိုစိတ်ဝင်စားသည့် ဈေးကွက်တစ်ခုသို့ဆောင်ကြဉ်းပေးရန် ရည်ရွယ်ထားခြင်းဖြစ်သည်။ BYD ၏ ပါကစ္စတန်ဈေးကွက်သို့ ဝင်ရောက်မှုသည် ၂၀၂၂ခုနှစ်နှင့် ၂၀၂၃ခုနှစ် နှစ်နှစ်စလုံးတွင် ၎င်း၏ ကမ္ဘာ့ထိပ်တန်း NEV ရောင်းချသူ ဂုဏ်ပုဒ်ကိုရရှိခဲ့ပြီးနောက် အထင်ကြီးလောက်စရာ ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ စွမ်းဆောင်ရည်၏ နောက်ဆက်တွဲလုပ်ဆောင်ချက်အဖြစ် ထွက်ပေါ်လာခြင်းဖြစ်သည်။

         Mega Motor ကုမ္ပဏီ၏ CEO ဖြစ်သူ Aly Khan က BYD နှင့် ဤပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုသည် ပါကစ္စတန်တွင် ရာသီဥတုပြောင်းလဲမှုဆိုင်ရာ သက်ရောက်မှုများကိုပံ့ပိုးပေးရန်အတွက် ၎င်းတို့၏မျှော်မှန်းချက်နှင့်ကိုက်ညီကြောင်း၊ NEV ကိုတိုးမြှင့်အသုံးပြုရန်နှင့် ရုပ်ကြွင်းလောင်စာမှီခိုမှုကိုလျှော့ချရန်ဟူသော အစိုးရ၏ရည်မှန်းချက်တွင် ပါဝင်ကူညီရန် စိတ်အားထက်သန်လျက်ရှိကြောင်းပြောကြားခဲ့သည်။

     အဆိုပါမိတ်ဆက်ပွဲတွင် BYD ၏ နောက်ဆုံးပေါ် မော်ဒယ်များစွာကို ပြသရန်မျှော်လင့်ထားပြီး ပါကစ္စတန်တွင် များပြားလှသောလျှပ်စစ်ကားများကို လက်ခံအားဖြည့်သွင်းပေးနိုင်ရန်အတွက် အရေးကြီးသော အားသွင်းအခြေခံအဆောက်အအုံတီထွင်ရန် အစီအစဉ်များလည်းပါဝင်သည်။

      ဤအကျိုးတူပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုသည် နိုင်ငံ၏ရေရှည်တည်တံ့သော ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးပန်းတိုင်သို့ရောက်ရှိရန် ပံ့ပိုးပေးနေစဉ် NEV များအား ရွေးချယ်မှုများဖြင့် ဈေးကွက်ကို ပြန်လည်ပုံဖော်နိုင်စေမည့် ပါကစ္စတန်နိုင်ငံ၏ မော်တော်ကားလုပ်ငန်းအတွက် အရေးပါသောခြေလှမ်းတစ်ခုအဖြစ် ရှုမြင်ထားကြောင်းသိရှိရပါသည်။

Source : brecorder

DOCA(ရန်ကုန်)

ထိုင်းနိုင်ငံသည် EAEU နှင့် လွတ်လပ်စွာ ကုန်သွယ်ရေးသဘောတူညီချက်များစတင်ဆွေးနွေးရန် အဆင်သင့်ဖြစ်နေ

     ထိုင်းနိုင်ငံသည် ရုရှား၊ အာမေးနီးယား၊ ဘီလရုဇ်၊ ကာဇတ်စတန်နှင့် ကာဂျစ်စတန်တို့နှင့်ဖွဲ့စည်းထားသည့် Eurasian Economic Union (EAEU) တို့နှင့် လွတ်လပ်စွာ ကုန်သွယ်ရေးသဘောတူညီချက်အတွက် ဆွေးနွေးမှုများဆောင်ရွက်ရန် အဆင်သင့်ဖြစ်နေကြောင်းသိရပါသည်။ ထိုင်းနိုင်ငံစီးပွားရေးနှင့်ကူးသန်းရောင်းဝယ်ရေးဝန်ကြီး Phumtham Wechayachai က ထိုင်းနိုင်ငံဆိုင်ရာ ကာဇတ်စတန်နိုင်ငံသံအမတ်ကြီး Arman Issetov နှင့် အစည်းအဝေးတွင် နှစ်ဖက်စလုံးသည် အပြန်အလှန်အကျိုးစွားပွား၊ ကုန်သွယ်ရေး၊ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုနှင့် ခရီးသွားကဏ္ဍ အစရှိသည့် များစွာသောနယ်ပယ်တို့တွင် အပြန်အလှန်ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုမြှင့်တင်ရန်နည်းလမ်းများကို ဆွေးနွေးခဲ့ကြောင်းထုတ်ပြန်ခဲ့ပါသည်။ ထိုင်းနိုင်ငံစီးပွားရေးနှင့်ကူးသန်းရောင်းဝယ်ရေးဝန်ကြီးဌာနကကျင်းပသည့် ကုန်သွယ်ရေးပြပွဲနှင့် အွန်လိုင်းမှတစ်ဆင့် စီးပွားရေးညှိနှိုင်းဆွေးနွေးမှု အစရှိသည့် ကုန်သွယ်မှုမြှင့်တင်ရေးလှုပ်ရှားမှုများအပြင် ၎င်းတို့သည် ထိုင်းနိုင်ငံနှင့် ကာဇတ်စတန်နိုင်ငံအကြား ကုန်သွယ်ရေးနှင့် စီးပွားရေးပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုပူးတွဲကော်မရှင်တည်ထောင်ရန် ဆွေးနွေးခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ ထိုင်းနိုင်ငံသည် EAEU နှင့် လွတ်လပ်စွာ ကုန်သွယ်ရေးသဘောတူညီချက်အတွက် ဆွေးနွေးမှုစတင်ရန် ဆန္ဒရှိကြောင်းဖော်ပြခဲ့ပြီး ကာဇတ်စတန်ကပံ့ပိုးပေးရန် မျှော်လင့်လျက်ရှိပါသည်။ EAEU အဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံများတွင် ခန့်မှန်းလူဦးရေ သန်း ၂၀၀နီးပါးနေထိုင်လျက်ရှိပြီး စုစုပေါင်း ပြည်တွင်းအသားတင်ကုန်ထုတ်လုပ်မှု (GDP) တန်ဖိုးမှာ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၅ထရီလီယံရှိကြောင်းသိရပါသည်။ ကာဇတ်စတန်သည် ဗဟိုအာရှတွင် အကြီးမားဆုံးစီးပွားရေးကိုပိုင်ဆိုင်ထားပြီး GDP နှင့် ဝယ်ယူနိုင်စွမ်းတို့တွင် ဒေသတွင်းဦးဆောင်နေရုံသာမက စီးပွားရေးနှင့် စာရင်းအင်းအချက်အလက်အချက်အခြာအဖြစ် အရေးကြီးသည့်နေရာတွင် ရှိနေကြောင်းသိရပါသည်။ Phumtham ၏အဆိုအရ ထိုင်းနိုင်ငံသည် ၎င်းတို့၏ လယ်ယာထွက်ကုန်များနှင့် တိရိစ္ဆာန်အစားအစာများကို ကာဇတ်စတန်နိုင်ငံက တင်သွင်းပေးရန်တောင်းဆိုခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ ထို့ပြင် နှစ်ဖက်စလုံးသည် စီးပွားရေးနှင့် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ရေးတိုးချဲ့ရန်အတွက် ၂၀၂၄ခုနှစ်၊ ဧပြီလက ဗီဇာကင်းလွတ်ခွင့်သဘောတူညီချက်ကို အသုံးချနိုင်ကြောင်းသိရပါသည်။

Source : Bangkok Post

DOCA(ရန်ကုန်)

၂၀၂၄ခုနှစ် ပထမနှစ်ဝက်တွင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုများမှ အလုပ်အကိုင် ၁၂သန်းဖန်တီးပေးခဲ့ကြောင်း အင်ဒိုနီးရှားဝန်ကြီးပြောကြား

     ၂၀၂၄ခုနှစ် ပထမ ၆လတာကာလတွင် အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံ၌ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုတန်ဖိုး အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၅၀.၉၅ဘီလီယံရှိခဲ့ပြီး အလုပ်သမားဦးရေ ၁၂၂၅၀၄၂ဦးကို အလုပ်အကိုင် ဖန်တီးပေးနိုင်ခဲ့ကြောင်း အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံ၏ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံရေးဝန်ကြီး Bahlil Lahadolia ကပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ဂျကာတာမြို့တွင် ဇူလိုင်လ ၂၈ရက်နေ့တွင်ပြုလုပ်ခဲ့သည့် သတင်းစာရှင်းလင်းပွဲ၌ ဝန်ကြီးက ၎င်းပမာဏသည် လွန်ခဲ့သည့်နှစ်၏ တူညီသည့်ကာလထက် ၂၂.၃ရာခိုင်နှုန်းကြီးထွားလာခြင်းဖြစ်ကြောင်းနှင့် ရည်မှန်းချက်ဖြစ်သည့် ယခုနှစ်အတွက် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုတန်ဖိုး အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁၀၁.၂၉ဘီလီယံပြည့်မီရန်အတွက် ၅၀.၃ရာခိုင်နှုန်းကိုရောက်ရှိနေပြီဟုပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ပြည်တွင်းရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုပမာဏမှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၂၅.၀၆ဘီလီယံရှိပြီး အင်ဒိုနီးရှားလုပ်သား ၇၃၈၂၀၂ဦးခန့်အပ်နိုင်ခဲ့ကြောင်းနှင့် ပြည်ပရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုပမာဏမှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၂၅.၈၈ဘီလီယံရှိပြီး လုပ်သား ၄၈၆၈၄၀ဦးခန့်အပ်နိုင်ခဲ့ကြောင်း ဝန်ကြီးက ရှင်းလင်းပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ၂၀၂၃ခုနှစ် ပထမ ၆လတာကာလတွင် လုပ်သား ၈၄၉၁၈၁ဦးခန့်အပ်နိုင်ခဲ့ခြင်းနှင့်နှိုင်းယှဉ်ပါက လူဦးရေ ၃၇၅၈၆၁ဦးပိုမိုခန့်အပ်နိုင်ခဲ့ခြင်းဖြစ်ကြောင်းသိရပါသည်။ သတ္တု၊ သတ္တုထုတ်ကုန်၊ ပစ္စည်းကိရိယာတပ်ဆင်ရေးစက်မှုလုပ်ငန်း၊ စက်ယန္တရားမဟုတ်သည့် လုပ်ငန်းသယ်ယူပို့ဆောင်ရေး၊ ကုန်ပစ္စည်းသိုလှောင်ခြင်းနှင့် ကြေးနန်းဆက်သွယ်ရေးတို့ပါဝင်သည့်ကဏ္ဍများသည် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုအများဆုံးဖြစ်ကြောင်းသိရပါသည်။ ကုန်ထုတ်လုပ်မှုကဏ္ဍများသည် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုရှိပြီး သယ်ယူပို့ဆောင်ရေးကုန်ပစ္စည်းသိုလှောင်ခြင်းနှင့် ကြေးနန်းဆက်သွယ်ရေးကဏ္ဍတို့တွင် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၅.၄၇ဘီလီယံရှိကြောင်းသိရပါသည်။ ၂၀၂၄ခုနှစ်၏ ပထမနှစ်ဝက်ကာလတွင် အများဆုံးရင်းနှီးမြှုပ်နှံကြသူများမှာ စင်္ကာပူက အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၈.၉ဘီလီယံ၊ တရုတ်က အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၃.၉ဘီလီယံ၊ ဟောင်ကောင်က အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၃.၈ဘီလီယံ၊ အမေရိကန်က အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၂ဘီလီယံနှင့် ဂျပန်က အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁.၈ဘီလီယံရင်းနှီးမြှုပ်နှံခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။

Source : Jakarta Post

DOCA(ရန်ကုန်)

ယူကေစားသောက်ကုန်လုပ်ငန်းက သွင်းကုန်များကို EU သို့ပြန်လည်စစ်ဆေးရန် EU တွင် တွန်းအားပေးစမ်းသပ်နိုင်စွမ်းမရှိဟုပြောကြား

        Brexit နယ်စပ်ကုန်သွယ်ရေးစခန်းများမှတစ်ဆင့် ဗြိတိန်သို့တင်သွင်းလာသော အစားအစာများကို ဗြိတိန်၏ဓာတ်ခွဲခန်းစွမ်းရည်နည်းပါးမှုကြောင့် စမ်းသပ်ရန် ဥရောပသို့ ပြန်လည်ပို့ဆောင်ထားကြောင်း အစားအသောက်အဖွဲ့များကပြောကြားခဲ့သည်။ ယူကေ၏ အစားအစာထောက်ပံ့မှုပေါင် ၁၀၀ဘီလီယံတန်ဖိုးရှိ ကုန်သွယ်ရေးအဖွဲ့ ၃၀ကိုကိုယ်စားပြုသည့် SPS လက်မှတ်လုပ်ငန်းအဖွဲ့သည် အစိုးရထံစာရေးပြီး ဂျာမနီကဲ့သို့သောနိုင်ငံများသို့တင်သွင်းလာသော အစားအစာနမူနာတချို့ကို နယ်စပ်မှမထွက်ခွာရသေးချိန်တွင် စမ်းသပ်ရန် အဖွဲ့ဝင်များအား အကြံပြုထားကြောင်းသိရသည်။ ဓာတ်ခွဲခန်း အဆောက်အဦများမရှိခြင်းသည် အပိုကုန်ကျစရိတ်များ၊ ကြာရှည်နှောင့်နှေးမှုနှင့် UK သို့ရောက်ရှိလာသည့် အစားအစာအတွက် သိုလှောင်မှုသက်တမ်းတိုတောင်းစေသည်ဟုဆိုသည်။ လွန်ခဲ့သည့် သီတင်းပတ်တွင် သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ထိန်းသိမ်းရေးဌာန၊ အတွင်းဝန်သစ် Steve Reed ထံပေးပို့ခဲ့သည့်စာသည် ဗြိတိန်သို့ တိရစ္ဆာန်နှင့် အပင်ထွက်ကုန်များဆိုင်ရာ Brexit စစ်ဆေးမှုများပြုလုပ်ပြီးနောက် သုံးလအကြာတွင် ထွက်ပေါ်လာခြင်းဖြစ်သည်။

       ဧပြီလ ၃၀ ရက်နေ့တွင် ယူကေဆိပ်ကမ်းများအနီးရှိ နယ်စပ်ထိန်းချုပ်ရေးစခန်းများ၌ စမ်းသပ်စစ်ဆေးမှုများသည် ဗြိတိန်၏ ဇီဝလုံခြုံရေးကိုမြှင့်တင်ရန်နှင့် နိုင်ငံတချို့နှင့် ဥရောပတိုက်ကြီးမှ ဗြိတိန်သို့ ရောဂါများဝင်ရောက်လာခြင်းကို ရပ်တန့်ရန်ရည်ရွယ်သည်။

      တချို့ကိစ္စများတွင် ဤစစ်ဆေးမှုများသည် အဏုဇီဝ သို့မဟုတ် ဓာတုဗေဒခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာမှုအတွက် ဓာတ်ခွဲခန်းတွင် စမ်းသပ်ရန် သို့မဟုတ် ထုတ်ကုန်တစ်ခု၏စစ်မှန်မှုကို စစ်ဆေးရန်လိုအပ်သည်။ သို့သော်လည်း UK သည် ယခုအခါ ဓာတ်ခွဲခန်းစွမ်းရည်ပြတ်လပ်မှုနှင့်ရင်ဆိုင်နေရပြီး နမူနာစမ်းသပ်မှုအကူအညီအတွက် နိုင်ငံတကာလုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်များအပေါ်  ပိုမိုမှီခိုအားထားနေရပြီဖြစ်သည်။ ယခုလအတွင်း သီးခြားစာပတ်စာတစ်စောင်တွင် Food Standard Agency ၏ သိပ္ပံဆိုင်ရာအကြံပေးအရာရှိချုပ် Robin May က ယူကေ၏တရားဝင်ဓာတ်ခွဲခန်းစွမ်းရည်ကျဆင်းလာခြင်းနှင့်ပတ်သက်၍ စိုးရိမ်ပူပန်မိကြောင်းပြောကြားခဲ့သည်။ SPS အလုပ်အဖွဲ့၏စာတွင် တချို့သောကိစ္စများတွင် နမူနာများကို UK ဓာတ်ခွဲခန်းများသို့ပေးပို့ပြီး စားသောက်ကုန်လုပ်ငန်းကို မူလထုတ်လုပ်သည့်စက်ရုံ/လုပ်ငန်း၏ အသိပေးခြင်း သို့မဟုတ် သဘောတူညီချက်မရှိဘဲ ဥရောပရှိစက်ရုံများသို့ ထပ်ဆင့်ပေးပို့ထားကြောင်းဖော်ပြထားသည်။ အဆိုပါအဖွဲ့က အီးယူဓာတ်ခွဲခန်းသို့ နမူနာတင်ပို့ရန်အတွက် ခိုင်မာသည့်ပို့ကုန်လက်မှတ်ကို ပြုစုပျိုးထောင်ရန်လိုအပ်သည့်အပြင် ‘အပိုဆောင်းကုန်ကျစရိတ်၊ ကြန့်ကြာမှု၊ သိုလှောင်မှုသက်တမ်းဆုံးရှုံးခြင်းနှင့် အထူးသဖြင့် တာရှည်သက်တမ်းတိုပါက ရလဒ်များအဖြစ် လက်တွေ့ကျတဲ့တန်ဖိုးဖြစ်ဖို့လည်း အရမ်းနောက်ကျသွားပြီ။”ဟုလည်းပြောကြားခဲ့သည်။

        SPS လုပ်ငန်းအဖွဲ့ကို လွန်ခဲ့သည့်သုံးနှစ်က စတင်ဖွဲ့စည်းခဲ့ပြီး လယ်သမားများက အစားအသောက်ထုတ်လုပ်သူများနှင့် ကုန်တင်ကားများအထိ စားသောက်ကုန်လုပ်ငန်းအများအပြားပါဝင်ပါသည်။ အဖွဲ့ဝင်များတွင် Fresh Produce Consortium၊ Chilled Food Association၊ Dairy UK နှင့် Road Haulage Association တို့ပါဝင်သည်။ ၎င်းတို့၏စာတွင် EU နှင့် ဗြိတိန်ကြား ကုန်သွယ်မှုကို အနှောင့်အယှက်ဖြစ်စေသည်ဟုဖော်ပြထားသည့် နယ်စပ်လုပ်ငန်းစဉ်နှင့်ပတ်သက်သည့် အခြားပြဿနာ ၁၈ခုကိုလည်း မီးမောင်းထိုးပြထားသည်။ ၎င်းတို့တွင် နယ်စပ်ထိန်းချုပ်ရေးစခန်းအများစု၏ ဖွင့်ချိန်များသည် ကန့်သတ်ချက်လွန်ကဲပြီး 24/7 ကုန်သွယ်မှုအတွက် အထောက်အကူမဖြစ်သည့်အပြင် အကူအညီလိုအပ်နေသည့် သွင်းကုန်လုပ်ငန်းရှင်များအတွက် ၂၄နာရီအကူအညီလိုင်းများနည်းပါးနေသေးကြောင်း တိုင်ကြားမှုများပါဝင်သည်။

      ဒိုဗာဆိပ်ကမ်းမှတစ်ဆင့် တင်သွင်းလာသောတင်သွင်းမှုများကို ဆောင်ရွက်ပေးသည့် Ashford၊ Kent ရှိ အစိုးရ၏ Sevington နယ်စပ်ထိန်းချုပ်ရေးစခန်းသည် တစ်ခုတည်းသော 24/7 နယ်စပ်ကုန်သွယ်ရေးစခန်းဖြစ်သည်။ အဆိုပါစာတွင် ဥရောပ/အာရှတိုက်ကြီးများမှ တိရစ္ဆာန်ထွက်ကုန်များတင်သွင်းသည့် တင်သွင်းသူများအပေါ် ကောက်ခံသည့် စရိတ်စကများကိုရည်ရွယ်ပြီး တချို့ကိစ္စများတွင်အခွန်ကောက်ခံမှုမြင့်မားခြင်းကြောင့် တချို့သောသွင်းကုန်များသည် စီးပွားဖြစ်မဖြစ်နိုင်ဟု အငြင်းပွားမှုများဖြစ်လာခဲ့သည်။ အစားအသောက်နှင့်အပင်များကို တင်သွင်းသူများသည် နယ်စပ်ဂိတ်စစ်ဆေးမှုများတွင် စစ်ဆေးကောက်ခံမှုများကြောင့် တချို့သော ကုန်စည်ပို့ဆောင်ရေးကုမ္မဏီများက  သယ်ယူပို့ဆောင်စရိတ်အတွက် ၆၀ရာခိုင်နှုန်းအထိတိုးလာသည်ဟုဆိုကြသည်။

      ၎င်းက "ဥရောပသမဂ္ဂမှ ပို့ကုန်လုပ်ငန်းရှင်များသည် လက်ရှိထောက်ပံ့ရေးစာချုပ်များ သက်တမ်းကုန်ဆုံးချိန်တွင် အစိုးရသစ်နှင့်ဆက်စပ်ပြဿနာများ၊ နယ်ပယ်အသစ်များနှင့်စပ်လျဉ်းသည့် ပြဿနာများအပြင် ဂရိတ်ဗြိတိန်ကို ဆက်လက်ထောက်ပံ့ခြင်းရှိ/ မရှိ ပြန်လည်သုံးသပ်မည်ဖြစ်ကြောင်းပြောကြားခဲ့ပါသည်။" UK စားသောက်ကုန်ကုမ္ပဏီများသည် တစ်ခုတည်းသောဈေးကွက်မှ ထွက်ခွာသွားကတည်းက တင်ပို့ရောင်းချသည့်ကုန်စည်များ၏ ကျန်းမာရေးထောက်ခံချက်လက်မှတ်များအတွက် ပေါင် 205သန်းကျော်ကို ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာပေးခဲ့ကြောင်း၊ စျေးကွက်မှ တရားဝင်ထွက်ခွာပြီးနောက် EU သည် တိရစ္ဆာန်များ၏ မူရင်းအစားအစာတင်ပို့သူများအတွက် vets များစစ်ဆေးခြင်းနှင့် တင်ပို့ခြင်းကျန်းမာရေးလက်မှတ်များ (EHCs) ရရှိရန် တောင်းဆိုခဲ့သည်။ ပတ်ဝန်းကျင်၊ စားနပ်ရိက္ခာနှင့် ကျေးလက်ရေးရာဌာန (Defra) သို့ လွတ်လပ်စွာ သတင်းအချက်အလက်များတောင်းဆိုမှုအပေါ် အခြေခံထားသည့် SPS ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာမှုတွင် ပို့ကုန်လုပ်ငန်းရှင်များက EHCs 1m ကျော်တောင်းဆိုထားကြောင်းတွေ့ရှိခဲ့သည်။ အပိုကုန်ကျစရိတ်များနှင့် ဗျူရိုကရေစီကြောင့် ယူကေသို့တင်ပို့ရောင်းချခြင်းကို အီးယူကုမ္ပဏီတချို့က ဇန်နဝါရီတွင် အပြန်အလှန်အစီအမံများယူဆောင်လာခဲ့ပြီး ဗြိတိန်သည် ဇန်နဝါရီတွင် အပြန်အလှန်အစီအမံများချမှတ်ခဲ့သည်။ ယူကေအစိုးရသည် ဓာတ်ခွဲခန်းတွင် စမ်းသပ်နိုင်စွမ်းရှိသည်ဟုယုံကြည်ကြောင်းနှင့် အထူးကုဓာတ်ခွဲခန်းများလိုအပ်သည့် အခြေအနေမျိုးတွင် ဓာတ်ခွဲခန်းများကို အခြားဓာတ်ခွဲခန်းများသို့ စာချုပ်ချုပ်ရန်မှာ သာမာန်ဖြစ်ကြောင်းပြောကြားခဲ့သည်။ ၎င်းက "ယူကေ၏ဇီဝလုံခြုံရေးကိုကာကွယ်ခြင်းသည် ကျွန်ုပ်တို့၏ အဓိကဦးစားပေးလုပ်ငန်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး၊ စစ်ဆေးမှုများကို ထိရောက်စွာ၊ လျင်မြန်စွာနှင့် သိသာထင်ရှားသော နှောင့်နှေးမှုများမရှိဘဲ ကုန်သည်များနှင့် ထိရောက်စွာလည်ပတ်ကြောင်း သေချာစေရန်အတွက် နယ်စပ်ထိန်းချုပ်ရေးစခန်းများနှင့်လုပ်ဆောင်နေကြောင်း၊  EU နှင့် ယူကေ၏ကုန်သွယ်မှုနှင့် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုဆက်ဆံရေးကို မြှင့်တင်ရန်ကြိုးပမ်းနေပြီး စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများကိုပံ့ပိုးရန် လက်တွေ့ကျသော ချဉ်းကပ်မှုတစ်ရပ်ကိုလုပ်ဆောင်မည်ဖြစ်သည်။" ဟု‌ပြောကြားခဲ့သည်။

Source-AP

DOCA(မန္တလေး)

တရုတ်မှတင်သွင်းလာသော EV များ၊ အစိတ်အပိုင်းများအပေါ် တင်းကြပ်သောအခွန်စည်းကြပ်ရန် Canadian Union Unifor မှတောင်းဆို

       တိုရွန်တို (Reuters) - ကနေဒါအလုပ်သမားသမဂ္ဂ Unifor က အမေရိကန်ပြည်ထောင်စု၏ အဆိုပြုထားသည့်  အတိုင်းအတာတချို့နှင့်ကိုက်ညီစေရန် တရုတ်မှထုတ်လုပ်သည့် လျှပ်စစ်ကားများ (EVs) အားလုံးကို အခွန်စည်းကြပ်ရန်  ကြာသပတေးနေ့တွင်  တောင်းဆိုလိုက်ပါသည်။ အမေရိကန်နှင့် ဥရောပသမဂ္ဂတို့၏ အလားတူလှုပ်ရှားမှုများအပြီးတွင် ကနေဒါသည် တရုတ်နိုင်ငံထုတ် လျှပ်စစ်ကားများအပေါ် အခွန်စည်းကြပ်ခြင်းရန် ဇူလိုင်လတွင် လူထုညှိနှိုင်းမှုလုပ်ငန်းစဉ်ကိုစတင်ခဲ့သည်။

       ကနေဒါအစိုးရသည် "EV ကဏ္ဍအတွက် တရုတ်နိုင်ငံ၏ တရားမျှတမှုမရှိသော ပံ့ပိုးကူညီမှုအားမစစ်ဆေးဘဲ ထားခဲ့ပါက တင်သွင်းမှုအဆတိုးမြင့်လာနိုင်သည့် အန္တရာယ်ကိုရှုမြင်ပြီး စီစဉ်ထားသည့် EV ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုများနှင့် ကနေဒါ၏ မော်တော်ယာဉ်အသွင်ကူးပြောင်းမှုကို ဆိုးရွားစွာထိခိုက်စေမည့် တင်သွင်းမှုများထပ်တိုးလာမည်" ဟုပြောကြားခဲ့သည်။ ကနေဒါ၏ လူထုညှိနှိုင်းရေးလုပ်ငန်းစဉ်သည် ယခုသီတင်းပတ်တွင် ပြီးဆုံးမည်ဖြစ်သည်။ "အမေရိကန်နှင့် ဥရောပသမဂ္ဂတို့သည် တရားမျှတမှုမရှိသော သွင်းကုန်များ၏ခြိမ်းခြောက်မှုကိုတုံ့ပြန်ခဲ့ပြီး ယခုအချိန်သည် ကနေဒါနိုင်ငံအတွက် အလားတူလုပ်ဆောင်ရမည့်အချိန်ဖြစ်သည်" ဟု ပုဂ္ဂလိကကဏ္ဍအလုပ်သမားများကိုကိုယ်စားပြုသည့် ကနေဒါ၏အကြီးဆုံးသမဂ္ဂ Unifor က ကြာသပတေးနေ့တွင်ပြောကြားခဲ့သည်။ တရုတ်နိုင်ငံထုတ် လျှပ်စစ်ကားများအတွက် 100% အခွန်နှုန်းထားများထက် surtax နှင့် ဘက်ထရီ 25% surtax အပြင် လျှပ်စစ်မော်တာများနှင့် ဘက်ထရီဆဲလ်ပစ္စည်းများအပေါ် အခွန်ကောက်ခံရန် Unifor မှတောင်းဆိုထားသည်။ ကနေဒါသည် ဖြစ်နိုင်ချေရှိသောစည်းကြပ်ခွန်များကို ဆန်းစစ်နေချိန်တွင်ပင် ကမ္ဘာ့အကြီးဆုံး EV ထုတ်လုပ်သူဖြစ်သည့် တရုတ်ကားထုတ်လုပ်သူ BYD သည် EV များပေါ်တွင် အခွန်စည်းကြပ်ခြင်းဆိုင်ရာအလားအလာများကို ဆွေးနွေးရန် ကနေဒါအစိုးရနှင့် မကြာသေးမီက တွေ့ဆုံခဲ့ပြီး ကနေဒါတွင် ခရီးသည်တင် EV များကို စတင်ရောင်းချရန်စီစဉ်ထားသည်။

Source-REUTERS

DOCA(မန္တလေး)

၂၀၂၄ ခုနှစ်၏ ပထမ ၇ လတာကာလတွင် ကုန်သွယ်ရေးပိုငွေ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁၄ ဘီလီယံရရှိခဲ့သည့် ဗီယက်နမ်

     ၂၀၂၄ ခုနှစ်၏ ပထမ ၇ လတာ ကာလတွင် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ၏ အပြန်အလှန် ကုန်သွယ်မှုပမာဏ အမေရကန်ဒေါ်လာ ၄၄၀ ဘီလီယံရှိပြီး တင်ပို့မှုတန်ဖိုး အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၂၂၇ ဘီလီယံနှင့် တင်သွင်းမှု တန်ဖိုးအမေရိကန်ဒေါ်လာ ၂၁၃ ဘီလီယံရှိကာ လွန်ခဲ့သည့် နှစ်တူညီကာလထက် ၁၅.၇% နှင့် ၁၈.၅% အသီးသီးမြင့်တက်ခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။ တင်ပို့မှုတွင် ပြည်တွင်းကဏ္ဍမှ ၂၇.၈% နှင့် နိုင်ငံခြားရင်းနှီးမြှုပ်နှံသည့်ကဏ္ဍမှ ၇၂.၂% ရှိကြောင်း သိရပါသည်။ တင်သွင်းမှုတွင် ပြည်တွင်းကဏ္ဍမှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၇၈ ဘီလီယံဖြင့် ၂၁.၅% မြင့်တက်ခဲ့ပြီး နိုင်ငံခြားရင်းနှီးမြှုပ်နှံသည့်ကဏ္ဍမှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁၃၅ ဘီလီယံဖြင့် ၁၇% မြင့်တက်ခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ အမေရိကန်သည် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၆၆ ဘီလီယံဖြင့် ဗီယက်နမ်၏ အဓိကတင်သွင်းသူဖြစ်ပြီး တရုတ်သည် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၇၉.၂ ဘီလီယံဖြင့် ဗီယက်နမ်၏ အဓိကတင်ပို့သူဖြစ်ကြောင်း သိရပါသည်။ အတွင်းကျကျသိသူများက အစိုးရ၏ ရည်မှန်းချက်ဖြစ်သည့် တင်ပို့မှုပမာဏ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၃၇၇ ဘီလီယံ (ကြီးထွားနှုန်း ၆%) ပြည့်မီရန်အတွက် ဗီယက်နမ်လုပ်ငန်းရှင်များသည် လွတ်လပ်စွာ ကုန်သွယ်ရေး သဘောတူညီချက်များထံမှ အခွင့်အလမ်းများရယူရန် ကောင်းမွန်စွာ ပြင်ဆင်ထားသင့်ကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ဗီယက်နမ်နိုင်ငံသည် ဆန်၊ ငရုတ်တင်ပို့သူများထဲတွင် ပါဝင်ပြီးတင်ပို့သည့် ဈေးကွက်များ၏ လိုအပ်ချက်များပြည့်မီရန် နိုင်ငံသည် ထုတ်ကုန်များ၏ အရည်အသွေး ဆက်လက်တိုးတက်နေစေရန် အရေးကြီးကြောင်း သိရှိရပါသည်။

Source : Vietnam Plus

DOCA(ရန်ကုန်)

Pages

Subscribe to RSS - ပြည်ပကုန်သွယ်မှုသတင်းများ