
မြန်မာနိုင်ငံမှ ထုတ်လုပ်သူများသည် Coffee၊ Tea၊ လက်မှုပညာ (Handicrafts) တို့ကဲ့သို့သော တန်ဖိုးမြင့်အမှတ်တံဆိပ်များဖြင့် အာဆီယံနှင့် Asia-Pacific ဧရိယာရှိဈေးကွက်များသို့ အောင်မြင်စွာ ဝင်ရောက်နေနိုင်ပြီ ဖြစ်ပါတယ်။ အဆိုပါထုတ်ကုန်များသည် CLMV နိုင်ငံများဖြစ်သည့် ကမ္ဘောဒီးယား၊ လာအို၊ မြန်မာ၊ ဗီယက်နမ် နိုင်ငံများအပြင် မလေးရှား၊ သြစတြေးလျနှင့် စင်္ကာပူစသည့် ဖွံ့ဖြိုးပြီးဈေးကွက် များတွင်လည်း တိုးတက်လာသောရောင်းအားဖြင့် ထင်ရှားလာနေပြီ ဖြစ်ပါတယ်။
ထုတ်ကုန်အများစုမှာ သဘာဝနည်းဖြင့် ထုတ်လုပ်ခြင်း၊ ဓာတုကင်းရှင်းမှု၊ လုပ်သားခိုင်မာမှု (fair trade) စသည်တို့ကို အခြေခံထားသည့်အတွက် Eco-conscious ဈေးဝယ်သူများ၊ အနာဂတ်ကို စဉ်းစားသော ဈေးကွက်များတွင် စိတ်ဝင်စားမှုများစွာရရှိနေပါတယ်။ မြန်မာအမှတ်တံဆိပ်များထဲတွင် "Shwe Coffee"၊ "Myanmar Tea Culture" နှင့် "Handmade Mandalay" တို့ကဲ့သို့သော ရိုးရာနှင့် ခေတ်မီပုံစံများပေါင်းစပ်ထားသည့် ထုတ်ကုန်များသည် နိုင်ငံတကာပြပွဲများတွင်ပါဝင်ကာ တင်ပို့အခွင့် အလမ်းများကို တိုးမြှင့်လာနိုင်ခဲ့ကြောင်း သတင်းရရှိပါတယ်။
DOCA(ဧရာဝတီ)