
ကာဇက်စတန်၏ e-commerce ကဏ္ဍသည် လွန်ခဲ့သည့်ငါးနှစ်အတွင်း ခုနစ်ဆတိုးမြင့် လာခဲ့ ပြီး ၂၀၂၄ ခုနှစ်တွင် ၃.၂ ထရီလီယံ ကာဇက်စတန်တန်ဂျီ (KZT) (အမေရိကန် ဒေါ်လာ ၆.၂ ဘီလီယံခန့်) အထိရောက်ရှိခဲ့ကြောင်း ကာဇက်စတန်ဒုတိယဝန်ကြီးချုပ်နှင့် အမျိုးသားစီးပွား ရေးဝန်ကြီး Serik Zhumangarin က ပြောကြားခဲ့ကြောင်း Kazinform သတင်းအေဂျင်စီက ဇွန်လ ၂၅ ရက်နေ့ တွင် ပြောကြားခဲ့သည်။ e-commerce သည် ၂၀၂၀ ခုနှစ်တွင် ၄၇၆ ဘီလီယံ တန်ဂျယ် (အမေရိကန် ဒေါ်လာ ၉၁၈ သန်းခန့်) မှ နိုင်ငံ၏ စုစုပေါင်းကုန်သွယ်မှု၏ ၁၄.၁ ရာခိုင်နှုန်းကို ပိုင်ဆိုင်ထားကြောင်း ပါလီမန်စုံစမ်းစစ် ဆေးမှုအပြီးတွင် ၎င်းက ပြောကြား ခဲ့သည်။ အွန်လိုင်းကုန်သွယ်မှုသည် လျင်မြန်စွာ ကြီးထွားနေချိန်တွင် သုံးစွဲသူအများအပြားသည် လိမ်လည်မှုနှင့် ဒစ်ဂျစ်တယ်ယုံကြည်မှုအပေါ် စိုးရိမ်မှုများကြောင့် အော့ဖ်လိုင်းစျေးဝယ်ခြင်းကို ပိုမိုနှစ်သက်ဆဲဖြစ်ကြောင်း ၎င်းက မှတ်ချက်ပြုခဲ့ သည်။ Kazakhstan သည် လက်ရှိတွင် Kaspi.kz၊ Wildberries၊ Ozon နှင့် Halyk Market အပါအဝင် e-commerce ပလပ်ဖောင်း ၁၀၄ ခုကို လက်ခံထားသည်။ Zhumangarin သည် ထောက်ပံ့ပို့ဆောင် ရေးဆိုင်ရာ အခြေခံ အဆောက်အအုံများတွင် ခိုင်မာသော ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုကို မီးမောင်းထိုးပြခဲ့သည်။ Kazpost သည် Almaty၊ Aktobe နှင့် Turkistan ရှိ ၈၅၀၀၀ စတုရန်းမီတာရှိသော ဂိုဒေါင်နေရာအား တည်ဆောက်နေကြောင်းသိရသည်။ Wildberries နှင့် Ozon တို့သည် Almaty နှင့် Astana ရှိ အဓိက ထောက်ပံ့ပို့ဆောင်ရေးစင်တာအသစ်များဖြင့် တိုးချဲ့လျက်လည်းရှိသည်။ နိုင်ငံတကာ ငွေပေးချေမှု ဝန်ဆောင်မှုပေးသူများ Visa နှင့် Mastercard တို့သည် လုံခြုံရေးကို မြှင့်တင်ရန်နှင့် အွန်လိုင်းစျေးဝယ်ခြင်း အတွေ့အကြုံကိုမြှင့်တင်ရန် ဥာဏ်ရည်တုဖြင့် ပါဝါရှိသော ကိရိယာ အသစ်များကို မိတ်ဆက်ပေးခဲ့ကြောင်း ၎င်းက မှတ်ချက်ပြုခဲ့သည်။
Source: Xinhua
DOCA (ရန်ကုန်)