Main menu

ပြည်ပကုန်သွယ်မှုသတင်းများ

Powered by Drupal

ဩစတြေးလျနှင့်နယူးဇီလန်မှ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံသူများသည် ကမ္ဘောဒီးယားနိုင်ငံတွင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံရန် မျက်စိကျလျက်ရှိ

   ဩစတြေးလျနိုင်ငံနှင့်နယူးဇီလန်နိုင်ငံတို့မှ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံသူများနှင့် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းရှင်များ ကိုယ်စားလှယ်အဖွဲ့သည် အလားအလာရှိသော ရင်းနှီးမြှူပ်နှံမှုအခွင့်အလမ်းများကို ရှာဖွေရန် ကမ္ဘောဒီးယားနိုင်ငံသို့ မကြာသေးမီက လာရောက်လည်ပတ်ခဲ့ကြသည်။

     ဩစတြေးလျနိုင်ငံနှင့်နယူးဇီလန်နိုင်ငံဆိုင်ရာ သံအမတ်ကြီး Cheunboran Chanborey ဦးဆောင်သောအဖွဲ့သည် ကမ္ဘောဒီးယားအစိုးရ၏ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုမက်လုံးများနှင့်မူဝါဒများကို ပိုမိုနားလည်သဘောပေါက်နိုင်ရန် ဇူလိုင်လ ၈ ရက်နေ့(တနင်္လာနေ့)က ကမ္ဘောဒီးယားဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးကောင်စီ(CDC)၏ တာဝန်ရှိသူများနှင့် တွေ့ဆုံခဲ့သည်။ အဆိုပါ ကိုယ်စားလှယ်အဖွဲ့ အား အခြေခံအဆောက်အအုံကဏ္ဍ၊ စိုက်ပျိုးရေးကဏ္ဍနှင့် ခရီးသွားကဏ္ဍစသည်ဖြင့် ကဏ္ဍအသီးသီးမှ ကိုယ်စားလှယ်များဖြင့် ဖွဲ့စည်းထားခြင်းဖြစ်သည်။

      ထိုဆွေးနွေးပွဲတွင် ဩစတြေးလျနိုင်ငံနှင့်နယူးဇီလန်နိုင်ငံတို့၏ ကျွမ်းကျင်မှုများကို ကမ္ဘော ဒီးယားအရင်းအမြစ်များနှင့်ပေါင်းစပ်၍ နှစ်ဦးနှစ်ဖက်အကျိုးရှိသော မိတ်ဖက်များ ဖန်တီးနိုင်စေရန် အဓိကထား ဆွေးနွေးခဲ့ကြသည်။ CDC ၏ ကမ္ဘောဒီးယားရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု ကော်မတီ၊ ဒုတိယအထွေထွေအတွင်းရေးမှူး Nuth Oun Vannara က ကိုယ်စားလှယ်အဖွဲ့အား ကြိုဆိုပြီး နိုင်ငံခြားရင်းနှီး မြှုပ်နှံမှုများးကို ဆွဲဆောင်ရန် အစိုးရ၏ ကတိကဝတ်များကို မီးမောင်းထိုးပြသခဲ့သည်။

    ၂၀၂၄ ခုနှစ်၊ မတ်လတွင် ဩစတြေးလျနိုင်ငံ၊ Melbourne ၌ ကျင်းပသော အာဆီယံ-ဩစတြေးလျ ထိပ်သီးအစည်းအဝေးတွင် ဝန်ကြီးချုပ် Hun Manet က သဘာပတိအဖြစ် ကမ္ဘော ဒီးယား-ဩစတြေးလျစီးပွားရေးဖိုရမ်အား အောင်မြင်စွာ စတင်ခဲ့ပြီးနောက် ယခုကဲ့သို့ အစီအစဉ် များ ပေါ်ပေါက်လာခြင်း ဖြစ်သည်။

   ကမ္ဘောဒီးယားနှင့်ဩစတြေးလျနိုင်ငံ နှစ်နိုင်ငံအကြား ကုန်သွယ်မှုပမာဏသည် ၂၀၂၃ ခုနှစ် တွင် ဒေါ်လာ ၅၀၂ သန်းရှိပြီး ၂၀၂၂  ခုနှစ်နှင့်နှိုင်းယှဉ်ပါက ၁.၀၅ ရာခိုင်နှုန်းတိုး လာကြောင်း General Department of Customers & Excise(GDCE)၏ ကိန်းဂဏန်းများအရ သိရသည်။ ၂၀၂၃ ခုနှစ်တွင် ကမ္ဘောဒီးယားနိုင်ငံမှ ဩစတြေးလျနိုင်ငံသို့ ဒေါ်လာ ၃၇၀ သန်းတန်ဖိုးရှိသော ကုန်ပစ္စည်းများတင်ပို့နိုင်ခဲ့ပြီး တစ်နှစ်ထက်တစ်နှစ် ၁.၅၇ ရာခိုင်နှုန်း တိုးလာခဲ့သည်။

Source: Khmertimeskh

DOCA(ရန်ကုန်)

Geely သည် Zeekr EV အမှတ်တံဆိပ်ကို ၂၀၂၆ ခုနှစ်တွင် ကိုရီးယားနိုင်ငံ၌ မိတ်ဆက်ရန်စီစဉ်ထား

   Geely Automobile Holdings Ltd  သည် ၎င်း၏ပထမဆုံး ပရီမီယံလျှပ်စစ်ကားကို ၂၀၂၆ ခုနှစ်အစောပိုင်းတွင် တောင်ကိုရီးယားနိုင်ငံ၌မိတ်ဆက်ရန်စီစဉ်နေပြီး Hyundai Mortor ကုမ္ပဏီ နှင့် ဖက်စပ်ကုမ္ပဏီ Kia Corp တို့ အုပ်ချုပ်နေဆဲဖြစ်သော တရုတ်ကားထုတ်လုပ်သူများ၏ ဈေးကွက်သို့ ထိုးဖောက်ဝင်ရောက်နိုင်ရန် မျှော်လင့်ထားကြသည်။

     မေလတွင် US ၌ လူသိရှင်ကြားပြသခဲ့သည့်  Geely ၏ အဆင့်မြင့် EV အမှတ်တံဆိပ် Zeekr Intelliqent Technology Holding Ltd သည် လာမည့်နှစ်ကုန်တွင် ဆိုလ်းနှင့် Gyemggi တို့တွင် အရောင်းပြခန်းများ ဖွင့်လှစ်မည်ဖြစ်ပြီး ၂၀၂၆ ခုနှစ်၊ ပထမသုံးလပတ်တွင် စတင်ရောင်းချမည်ဟု Geely က bloomcherg News မှ မေးမြန်းသောမေးခွန်းများကို E-mail ဖြင့် ပေးပို့တုန့်ပြန်ပြော ကြားခဲ့သည်။

     တောင်ကိုရီးယားတွင် ပထမဆုံးထွက်ရှိသည့် Model မှာ Zeekr 001 ဖြစ်ပြီး ၎င်းနှင့် ပတ်သက်၍ အချက်အလက်များအသေးစိတ် မသိရသေးသော်လည်း တစ်ကြိမ်အားသွင်းရုံဖြင့် ကီလိုမီတာ ၆၂၀ အထိ ခရီးနှင်နိုင်မည့် EV မျိုးဖြစ်ကြောင်း သိရသည်။

    လစ်သီယမ်၊ နီကမ်၊ ကိုဘော့နှင့် မန်းဂနိစ်ကဲ့သို့ ပြန်လည်အသုံးပြုနိုင်သည့် သတ္တုတန်ဖိုး ပိုမိုမြင့်မားသည့် EV များအတွက် အပို‌ထောက်ပံ့မှုများပေးသည့် စည်းမျဉ်းအသစ်အရ တရုတ်ကား ထုတ်လုပ်သူများသည် တောင်ကိုရီးယားဈေးကွက်သို့ ဦးတည်လျက်ရှိပြီး လက်ရှိတွင် တရုတ်နိုင်ငံမှတင်ပို့သော EV များသည် ဥရောပနှင့်အမေရိကန်တို့မှ ချမှတ်ထားသော အခွန်စည်းကြပ်မှုများ နှင့်ရင်ဆိုင်နေရသောကြောင့် ကားထုတ်လုပ်သူများမှာ တိုးတက်မှုအတွက် အခြားဈေးကွက်များကို ရှာဖွေနေသောအချိန်လည်း ဖြစ်သည်။

    ဥပမာအားဖြင့် BYD ကုမ္ပဏီသည် ကိုရီးယားတွင် ၎င်းတို့၏ခရီးသည်တင်ကားများကို ဖြန့်ချီရန် ပြင်ဆင်လျက်ရှိပြီး ကိုရီးယားနိုင်ငံ၏လမ်းများပေါ်ရှိ စုစုပေါင်း e-buses များ၏ ၄၀ ရာခိုင်နှုန်းခန့်မှာ တရုတ်နိုင်ငံမှဖြစ်ကြောင်း Carisyou မှ အချက်အလက်များအရ သိရသည်။

     Geely ကုမ္ပဏီသည်လည်း  ကိုရီးယားတွင် မရင်းနှီးသောနာမည်တစ်ခု မဟုတ်ပေ။ Geely သည် ဘက္ထရီဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုအတွက် ကိုရီးယားမှ SK Group နှင့် မိတ်ဖက်သဘောတူ စာချုပ်များ ချုပ်ဆိုထားပြီး Posco International Inc နှင့် နိုင်ငံအတွင်း ၎င်း၏လုပ်ငန်းသုံး ကားများကို ရောင်းချခြင်းနှင့် ဝန်ဆောင်မှုပေးခြင်းအတွက် လက်မှတ်ရေးထိုးထားကြသည်။

    တရုတ် EV များတွင် ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းပညာသုံး လုပ်ဆောင်ချက်များစွာရှိသောကြောင့် ကိုရီးယားမှနည်းပညာကျွမ်းကျင်သော သုံးစွဲနေသူများအား ဆွဲဆောင်နိုင်ကြောင်း Jeonbuk Institute of Automobille Convergeixe Technology ၏ အကြီးအကဲ Lee Hang-Koo မှ ပြော ကြားခဲ့သည်။

Source: Freemalaysiatoday

DOCA(ရန်ကုန်)

 

ဂျာမန်ကားထုတ်လုပ်မှုလုပ်ငန်းများမှ တရုတ်နိုင်ငံလုပ်ကားများအပေါ် အခွန်လျော့ချရန် EU ကို တိုက်တွန်း

      ဂျာမနီနိုင်ငံ၏ VDA မော်တော်ကားအသင်းသည် ကြာသပတေး‌နေ့(ဇူလိုင်လ ၁ ရက်နေ့) မတိုင်မီ ညှိနှိုင်းမှုများအပေါ် ဩဇာလွှမ်းမိုးရန် တရုတ်လျှပ်စစ်ကားများအား အကောက်ခွန်များကို လျှော့ချပေးရန် ဥရောပကော်မရှင်အား တိုက်တွန်းထားသည်။

      အဆိုပါ စည်းကြပ်ခွန်များသည် တရုတ်နိုင်ငံအတွင်းမှ တင်ပို့သည့် ဥရောပနှင့် အမေရိကန်ကားထုတ်လုပ်သူများကိုပါ ထိခိုက်စေနိုင်မည်ဖြစ်ပြီး တရုတ်ကတန်ပြန် အကောက်ခွန်ဖြင့် လက်တုန့်ပြန်မည့်အန္တရာယ်ရှိနိုင်ကြောင်းနှင့် တရုတ်နိုင်ငံသို့ ကားတင်ပို့မှုပမာဏ မြင့်မားလာခြင်းကြောင့် ဂျာမန်စက်မှုလုပ်ငန်းများကိုပါ ပြင်းထန်စွာထိခိုက်လာနိုင် မည်ဖြစ်ကြောင်း အဆိုပါ အသင်းမှ ဗုဒ္ဓဟူးနေ့တွင် ထုတ်ပြန်ခဲ့သည်။

     ဂျာမနီမှ တရုတ်နိုင်ငံသို့ ခရီးသည်တင်ကားတင်ပို့မှုတန်ဖိုးသည် ယမန်နှစ်ကတရုတ်နိုင်ငံ မှ တင်သွင်းမှုတန်ဖိုးထက် (၃)ဆကျော်ရှိပြီး ကားအစိတ်အပိုင်းများတင်သွင်းသူများ၏ ပို့ကုန်တန်ဖိုးမှာ သွင်းကုန်တန်ဖိုးထက် (၄)ဆရှိကြောင်း သိရသည်။

     ကော်မရှင်သည် ဥရောပ၏ EV စက်မှုလုပ်ငန်းအတွက် အရေးပါသောကုန်ကြမ်း ပစ္စည်းများကို လက်လှမ်းမီနိုင်စေရန် အာရုံစိုက်သင့်ကြောင်း၊ ကုန်သွယ်ရေးမူဝါဒတွင် ပွင့်လင်း မြင်သာမှုကို ဖန်တီးပေးသင့်ကြောင်း VDA မှ ပြောကြားခဲ့သည်။

    တရုတ်နှင့်ဥ‌ရောပကော်မရှင်သည် ပြီးခဲ့သည့် သီတင်းပတ်တည်းက ဆွေးနွေးမှုများ ပြုလုပ်ခဲ့ပြီး ဘေဂျင်းက ဖျက်သိမ်းလိုသောကန့်သတ်ချက်များ၊ တရားမျှတမှုမရှိသော ထောက်ပံ့မှုများအပေါ် စွပ်စွဲမှုများကို ပယ်ချရန်ညှိနှိုင်းခဲ့သည်။

    တရုတ်ကားထုတ်လုပ်သူများဘက်မှလည်း အခွန်စည်းကြပ်မှုအပေါ် လက်တုန့်ပြန်သည့် အနေဖြင့် တရုတ်နိုင်ငံအတွင်းသို့ တင်သွင်းလာသော ဓာတ်ဆီသုံးကားများကို အခွန်တိုးမြှင့် ကောက်ခံရန် အစိုးရအားတိုက်တွန်းခဲ့သည်ဟု နိုင်ငံပိုင် Global Times သတင်းစာက ဇွန်လ ၁၉ ရက်နေ့တွင် ဖော်ပြခဲ့သည်။ ထိုသို့တုန့်ပြန်ရန် တံခါးပိတ်အစည်းအဝေးကို SAIC၊ BYD၊ BMW၊ Volkswagen နှင့် ၎င်း၏ Porsche ဌာနခွဲအပါအဝင် သက်ဆိုင်ရာကုမ္ပဏီများမှ တက်ရောက်ခဲ့ကြသည်ဟု အဆိုပါကိစ္စနှင့်ပတ်သက်၍ တိုက်ရိုက်သိရှိထားသူနှစ်ဦးထံမှ သိရှိရသည်။

      ဂျာမနီသည် လက်ရှိအချိန်အထိ အင်ဂျင် ၂.၅ လီတာနှင့်အထက်ရှိသော မော်တော်ကားများအား တရုတ်နိုင်ငံအတွင်းသို့ အများဆုံးတင်ပို့သောနိုင်ငံဖြစ်ပြီး ယခုနှစ်အစပိုင်းမှစတင်၍ တရုတ် နိုင်ငံသို့ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁.၂ ဘီလီယံခန့် တင်ပို့ရောင်းချနိုင်ခဲ့ကြောင်း တရုတ်အကောက်ခွန် အချက်အလက်များအရ သိရသည်။

      ဗုဒ္ဓဟူးနေ့ကထုတ်ပြန်ခဲ့သော Ifo စစ်တမ်းအရ ဂျာမန်စီးပွားရေးပညာရှင်များသည် အကောက်ခွန်အပေါ် ပိုင်းခြားရှုမြင်နေကြပြီး ၎င်းတို့မှ သုံးပုံတစ်ပုံသည် ကုန်သွယ်ရေးစစ်ပွဲကို ကြောက်သောကြောင့် တရုတ်၏ထောက်ပံ့ကြေးများကို တန်ပြန်ရန် သင့်လျော်သောခြေလှမ်းဟု ယူဆကြသော်လည်း အခြားသုံးပုံတစ်ပုံမှာ ကုန်သွယ်ရေးစစ်ပွဲကို ကြောက်ရွံ့သောကြောင့် အခွန် စည်းကြပ်မှုကို လုံးဝမနှစ်သက်ကြောင်း စစ်တမ်းအရ တွေ့ရှိခဲ့သည်။

Source: Channelnewsasia

DOCA(ရန်ကုန်)

အ‌ရှေ့တောင်အာရှ၏အကြီးဆုံး EV အားသွင်းစင်တာအား စင်္ကာပူနိုင်ငံတွင် တည်ဆောက်သွားမည်

     စင်္ကာပူနိုင်ငံမှပိုင်ဆိုင်သော Keppel ၏ ယူနစ်တစ်ခုဖြစ်သည့် Voltsingapor  သည် လုပ်ငန်းသုံးကားများနှင့် ခရီးသည်တင်ကားများ ဝန်ဆောင်မှုပေးရန်အတွက် မြို့တော်ပြည်နယ် အတွင်း၌ လျှပ်စစ်ကားအမြန်အားသွင်းစင်တာတစ်ခုကို တည်ဆောက်သွားမည်ဖြစ်ကြောင်း ကုမ္ပဏီက တနင်္လာနေ့(ဇူလိုင်လ ၈ ရက်နေ့)က ပြောကြားခဲ့သည်။

     ဘတ်စ်ကားများ၊ တက္ကစီများ၊ ပုဂ္ဂလိကပိုင်ကားများနှင့် အခြားသော EV ကားများအတွက် Charging point (၈၀)အထိ ထားရှိပေးမည်ဖြစ်ပြီး အဆိုပါစင်တာအသစ်သည် အရှေ့တောင် အာရှတွင် တစ်ခုတည်းသော အမြန်အားသွင်းစင်တာဖြစ်လာမည်ဖြစ်ကြောင်း ပြောကြားခဲ့သည်။

    ကြေညာချက်အရ မြို့တွင်းအများပြည်သူပိုင် ဘတ်စ်ကား Operator SBS Transit ကို ပိုင်သည့် စင်္ကာပူနိုင်ငံ၏ အကြီးဆုံးတက္ကစီ Operator Comfort Del Gro လက်အောက်ရှိ ကုမ္ပဏီ တစ်ခုမှ Volt အား EV အားသွင်းစင်တာကို (၁၅)နှစ်အထိအသုံးပြုနိုင်စေရန်နှင့် လည်ပတ်နိုင်စေ ရန် စာချုပ်ချုပ်ဆိုပေးအပ်ခဲ့ကြောင်း သိရသည်။ ထိုစာချုပ်၏တန်ဖိုးကို ကုမ္ပဏီများမှ ထုတ်ဖော်ပြောကြားခဲ့ခြင်း မရှိပေ။

      ပထမအဆင့်ကို ၂၀၂၆ ခုနှစ်၊ ပထမနှစ်ဝက်တွင် စတင်လည်ပတ်နိုင်မည်ဟူ မျှော်မှန်းထား ကြပြီး ထိုစင်တာတွင် ၃၆၀ ကီလိုဝပ်နှင့် ၁၂၀ ကီလိုဝပ်နှုန်းအဆင့် သတ်မှတ်ချက်များဖြင့် အားသွင်းရန်နေရာများပါရှိပြီး EV များအတွက် အားသွင်းချိန် (၁၀)မိနစ်အထိ ပိုမိုမြန်ဆန်စေမည် ဟု Volt မှ ပြောကြားခဲ့သည်။

    စင်္ကာပူနိုင်ငံသည် ၂၀၄၀ ခုနှစ်တွင် Internal Combustion engine မော်တော်ယာဉ်များအား ဖျက်သိမ်းရန် ကြိုးပမ်းနေချိန်တွင် အဆိုပါစီမံကိန်းထွက်ပေါ်လာခြင်းဖြစ်သည်။ ယနေ့ လက်ရှိအချိန်ထိ စင်္ကာပူနိုင်ငံ၏ EV ကား Charging point ၇၁၀၀ ခန့်ရှိပြီး ၂၀၃၀ ခုနှစ်တွင် Charging point ၆၀၀၀၀ အထိ တိုးမြှင့်နိုင်ရန် မျှော်မှန်းထားကြသည်။

Source: riotimesonline

DOCA(ရန်ကုန်)

ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံသည် စားနပ်ရိက္ခာဖူလုံရေးအတွက် ဗီယက်နမ်နှင့် ဆန်ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုကို မြှင့်တင်ရန်ကြိုးပမ်း

     ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံသည် ၎င်း၏စားနပ်ရိက္ခာဖူလုံမှုကိုသေချာစေရန် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံနှင့် ဆန်ပူးပေါင်း‌ဆောင်ရွက်မှုကို မြှင့်တင်လိုကြောင်း ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံ၏ စိုက်ပျိုးရေးဝန်ကြီး Francisco Tiu Laurel က ဗီယက်နမ်နိုင်ငံသို့ လွန်ခဲ့သောသီတင်းပတ်က လာရောက်လည်ပတ်စဉ် ပြောကြားခဲ့သည်။

     စိုက်ပျိုးရေးဝန်ကြီး Francisco Tiu Laurel သည် အရှေ့တောင်အာရှနိုင်ငံများ၏ အဓိက ဆန်စပါးထွက်ရှိရာဒေသများထဲမှ တစ်ခုအပါအဝင်ဖြစ်သည့် ဗီယက်နမ်မြစ်ဝကျွန်းပေါ်ဒေသ An Giang သို့ သွားရောက်ခဲ့ကြောင်း ပြည်နယ်ပြည်သူ့ကော်မတီက ဇူလိုင်လ ၈ ရက်နေ့က ပြောကြားခဲ့သည်။

     ဗီယက်နမ်နိုင်ငံသည် ကမ္ဘာ့တတိယဆန်အတင်ပို့ဆုံးနိုင်ငံဖြစ်ပြီး ဖိလစ်ပိုင်သည် မကြာသေးမီနှစ်များအတွင်း ဗီယက်နမ်နိုင်ငံမှ ဆန်ဝယ်ယူတင်သွင်းမှုအများဆုံးနိုင်ငံ ဖြစ်သည်။

      ဖိလစ်ပိုင်သို့ ဗီယက်နမ်၏ ဆန်တင်ပို့မှုသည် ယခုနှစ်ပထမ(၅)လအတွင်း စုစုပေါင်းဆန် တင်ပို့မှု၏ ၄၅.၄ ရာခိုင်နှုန်းဖြစ်သည်။

      ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံ၏ လူဦးရေသည် နှစ်စဉ် ၁.၅ ရာခိုင်နှုန်းဖြင့် တိုးလာသည်ဖြစ်ရာ ဆန်ဝယ်လိုအားကို မြင့်တက်လာစေပြီး ပြည်တွင်းဆန်ထောက်ပံ့မှုများမှာလည်း မလိုက်လျော နိုင်သောကြောင့် ဆန်တင်သွင်းမှုများကိုမြှင့်တင်ရန်လိုအပ်ကြောင်း၊ ဗီယက်နမ်ဆန်ကုမ္ပဏီများ အား ဖိလစ်ပိုင်တွင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံရန်စဉ်းစားစေလိုကြောင်း Laurel မှ ပြောကြားခဲ့သည်။

     ဖိလစ်ပိုင်သမ္မတ Ferdinand Marcos Jr သည် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံသို့ ဇန်နဝါရီလတွင် လာရောက်ခဲ့သည့်ခရီးစဉ်အတွင်း ဗီယက်နမ်နှင့် ဖိလစ်ပိုင်တို့သည် ဆန်ကုန်သွယ်မှုနှင့် စိုက်ပျိုး မွေးမြူရေးဆိုင်ရာ သဘောတူညီချက်များအား လက်မှတ်ရေးထိုးခဲ့ကြသည်။

     ငွေကြေးဖောင်းပွမှုဆိုင်ရာဖိအားများအား စီမံခန့်ခွဲနိုင်ရန်အတွက် ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံသည် မကြာသေးမီကာလက ၎င်း၏ ဆန်အကောက်ခွန်များကို ၃၅ ရာခိုင်နှုန်းမှ ၁၅ ရာခိုင်နှုန်းသို့ လျှော့ ချခဲ့သည်။

Source: usnews

DOCA(ရန်ကုန်)

 

အာဖဂန်ကုန်သည်များသည် ပထမဆုံးအကြိမ်အဖြစ် ကြက်သွန်နီများအား ပါကစ္စတန်မှတစ်ဆင့် အိန္ဒိယသို့တင်ပို့

      အာဖဂန်နစ္စတန်မှအိန္ဒိယသို့ ကြက်သွန်နီတင်ပို့သည့် လုပ်ငန်းစဉ်ကို ပထမဆုံးအကြိမ် စတင်လိုက်ပြီဖြစ်ကြောင်း Kunar  ပြည်နယ်မှ ကုန်သည်များက ပြောကြားခဲ့သည်။ ထို Afghani (AFN) ၉၁ သန်းခန့်တန်ဖိုးရှိသော ကြက်သွန်နီတင်ပို့မှုသည် အိန္ဒိယနိုင်ငံသို့ (၁)လမပြည့်မီ ကာလအတွင်း ရောက်ရှိမည်ဖြစ်သည်။ ရှေးဦးစွာ တန်ချိန် ၈၀၀၀ ခန့်ရှိသော ကြက်သွန်နီများ အား ပထမ ဆုံးအကြိမ်အဖြစ် ပါကစ္စတန်မှတစ်ဆင့်အိန္ဒိယသို့ တင်ပို့ခဲ့ပြီးကြောင်း TV မှတစ်ဆင့် ထုတ်လွှင့်ပြောကြားခဲ့သည်။

    ယနေ့ခေတ်တွင် ပြည်ပဈေးကွက်ဖြစ်သည့် ဈေးကွက်ကောင်းတစ်ခုကို ရှာဖွေတွေ့ရှိခဲ့ပြီး တောင်သူများအပေါ် အကျိုးသက်ရောက်မှုများ ရှိလာတော့မည်ဖြစ်သည်။ သို့သော် ပိုမို ကောင်းမွန်သော မျိုးစေ့များရရှိနိုင်ရန်နှင့် ထိုအသီးအနှံများကို သိုလှောင်သိမ်းဆည်းထားနိုင်ရန်အတွက် အအေးခန်းများအား ဆောက်လုပ်ပေးရန်လိုအပ်ပြီး လမ်းပန်းဆက်သွယ်ရေး ပြဿနာများလည်း ရှိသေးကြောင်း ကြက်သွန်ကုန်သည်တစ်ဦးနှင့် ကြက်သွန်စိုက်တောင်သူတစ်ဦးမှ ပြောကြားခဲ့သည်။

    သက်ဆိုင်ရာ ပြည်နယ်တာဝန်ရှိသူများကလည်း ကုန်သည်များအား ၎င်းတို့၏ ထုတ်ကုန်များကို အိမ်နီးချင်းနိုင်ငံများနှင့် ကမ္ဘာ့နိုင်ငံများသို့ တင်ပို့နိုင်ရန် လိုအပ်သော ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုများနှင့် အထောက်အကူများအား ပံ့ပိုးကူညီပေးသွားမည်ဟု အာမခံခဲ့သည်။ အစ္စလာမ် စော်ဘွားကြီး အာဖဂန်နစ္စတန်(IEA)မှ အာဏာပြန်လည်ရရှိပြီးနောက် အာဖဂန်နိုင်ငံ၏ ပို့ကုန်များသည် နိုင်ငံခြားဈေးကွက်သို့ တင်ပို့မှုတိုးမြင့်လာခဲ့သည်။

    ပြည်ပနိုင်ငံသို့ ကြက်သွန်နီတင်ပို့မှုစတင်ခြင်းသည် အကျိုးအမြတ်များစွာ ရရှိလိမ်မည်ဟု အာဖဂန်ပြည်နယ်အတွင်းရှိ တောင်သူများနှင့် ဒေသခံအချို့ကလည်း ယုံကြည်ထားကြသည်။

Source: bxecorder

DOCA(ရန်ကုန်)

 

Ayuatthaya ရှိ ကားစက်ရုံတွင် ကားထုတ်လုပ်မှုရပ်တန့်တော့မည့် Honda

      Honda Motar ကုမ္ပဏီသည် Ayutthaya ရှိ ၎င်းတို့၏စက်ရုံတွင် ကားထုတ်လုပ်မှုကို ၂၀၂၅ တွင် ရပ်တန့်တော့မည်ဖြစ်ပြီး Prachin Buri ရှိ စက်ရုံတွင်ပေါင်းစပ်၍ ကားထုတ်လုပ်ရန် စီစဉ်ထားကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ အဆိုပါကိစ္စသည် တရုတ်နိုင်ငံမှမော်တော်ကားများ ထိုင်းနိုင်ငံ ဈေးကွက်ဝေစုတိုးမြှင့်ရရှိရန် ကြိုးပမ်းလာမှုနှင့် စားသုံးသူများက လျှပ်စစ်ကား ဝယ်လိုအား ကြီးထွားလာမှုကြောင့် ဂျပန်နိုင်ငံ၏ ဒုတိယအကြီးမားဆုံး ကားကုမ္ပဏီကြီးသည် ထိုင်းနိုင်ငံတွင် ခက်ခဲသည့်အခြေအနေများနှင့် ရင်ဆိုင်လာရသောကြောင့်ဖြစ်သည်ဟု သိရပါ သည်။ Honda သည် လာမည့်နှစ်တွင် ကားထုတ်လုပ်မှုရပ်တန့်မည့် ၁၉၉၆ ၌ ဖွင့်လှစ်ခဲ့ သည့် Ayutthya စက်ရုံတွင် ကားပစ္စည်းအစိတ်အပိုင်းများ ထုတ်လုပ်ရန်စီစဉ်ထားကြောင်း ကုမ္ပဏီ၏ ပြောခွင့်ရပုဂ္ဂိုလ်က ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ မော်တော်ကားထုတ်လုပ်မှုကို ၂၀၁၆ ကဖွင့်လှစ်ခဲ့သည့် Proahin Buri စက်ရုံတွင် ပေါင်းစည်းထုတ်လုပ်သွားမည်ဟု သိရပါသည်။ အဆိုပါ စက်ရုံ(၂)ခုသည် ထိုင်းနိုင်ငံတွင် Honda ၏ (၂)ခုတည်းသော စက်ရုံများဖြစ်ကြောင်း သိရပါသည်။ စက်ရုံ(၂)ခုပေါင်း ကားထုတ်လုပ်မှုသည်  ၂၀၁၉ ခုနှစ်တွင် အစီးရေ ၂၂၈၀၀၀ ရှိရာမှ ၂၀၂၃ ခုနှစ်အထိ (၄)နှစ်ဆက်ကို တစ်နှစ်လျှင် အစီးရေ ၁၅၀၀၀၀ လျှော့ချထုတ်လုပ်ခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။ ကုမ္ပဏီ၏ ထိုင်းနိုင်ငံတွင် ကားရောင်းချရမှုသည်  လွန်ခဲ့သည့်(၄)နှစ်ထက် တစ်နှစ်လျှင် အစီးရေ ၁၀၀၀၀၀ အောက်ရှိကြောင်း သိ ရပါသည်။ ကုမ္ပဏီသည် ထိုင်းနိုင်ငံတွင် ၎င်းတို့၏ ကားထုတ်လုပ်မှုနှင့်ရောင်းချရမှု ကွာဟနေမှုကို ဖြေရှင်းနိုင်ရန် မျှော်လင့်ထားကြောင်း ကုမ္ပဏီ၏ ပြောခွင့်ရပုဂ္ဂိုလ်က ပြောကြားခဲ့ပါသည်။

      သို့သော် ကုမ္ပဏီသည် အင်ဒိုနီးရှားနှင့်ဖိလစ်ပိုင်ကဲ့သို့သော အဓိကအရှေ့တောင်အာရှဈေးကွက်များသို့ ထိုင်းနိုင်ငံမှတင်ပို့လျက်ရှိပြီး လတ်တလောတွင် ထိုင်းနိုင်ငံ၌ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု အသစ်များပြုလုပ်ရန် အစီအစဉ်မရှိကြောင်း သိရပါသည်။ တရုတ်နိုင်ငံတွင် Honda နှင့် ၎င်းတို့၏ပြိုင်ဘက် ဂျပန်ကားကုမ္ပဏီ Nissan Motor တို့သည် စားသုံးသူများကို ပိုမိုဆွဲဆောင် နိုင်သည့် ဈေးနှုန်းနည်းပါးပြီး Software များစွာနှင့် တရုတ်အမှတ်တံဆိပ် လျှပ်စစ်ကားများ၊ Plug-in hybrid ကားများကို ခက်ခဲစွာယှဉ်ပြိုင်နေရကြောင်း သိရပါသည်။ ဂျပန်ကားကုမ္ပဏီများ သည် တရုတ်အမှတ်တံဆိပ်ကားများ တင်ပို့မှုမြှင့်တင်ရန် ကြိုးပမ်းလာမှုနှင့် ပြည်ပတွင် စက်ရုံ များတည်ဆောက်လာမှုတို့ကြောင့် တရုတ်နိုင်ငံပြင်ပ ဈေးကွက်များတွင် ဝယ်ယူမည့် ဖောက် သည်များ ဆုံးရှုံးနိုင်ခြေနှင့်ရင်ဆိုင်နေရကြောင်း သိရပါသည်။ လွန်ခဲ့သည့်အပတ်က တရုတ်နိုင်ငံ ၏ BYD သည် ထိုင်းနိုင်ငံတွင် ဘတ္ထရီပါဝါသုံးကားစက်ရုံ ဖွင့်လှစ်ခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။ ၎င်းသည် ထိုင်းနိုင်ငံတွင် စက်ရုံများတည်ထောင်မည့် တရုတ်လျှပ်စစ်ကား ထုတ်လုပ်သူများထံမှ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁.၄၄ ဘီလီယံကျော် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုလှိုင်း၏ အစိတ်အပိုင်းတစ်ခု ဖြစ် ကြောင်း သိရပါသည်။

Source: Vietnam Plus

DOCA(ရန်ကုန်)

အမေရိကန်နိုင်ငံသို့ ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ၏ တင်ပို့မှုကြီးထွားရန်ကဏ္ဍရှိနေကြောင်း ကျွမ်းကျင်သူများပြောကြား

      ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ၏ ကွန်ပျူတာများ၊ ကွန်ပျူတာအစိတ်အပိုင်းများ၊ အီလက်ထရောနစ်၊ စက်ယန္တရားများ၊ ပစ္စည်းကိရိယာများ၊ အဝတ်အထည်နှင့် ခြေအိတ်များအား အမေရိကန်သို့ တင်ပို့မှု သည် ကြီးထွားရန်ရှိနေသေးကြောင်း ကုန်သွယ်ရေးကျွမ်းကျင်ပညာရှင်များအဆိုအရ သိရပါသည်။ ယခုနှစ်၏ ပထမနှစ်ဝက်ကာလတွင် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံသည် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၅၅ ဘီလီယံ တန်ဖိုးရှိသည့် ကုန်ပစ္စည်းများကို အမေရိကန်နိုင်ငံသို့တင်ပို့ခဲ့ပြီး လွန်ခဲ့သည့်နှစ် တူညီသည့်ကာလထက် ၂၆ ရာခိုင်နှုန်းမြင့်တက်ခဲ့ကာ အခြားဈေးကွက်များဖြစ်သည့် ဥရောပ သမဂ္ဂ၊ အာဆီယံနှင့် တောင်ကိုရီးယားတို့ကို ကျော်ဖြတ်နိုင်ခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။ အဆိုပါကာလတွင် ကုန်ပစ္စည်း အမျိုးအစားအုပ်စု(၈)ခုတင်ပို့မှုသည် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁ ဘီလီယံ ကျော်တန်ဖိုး အသီးသီးရှိခဲ့ပြီး ကွန်ပျူတာနှင့်ဆက်စပ်ပစ္စည်းများတင်ပို့မှုမှာ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁၀ ဘီလီယံကျော်နှင့် အထည်အလိပ်နှင့် အဝတ်အထည်တင်ပို့မှုမှာ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၆ ဘီလီယံ ရရှိခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။ အခြားတင်ပို့သည့်ပစ္စည်းများမှာ လက်ကိုင်ဖုန်းများ၊ ယန္တရားများ၊ ပစ္စည်းကိရိယာများ၊ အပိုပစ္စည်းများ၊ ခြေအိတ်၊ သစ်နှင့် သစ်သားထုတ်ကုန်များ ဖြစ်ကြောင်း သိရပါသည်။

       ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ စက်မှုနှင့်ကုန်သွယ်ရေးဝန်ကြီးဌာနအောက်ရှိ ဥရောပ-အမေရိကန် ဈေးကွက်ဦးစီးဌာန၏ ဒုတိယညွှန်ကြားရေးမှူး Nguyen Hong Duong က နှစ်နိုင်ငံသည် ၎င်းတို့၏ စဉ်ဆက်မပြတ် မဟာဗျူဟာမြောက် မိတ်ဖက်ဆက်ဆံရေးကို အဆင့်မြှင့်ခဲ့ကြောင်းနှင့် ပြည်တွင်း စီးပွားရေးလုပ်ငန်းရှင်များထံမှ တင်ပို့ရန်အတွက် အခွင့်အလမ်းများ၊ အလား အလာများနှင့် ပတ်သက်ပြီး မေးမြန်းခေါ်ဆိုမှုများ လက်ခံခဲ့ရကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ နှစ်နိုင်ငံအကြား ဆက်ဆံရေးကို အဆင့်မြှင့်တင်ခဲ့သောအခါ အမေရိကန်စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများ ဗီယက်နမ်နိုင်ငံတွင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုတိုးမြှင့်ရန် မျှော်လင့်ရသည်။ အဆိုပါအချက်သည် တတိယ နိုင်ငံများမှ လုပ်ငန်းများကို တစ်ပိုင်လျှပ်ကူးပစ္စည်းများ၊ ထောက်ပံ့ရေးစက်မှုလုပ်ငန်းများ၊ ကျန်းမာ‌ရေးစောင့်ရှောက်မှု၊ ဆီ၊ Gas နှင့်စွမ်းအင်နယ်ပယ်တို့တွင် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ၌ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံလာစေရန် တွန်းအားတစ်ခုဖြစ်စေမည်ဖြစ်ပြီး အနာဂတ်တွင် ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုကို ဖန်တီးနိုင်မည်ဟု Duong က ပြောကြားခဲ့ပါသည်။

     ဗီယက်နမ်ကုန်ပစ္စည်းများဖြစ်သည့် ပုဇွန်၊ သစ်သားထုတ်ကုန်မှစ၍ အဝတ်အထည်၊ အထည်အလိပ်နှင့်တာယာတို့သည် အမေရိကန်ဈေးကွက်တွင် ယှဉ်ပြိုင်သည့်အခါ အခွင့်အလမ်း များရရှိမည်ဟု သိရပါသည်။ တစ်ချိန်တည်းမှာပင် ဗီယက်နမ်မှကုန်ပစ္စည်းများသည် အမေရိကန်ထံမှ အခွန်လျှော့ချခြင်း၏ အကျိုးကျေးဇူးကို ခံစားခွင့်ရမည်ဟု သိရပါသည်။ အမေရိကန်မှ စားသုံးသူများသည်လည်း ဗီယက်နမ်နိုင်ငံထံမှ အရည်အသွေးရှိသော ကုန်ပစ္စည်းများကို လက်ခံနိုင်သော ဈေးနှုန်းများဖြင့် ဝယ်နိုင်သည့်အကျိုးကျေးဇူးကို ရရှိမည်ဟု သိရပါသည်။

      ၂၀၂၃ ခုနှစ်တွင် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံမှ အမေရိကန်သို့တင်ပို့မှုသည် စီးပွား‌ရေးကျဆင်းမှု၊ ငွေကြေးဖောင်းပွမှုနှင့် စားသုံးသူများငွေကြေးသုံးစွဲမှုကို စိစစ်နေသည့်ကြားက အမေရိကန် ဒေါ်လာ ၉၇ ဘီလီယံတန်ဖိုးနီးပါးရှိခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။ ၂၀၂၂ ခုနှစ်တွင် တင်ပို့မှုတန်ဖိုး အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁၁၀ ဘီလီယံနီးပါးရှိခဲ့မှုနှင့်အတူ အမေရိကန်သည် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ၏ နှစ်တစ်နှစ်တွင် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁၀၀ ဘီလီယံသို့ရောက်ရှိခဲ့သည့် ပထမဆုံးတင်ပို့ရာ ဈေးကွက်ဖြစ်ခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။

Source: Vietnam Plus

DOCA(ရန်ကုန်)

ဗီယက်နမ်ဝန်ကြီးချုပ် မလေးရှားနိုင်ငံ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု၊ ကုန်သွယ်ရေးနှင့်စက်မှုဝန်ကြီးနှင့်တွေ့ဆုံ

      ဗီယက်နမ်နိုင်ငံဝန်ကြီးချုပ် Pham Minh Chinh က မလေးရှားနိုင်ငံသည် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ ၏ အဓိကကုန်သွယ်ရေးနှင့်ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု မိတ်ဖက်နိုင်ငံဖြစ်ကြောင်း မလေးရှားနိုင်ငံ ရင်းနှီး မြှုပ်နှံမှု၊ ကုန်သွယ်ရေးနှင့်စက်မှုဝန်ကြီးဌာန Zafrul Abdul Aziz နှင့် ဟနွိုင်းမြို့တွင် ဇူလိုင်လ (၈)ရက်နေ့က တွေ့ဆုံစဉ် ပြောကြားခဲ့ပါသည်။

    Zafrul သည် (၄)ကြိမ်မြောက် ဗီယက်နမ်-မလေးရှား ပူးတွဲကုန်သွယ်ရေးကော်မတီ၏ အစည်းအဝေးအားတက်ရောက်ရန် ဟနွိုင်းမြို့သို့ အလုပ်သဘော အလည်အပတ်ခရီး ရောက်ရှိ ခြင်းဖြစ်ကြောင်း သိရပါသည်။ လတ်တလောတွင် မလေးရှားသည် အာဆီယံတွင် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ၏ တတိယအကြီးမားဆုံး ကုန်သွယ်ရေးမိတ်ဖက်ဖြစ်ပြီး တစ်ကမ္ဘာလုံးတွင် (၁၀)နိုင်ငံ မြောက်ဖြစ်ကြောင်း သိရပါသည်။ ထို့ပြင် မလေးရှားသည် အာဆီယံတွင် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ၌ တတိယမြောက် အကြီးမားဆုံး အာဆီယံရင်းနှီးမြှုပ်နှံသူဖြစ်ကြောင်း သိရပါသည်။

      ဝန်ကြီးချုပ် Chinh က ဗီယက်နမ်သည် မလေးရှားစီးပွားရေးလုပ်ငန်းများနှင့် ရင်းနှီံးမြှုပ်နှံသူများနိုင်ငံတွင် လာရောက်ရင်းနှီးမြှုပ်နှံရန် အမြဲကြိုဆိုတိုက်တွန်းကြောင်းနှင့် ဗီယက်နမ်သည် မလေးရှားအပါအဝင် ပြည်ပရင်းနှီးမြှုပ်နှံသူအတွက် ၎င်းတို့၏ တရားဝင်ရပိုင်ခွင့်များ၊ အကျိုးစီးပွားများ၊ မျှတသည့်ဆက်ဆံမှု ရရှိစေရေးနှင့် သင့်လျော်သောအခြေအနေများဖန်တီးခြင်းတို့အတွက် အာမခံကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ရည်မှန်းချက်ဖြစ်သည့် လာမည့်နှစ်များအတွင်း နှစ်နိုင်ငံကုန်သွယ်မှု ၂၀ ဘီလီယံရောက်ရှိစေရေးအတွက် ဝန်ကြီးချုပ် Chinh က နှစ်နိုင်ငံစလုံးအနေဖြင့် အားကောင်းသည့်ဆက်ဆံရေးကို ထိန်းထားရန်၊ စီးပွားရေး/ကုန်သွယ်ရေးနှင့် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု တို့တွင်ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုမြှင့်တင်ရေးကို ဟန့်တားမည့်အတားအဆီးများကို ဖြေရှင်းထိုးဖောက်ရန်နှင့် ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာတန်ဖိုးနှင့် ထောက်ပံ့မှုကွင်းဆက်ကို ပူးပေါင်းရန် အကြံပြုခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။

       ထို့ပြင် ဝန်ကြီးချုပ်က ဗီယက်နမ်ကုန်ပစ္စည်းများ အထူးသဖြင့် ပြုပြင်ထားသော လယ်ယာထွက်ကုန်များ၊ ပင်လယ်စာနှင့် အစားအသောက်ထုတ်ကုန်များကို မလေးရှားဈေးကွက်သို့ ဝင်ရောက်ရာတွင် လွယ်ကူချောမွေ့စေရန်၊ ဟာလာအစားအသောက်နယ်ပယ် ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်စေ‌ရေး ကူညီရန်ကမ်းလှမ်းခဲ့ပြီး ဒစ်ဂျစ်တယ်အသွင်ကူးပြောင်းခြင်း၊ အစိမ်းရောင်ကူးပြောင်း ခြင်း၊ သန့်ရှင်းသောစွမ်းအင်နှင့် လေစွမ်းအင်တင်ပို့မှု စသည့်နယ်ပယ်များတွင် မလေးရှားရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုများကို တိုက်တွန်းအားပေးခဲ့ပါသည်။

      ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုရှေ့ဆက်မြှင့်တင်ရေးအတွက် ဝန်ကြီးချုပ်ကပေါ်ထွက်လာသည့် ကဏ္ဍများတွင် အတွေ့အကြုံမျှဝေရန်၊ လုပ်ထုံးလုပ်နည်းနှင့်မူဝါဒများ ပူတွဲတည်ထောင်ရန်၊ အုပ်ချုပ်မှုစွမ်းဆောင်ရည်တိုးတက်စေရန်၊ နည်းပညာလွှဲပြောင်းရန်နှင့် အရည်အသွေးရှိသော လူသားအရင်းအမြစ်များ လေ့ကျင့်သင်ကြားပေးရန် ကမ်းလှမ်းခဲ့ပါသည်။ ဝန်ကြီး Zafrul က ယခု အကြိမ်သည် ၎င်း၏ဒုတိယအကြိမ်မြောက် ဗီယက်နမ်အလည်အပတ်ခရီးဖြစ်ကြောင်းနှင့် များစွာသော မလေးရှားလုပ်ငန်းများပါဝင်သော ကျယ်ပြန့်သည့်လုပ်ငန်းစဉ်များကို ထုတ်ဖော်ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ဝန်ကြီးက ယခုနှစ်တွင် နှစ်နိုင်ငံကြား အပြန်အလှန်ကုန်သွယ်မှုသည် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁၈ ဘီလီယံရောက်ရှိနိုင်သည်ဟု ခန့်မှန်းခဲ့ကြောင်း  သိရပါသည်။ ထို့ပြင် မလေးရှားဝန်ကြီးက ဗီယက်နမ်ဝန်ကြီးချုပ် အသားပေးပြောကြားခဲ့သည့် ဟာလာအစားအသောက်နယ်ပယ်၊ ဒစ်ဂျစ်တယ်ကူးပြောင်းခြင်း၊ အစိမ်းရောင်ကူးပြောင်းခြင်း၊ လေစွမ်းအင်၊  AI နည်းပညာနှင့် ဆန်းသစ်တီထွင်ခြင်းတို့တွင် ပိုမိုအဆင့်မြင့်သော နှစ်ဦးနှစ်ဖက်စီးပွားရေး၊ ကုန်သွယ်‌ရေးနှင့် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုပူးပေါင်းရေးတို့တွင် ၎င်း၏ခိုင်မာသည့်ဆန္ဒရှိမှုကို ဖော်ပြခဲ့ကြောင်း သိရသည်။

Source: Vietnam Plus

DOCA(ရန်ကုန်)

 

ဥ‌ရောပကုန်သည်ကြီးများအသင်းက ဗီယက်နမ်၏တည်ငြိမ်သော စီးပွား‌ရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုအပေါ် ယုံကြည်ချက်ရှိနေ

     ဗီယက်နမ်နိုင်ငံရှိ ဥရောပကုန်သည်ကြီးများအသင်း(EuroCham)က ဗီယက်နမ်၏ တည်ငြိမ်သော စီးပွားရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုအပေါ် ယုံကြည်ချက်ရှိကြောင်း ဘယ်လ်ဂျီယံနိုင်ငံရှိ ဗီယက်နမ်သံရုံးတွင် ကျင်းပပြုလုပ်ခဲ့သည့် ဆွေးနွေးပွဲ၌ ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ဇူလိုင်လ ၂ ရက်နေ့က ကျင်းပခဲ့သည့်အခမ်းအနားတွင် ဘယ်လ်ဂျီယံဆိုင်ရာ ဗီယက်နမ်သံအမတ်ကြီး Nguyen Van Thao က ဗီယက်နမ်နှင့် ဥရောပသမဂ္ဂအကြား အစိမ်းရောင်နှင့်စီးပွားရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုကို ထိန်းထားခြင်း၊ ပြန်လည်အသုံးပြုနိုင်သော စွမ်းအင်နယ်ပယ်နှင့် သဘာဝပတ်ဝန်းကျင်ကာကွယ်ခြင်းတို့တွင် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှု၏ အရေးပါမှုကို အသားပေးပြောကြားခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။

      သံအမတ်ကြီးက ဗီယက်နမ်နိုင်ငံသည် ဥရောပသမဂ္ဂနှင့် EuroCham တို့၏ ပူး‌ပေါင်း ‌‌ဆောင်ရွက်မှုကို တန်ဖိုးထားပါကြောင်းနှင့် EuroCham ၏ ပြန်လည်အသုံးပြုနိုင်သောစွမ်းအင် တွင် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုနှင့် ကျွမ်းကျင်မှုသည် ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ၏ ဖန်လုံအိမ် ဓာတ်ငွေ့ ထုတ်လွှင့်မှုနှင့် ရာသီဥတုပြောင်းလဲခြင်းတို့ကို တုန့်ပြန်ရန် အားထုတ်မှုတို့တွင် အရေးပါသည့် ပါဝင်မှုကို ပြုလုပ်နိုင်မည်ဟု ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ တရားမဝင်၊ အစီရင်ခံစာမတင်၊ စည်းမျဉ်းနှင့် မကိုက်ညီဘဲ ငါးဖမ်းခြင်းများနှင့်ပတ်သက်၍ ဥ‌ရောပကော်မရှင်က ဗီယက်နမ်ပင်လယ်စာများကို အဝါကဒ်ပြ သတိပေးထားခြင်းကို ပယ်ဖျက်ပေးစေရေးအတွက် တိုက်တွန်းပြောကြားပေးရန် သံအမတ်ကြီးက EuroCham ကို တောင်းဆိုခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။

       Just Energy Transition Partneiship(JETP)အတွက် သံအမတ်ကြီးသည် ဗီယက်နမ် တွင် JETP ကို အားပေးမြှင့်တင်ရာတွင် EuroCham ၏ အခန်းကဏ္ဍကို အသိအမှတ်ပြုခဲ့ပြီး ပူးပေါင်း‌ဆောင်ရွက်မှုကို ထိရောက်စွာ အကောင်အထည်‌ဖော်ရေးအတွက် EuroCham က အနီးကပ်ပူးပေါင်းပေးရန် မျှော်လင့်ကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသည်။

      EuroCham ၏ ဥက္ကဌ  Dominik Meicble က ဆွေးနွေးပွဲသည် လက်ရှိအနာဂတ်တွင် EuroCham နှင့် ဗီယက်နမ်မိတ်ဖက်များအကြား စီးပွားရေးတိုးတက်မှုကို ထိန်းထားနိုင်‌ရေးကို အာရုံစိုက်အသားပေးဆွေးနွေးခဲ့ကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ထို့ပြင် Meicble က ဥရောပကော်မရှင်နှင့် အစည်းအဝေးများအတွင်း ဗီယက်နမ်ပင်လယ်စာများကို အဝါကဒ်ပြ သတိပေးထားခြင်းကို ပယ်ဖျက်ရန် စဉ်းစားပေးရန်အတွက် တောင်းဆိုကြောင်းနှင့်် EurCham က ထုတ်ပြန်သည့် စီးပွားရေးယုံကြည်ချက်အညွှန်းကလည်း ၎င်းတို့၏ အဖွဲ့ဝင်များသည် ဗီယက်နမ် နိုင်ငံ၏ စီးပွားရေးနှင့်အခွင့်အလမ်းများ သယ်ဆောင်လာနိုင်မှုအပေါ် အကောင်းမြင်ချက်ရှိသည်ကိုပြသကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသည်။

      ဗီယက်နမ်နိုင်ငံသည် ပြည်ပရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုများကို ဆွဲဆောင်ရန်အတွက် တည်ငြိမ်သော ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုပတ်ဝန်းကျင်၊ ကောင်းမွန်စွာ လေ့ကျင့်သင်ကြားထားသော လုပ်သားအင်အားနှင့် အစိုးရနှင့် စီးပွား‌ရေးလုပ်ငန်းရှင်များအကြား ပွင့်လင်းမြင်သာမှုရှိခြင်းကြောင့် နိုင်ငံ၏ စီးပွားရေး မြင်ကွင်းမှာ အလားအလာကောင်းနေကြောင်း သိရပါသည်။ Miechle က ဗီယက်နမ်ကို ငွေကြေးဖောင်းပွမှုနှင့်ပတ်သက်၍ သင့်လျော်သည့်အဆင့်တွင် ထိန်းထားရန်၊ အခြေခံအဆောက်အအုံဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးတွင် အများပိုင်ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုများကိုမြှင့်တင်ရန် အကြံပြုခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။

Source: Vietnam Plus

DOCA(ရန်ကုန်)

Pages

Subscribe to RSS - ပြည်ပကုန်သွယ်မှုသတင်းများ