
တူရကီနိုင်ငံ၏မော်တော်ယာဥ်လုပ်ငန်းသည် ယမန်နှစ်အလားတူလနှင့် နှိုင်းယှဉ်ပါက ဇန်နဝါရီတွင် ထုတ်လုပ်မှုနှင့်စျေးကွက်စွမ်းဆောင်ရည် ကျဆင်းသွားကြောင်း မော်တော်ကား လုပ်ငန်းအဖွဲ့ (OSD) က ဖေဖော်ဝါရီ ၁၇ ရက်နေ့တွင် သတင်းထုတ်ပြန်ခဲ့သည်။ OSD ၏ လစဉ် အစီရင်ခံစာအရ ဇန်နဝါရီလတွင် စုစုပေါင်းထုတ်လုပ်မှုသည် တစ်နှစ်ထက်တစ်နှစ် ၃ ရာခိုင်နှုန်း ကျဆင်းခဲ့ပြီး ၁၀၅,၃၉၇ ယူနစ်အထိကျဆင်းခဲ့သည်။ ခရီးသည်တင်ကားထုတ်လုပ်မှုမှာ ၁ ရာခိုင်နှုန်း အနည်းငယ် တိုးလာပြီး အစီးရေ ၆၇၇၉၅ စီးအထိ တိုးလာသော်လည်း အပေါ့စား လုပ်ငန်းသုံးကားများ ထုတ်လုပ်မှုမှာ ၃ ရာခိုင်နှုန်း ကျဆင်းသွားကာ အကြီးစားလုပ်ငန်းသုံး မော်တော်ယာဉ်ထုတ်လုပ်မှု သိသိသာသာ ၅၁ ရာခိုင်နှုန်း ကျဆင်းခဲ့သည်။ စုစုပေါင်းရောင်းအား ၁၅ ရာခိုင်နှုန်းကျဆင်းခဲ့ပြီး ၇၀၄၁၂ ယူနစ်အထိ စျေးကွက်ကျဆင်းခဲ့သည်။ ခရီးသည်တင်ကား ဈေးနှုန်းမှာ ၁၃ ရာခိုင်နှုန်း ကျဆင်းသွားပြီး နှိုင်းယှဉ်ကြည့်ပါက လုပ်ငန်းသုံးယာဉ်ဈေးကွက် သည် ၂၂ ရာခိုင်နှုန်းကျဆင်းသွားကာ အကြီးစားလုပ်ငန်းသုံးယာဉ်များ ရောင်းအား ၃၈ ရာခိုင်နှုန်းနှင့် အပေါ့စားယာဉ်ရောင်းချမှု ၁၉ ရာခိုင်နှုန်း ကျဆင်းသွားခဲ့သည်။ ပြည်တွင်းတွင် ကျဆင်းနေသော် လည်း စုစုပေါင်း မော်တော်ယာဥ် တင်ပို့မှုမှာ နှစ်စဉ်အစီးရေ ၄ ရာခိုင်နှုန်း တိုးလာသည်။ Forbes Türkiye တွင် ဖေဖော်ဝါရီ ၁၁ ရက်နေ့က ဆောင်းပါးအရ တူရကီမော်တော်ယာဥ်လုပ်ငန်းသည် ဥရောပဈေးကွက်တွင် ထုတ်လုပ်မှုစွမ်းရည်ကျဆင်းမှု ကြောင့် ၂၀၂၅ ခုနှစ်တွင် သိသာထင်ရှား သောအန္တရာယ်များနှင့် ရင်ဆိုင်နေရသည်။ ပြီးခဲ့သည့်နိုဝင်ဘာလတွင် ထုတ်ပြန်ခဲ့သောကြေငြာ ချက်တစ်ခုတွင် OSD ဥက္ကဌ Cengiz Eroldu သည် ကျုံ့နေသောဥရောပစျေးကွက်မှ ပိုလျှံသော ကားများကို တူရကီသို့ပြန်ညွှန်းနိုင်ပြီး ၂၀၂၅ ခုနှစ်တွင် ပြည်တွင်းစျေးကွက်နှင့်ထုတ်လုပ်မှုကို အပျက်သဘောဆောင်သော အကျိုး သက်ရောက်မှုရှိနိုင်သည်ဟု သတိပေးခဲ့သည်။ ၂၀၂၄ ခုနှစ် တွင် တူရကီမော်တော်ယာဉ် လုပ်ငန်းသည် ထုတ်လုပ်မှုတွင် သိသိသာသာကျဆင်းမှုကို ကြုံတွေ့ခဲ့ရပြီး စုစုပေါင်းထုတ်လုပ်မှု သည် အစီးရေ ၁.၄၁ သန်းအထိ ခုနစ်ရာခိုင်နှုန်းကျဆင်း သွားခဲ့သည်။ သို့သော်လည်း ပို့ကုန်စွမ်းဆောင်ရည် အားကောင်းနေဆဲဖြစ်ပြီး ကဏ္ဍသည်ပို့ကုန် ဝင်ငွေ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၃၇.၂ ဘီလီယံ ရရှိကာ ယခင်နှစ်ထက် ၆ ရာခိုင်နှုန်း တိုးလာသည်ဟု OSD မှ သိရသည်။
DOCA(ရန်ကုန်)