Online Shopping လိမ်လည်မှုမခံရဖို့အရေး တိုက်တွန်းနှိုးဆော်ပေး

Powered by Drupal

         Online Shopping အများစုသည် တစ်ဦးတစ်ယောက်(သို့)တစ်ပိုင်တစ်နိုင်(သို့) မိသားစု ပိုင်အသွင်ဖြင့် Informal လုပ်ကိုင်ဆောင်ရွက်ကြခြင်းဖြစ်ရာ ကတိကဝတ်များ (Terms & Conditions) မရှိခြင်း၊ ကုန်စည်မှာယူပြီးနောက် ပြန်လည်ရုပ်သိမ်းခြင်းအစီအစဉ် (Cancelling) မရှိခြင်း၊ကုန်စည်လက်ခံရရှိပြီးနောက် ကျေနပ်လက်ခံနိုင်သည့် အခြေအနေမရှိသဖြင့် ငွေပြန်လည်ပေးအပ်သည့် မူဝါဒ ( Return Policy )မရှိခြင်း၊ အခွန်အခများ၊ သယ်ယူပို့ဆောင်စရိတ်များနှင့် အခြားကုန်ကျစရိတ်များ၊ ငွေကြေးနှုန်းထားပြောင်းလဲမှုများအတွက် စားသုံးသူထံကုန်စည်တန်ဖိုး အပေါ်ထပ်ဆောင်းတောင်းခံခြင်းမရှိကြောင်း ရှင်းလင်းစွာဖော်ပြထားမှု(Transparency)မရှိခြင်း၊ ငွေကြေးလွှဲပြောင်းပေးချေသည့် စနစ်တိကျစွာ(Payment Term) မရှိခြင်း၊ ကုန်စည်ပေးပို့ခြင်း များအတွက် ခြေရာခံနိုင်သည့်စနစ် တည်ဆောက်ထားမှု (Trancability) မရှိခြင်း၊ လိမ်လည် လှည့်ဖျားလိုသည့် သဘောဖြင့် တာဝန်ယူမှုတာဝန်ခံမှုမရှိသည့်အပြင် ခြေရာခံရှာဖွေရာတွင်Facebook၌ ဖော်ပြထားသော လိပ်စာ၊ ဖုန်းနံပါတ်များ ဆက်သွယ်၍မရခြင်း၊ မြေပြင်၌ နေရပ်လိပ်စာ အမှန်တကယ်မရှိခြင်းစသည်တို့ကြောင့် စားသုံးသူပြည်သူအများစုမှာ နစ်နာဆုံးရှုံးမှုများ ကြုံတွေ့နေရပါသည်။    

        စားသုံးသူများအနေဖြင့် Websiteနှင့် Facebook များတွင် ကုန်စည်များ ဝယ်ယူမည်ဆိုပါက မိမိဝယ်ယူမည့် Website နှင့် Facebook များသည် တရားဝင်(Official Page )ဟုတ်/မဟုတ် စုံစမ်းစိစစ်ပြီးမှသာ ဝယ်ယူရန်နှင့် တရားဝင်(Official Page ) ဖြစ်ပြီး Profile နှင့် Page များကို မှန်ကန်ကြောင်း အတည်ပြုပေးသည့် (Verification) အမှတ်အသားတစ်ခုဖြစ်သည့် Blue Mark (Blue Check Mark) ပါ/မပါ ကြည့်ရှု့၍ ရွေးချယ်ဝယ်ယူရန် လိုအပ်ပါသည်။ ထို့အပြင် ယုံကြည် စိတ်ချရသော Online Shop Platform  နှင့် ချိတ်ဆက်ထားခြင်း ရှိ/မရှိ၊ မြန်မာနိုင်ငံတွင် တရား ဝင်မှတ်ပုံတင်ထားသော Online Website ဟုတ်/မဟုတ် ၊ ကုမ္ပဏီမှတ်ပုံတင်ထားရှိမှု ရှိ/ မရှိ၊ ဝန်ဆောင်မှုနှင့် သက်ဆိုင်သည့် သုံးသပ်ချက်များကို လေ့လာဖတ်ရှု့ရန်လည်း လိုအပ်ပါ သည်။ စားသုံးသူအများစု လက်ခံယုံကြည်ပြီး ဝယ်ယူအားပေးလျက်ရှိသည့် လုပ်ငန်းဖြစ်သည့်အပြင် သက်ဆိုင်ရာဌာန အဖွဲ့အစည်းများက ခွင့်ပြုထားခြင်းရှိ/မရှိ၊ လုံခြုံစိတ်ချရသော ငွေပေး ချေမှု စနစ်များဖြင့် ဆောင်ရွက်နေသည့် လုပ်ငန်းဟုတ်/မဟုတ်၊ သုံးစွဲသည့်စားသုံးသူ ပြည်သူများမှန်ကန်သော သုံးသပ်ချက်များ Review များ ရှိ/မရှိ ကြည့်ရှု့ဝယ်ယူကြရန် လိုအပ်ပါသည်။ စားသုံးသူများအနေဖြင့် ပေးထားသည့် ကတိအတိုင်း မှန်မှန်ကန်ကန် ဆောင်ရွက်ပေးသည့် Online Shopping များက သာစိစစ်ပြီးမှသာ ဝယ်ယူသုံးစွဲကြရန်နှင့် သက်ဆိုင်ရာ အရောင်း ပြခန်း၊ အရောင်းဆိုင်များတွင်သာ မျက်မြင်ရွေးချယ်ဝယ်ယူရန်ကြရန် လိုအပ်ပါသည်။ ၎င်းအပြင် အချို့သော Online Shopping Page များသည် ကုန်ပစ္စည်းပို့ဆောင်ရေး ဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများ၏ ပစ္စည်းလက်ခံ ပြေစာများကို အတုအပပြုလုပ်၍ ငွေကြိုတောင်း၍ လိမ်လည်ခြင်း၊ Digital စနစ် ငွေပေးချေရာတွင် ဆောင်ရွက်သည့် နည်းလမ်းများဖြင့်လိမ်လည်ခြင်း၊ နာမည်ကြီး Online Shopping Page ပစ္စည်းလက်ခံပြေစာများကို Copyယူ အတုပြုလုပ်၍ ငွေလိမ်လည် ခြင်း၊ Pre Order လုပ်ချိန်တွင် ငွေပေးချေခိုင်း၍ Deliver မလုပ်ခြင်းစသည့် နည်းလမ်းမျိုးစုံဖြင့် မမှန်မကန်ဆောင်ရွက်နေသည့်အတွက် စားသုံးသူများနစ်နာဆုံးရှုံးမှု မဖြစ်ပေါ်စေရန် ပစ္စည်း လက်ဝယ်ရောက်မှသာ ငွေပေးချေသည့် နည်းလမ်းကို အသုံးပြုသင့်ပါသည်။ စားသုံးသူမိဘ ပြည်သူများအနေဖြင့် Online Shopping များတွင် ကုန်စည်များ၊ ဝန်ဆောင်မှုများမှာယူ သုံးစွဲပြီးနောက် နစ်နာဆုံးရှုံးမှုတစ်စုံတစ်ရာများ ကြုံတွေ့ရပါက Doca Myanmar Application မှတစ်ဆင့်ဖြစ်စေ၊ တိုင်းဒေသကြီး/ ပြည်နယ်စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာန၊ စားသုံးသူသတင်းပြန် ကြားရေးနှင့်တိုင်ကြားမှု လက်ခံဆောင်ရွက်ရေးစင်တာ(CICC)မှ တစ်ဆင့်ဖြစ်စေ၊ Websiteမှ တစ်ဆင့်ဖြစ်စေ Consumer Call Center (၁၅၃၅)တို့မှတစ်ဆင့်ဖြစ်စေ ဆက်သွယ်တိုင်ကြား နိုင်ပါကြောင်း တိုက်တွန်းနှိုးဆော်လိုက်ရပါသည်။

  • ကယား)