
ဗီယက်နမ်သည် ၂၀၂၅ ခုနှစ် ဇန်နဝါရီလတွင် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၇၇၄.၃ သန်းတန်ကြေး ရှိသော ရေထွက်ကုန်များကို တင်ပို့ခဲ့ပြီး ၂၀၂၄ ခုနှစ်ဇန်နဝါရီလကထက် ၃.၃ ရာခိုင်နှုန်း မြင့်တက် ခဲ့ကြောင်း ဗီယက်နမ်နိုင်ငံပင်လယ်စာ တင်ပို့သူများနှင့် ထုတ်လုပ်သူများအသင်း (VASEP) ၏ အဆိုအရသိရပါသည်။ ပုဇွန်သည် တင်ပို့မှုကဏ္ဍကို ဦးဆောင်ခဲ့ပြီး ဝင်ငွေအမေရိကန်ဒေါ်လာ သန်း ၃၀၀ ရရှိခဲ့ကာ စုစုပေါင်းတင်ပို့မှု၏ ၃၉ ရာခိုင်နှုန်း ရှိကြောင်း သိရပါသည်။ Tra Fish တင်ပို့ မှုသည် စိန်ခေါ်မှုများနှင့် ရင်ဆိုင်ခဲ့ရပြီး အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁၂၃ သန်းဖြင့် ၂၀၂၄ ခုနှစ် ဇန်နဝါရီ လကထက် ၂၅ ရာခိုင်နှုန်းကျဆင်းခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။ ဗီယက်နမ်ငါးအသားပြားများအပေါ် ချမှတ်ထားသည့် Anti-dumping အကောက်ခွန်များကို ဖယ်ရှားပေးမည့် ဇန်နဝါရီလ ၁၇ ရက်နေ့က အမေရိကန်နှင့် လက်မှတ်ရေးထိုးခဲ့သည့် အပြန်အလှန် သဘောတူညီချက်ကြောင့် လုပ်ငန်းများသည် အမေရိကန်သို့ Tra Fish တင်ပို့မှုကြီးထွားလာရန် မျှော်လင့်လျှက်ရှိကြောင်း သိရပါသည်။ တူနာတင်ပို့မှုမှာ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၆၅ သန်းဖြင့် ၂၀၂၄ ခုနှစ် ဇန်နဝါရီလကထက် ၁၇.၇ ရာခိုင်နှုန်း ကျဆင်းခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။ သို့သော်အမေရိကန်နှင့် ဥရောပသမဂ္ဂကဲ့သို့ သော အဓိကဈေးကွက်များတွင် စားသုံးမှုတည်ငြိမ်စွာကြီးထွားမှုက ၂၀၂၅ လက်ကျန်ကာလ တစ်လျှောက် ပြန်လည်နာလံထူလာရန် မျှော်လင့်ချက်ကို ပေးစွမ်းလျှက်ရှိကြောင်း သိရပါသည်။ တူနာကဏ္ဍသည် အကောက်ခွန်မူဝါဒပြောင်းလဲမှုများ အထူးသဖြင့်အမေရိကန်ဈေးကွက်တွင် အကျိုးကျေးဇူးများ ရရှိနိုင်ကြောင်း VASEP ၏အဆိုအရသိရပါသည်။ ဈေးကွက်စွမ်းဆောင်မှုသည် လည်း ဒေသအလိုက် သိသာထင်ရှားစွာ ကွဲပြားခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။ ဟောင်ကောင်ပါဝင်သည့် တရုတ်သို့တင်ပို့မှုမှာ ၆၄.၉ ရာခိုင်နှုန်းမြင့်တက်ခဲ့ပြီး အမေရိကန်နှင့် ဥရောပသမဂ္ဂဈေးကွက်သို့ တင်ပို့မှုမှာ ၁၆ ရာခိုင်နှုန်းနှင့် ၁၇.၆ ရာခိုင်နှုန်း အသီသီးကျဆင်းခဲ့ကြောင်း သိရပါသည်။ အာဆီယံ ဈေးကွက်များသို့တင်ပို့မှုမှာ ၁၀.၅ ရာခိုင်နှုန်းဖြင့် တည်ငြိမ်စွာကြီးထွားမှုကို ပြသခဲ့ပြီး အရှေ့တောင်အာရှဈေးကွက်သည် ဗီယက်နမ်ရေထွက်ကုန်များတင်ပို့မှုအတွက် တောက်ပသော အနာဂတ်အလားအလာကို ပြသနေကြောင်း သိရပါသည်။ ဆက်လက်၍ ဗီယက်နမ်၏ ရေထွက်ကုန်လုပ်ငန်းနယ်ပယ်သည် ကမ္ဘာ့ဈေးကွက်တွင် စားသုံးမှုအလေ့အကျင့်ပြောင်းလဲမှုများ၊ အကောက်ခွန်မူဝါဒများနှင့် ရောင်းလိုအား-ဝယ်လိုအားမတည်ငြိမ်ခြင်းစသည့် စိန်ခေါ်မှုများနှင့် ရင်ဆိုင်ရနိုင်ကြောင်း သိရပါသည်။ VASEP က၂၀၂၅ ခုနှစ်တွင် ကဏ္ဍ၏အောင်မြင်မှုသည် တန်ဖိုးမြင့်ထုတ်ကုန်များဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေး၊ ထုတ်ကုန်အရည်အသွေးမြှင့်တင်ခြင်းနှင့် တင်ပို့ရာ ဈေးကွက်များကွဲပြားခြင်းတို့အပေါ်တွင် ကြီးမားစွာမူတည်လိမ့်မည်ဟု ပြောကြားခဲ့ပါသည်။
DOCA(ရန်ကုန်)