စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာနအနေဖြင့် စားသုံးသူကာကွယ်ရေးနှင့် အသိပညာပေးရေး လုပ်ငန်းများကို တစ်နိုင်ငံလုံးအတိုင်းအတာဖြင့် ကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့် ဆောင်ရွက်နိုင်ရေး၊ စားသုံးသူများ၏ လူမှုစီးပွားဘဝဖွံ့ဖြိုးမှုကို အထောက်အကူဖြစ်စေရန်အတွက် ရေရှည် တည်တံ့သော စားသုံးမှုအလေ့အထများ ပေါ်ပေါက်လာစေရေး၊ စားသုံးသူကာကွယ်ရေးအတွက် ဦးစားပေးနယ်ပယ်များ သတ်မှတ်ဆောင်ရွက်နိုင်ရေးနှင့် သက်ဆိုင်ရာ ဝန်ကြီးဌာနများ၊ အစိုးရ မဟုတ်သည့် စားသုံးသူကာကွယ်ရေးအသင်းအဖွဲ့များနှင့် စနစ်တကျပူးပေါင်း ဆောင်ရွက်နိုင်ရေး တို့အတွက် အမျိုးသားစားသုံးသူကာကွယ်ရေးအစီအစဉ် (National Consumer Protection Programme - NCPP) ကို ရေးဆွဲခဲ့ပါသည်။ အမျိုးသားစားသုံးသူကာကွယ်ရေးအစီအစဉ်အား ရေးဆွဲနိုင်ရေးအတွက် မြန်မာနိုင်ငံစားသုံးသူကာကွယ်ရေးကော်မရှင်မှ တာဝန်ရှိသူများ၊ စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာန ရုံးချုပ်နှင့် ပြည်ထောင်စုနယ်မြေ၊ တိုင်းဒေသကြီးနှင့် ပြည်နယ် ဦးစီးမှူးများနှင့် တာဝန်ရှိသူများ၊ သက်ဆိုင်ရာအစိုးရဌာန အဖွဲ့အစည်းများမှ တာဝန်ရှိသူများ၊ စားသုံးသူကာကွယ်ရေးအသင်းအဖွဲ့များမှ တာဝန်ရှိသူများ၊ ကျွမ်းကျင်ပညာရှင်များဖြင့် အလုပ်ရုံဆွေးနွေးပွဲများ၊ တွေ့ဆုံဆွေးနွေးပွဲများ အကြိမ်ကြိမ် ကျင်းပဆောင်ရွက်၍ ရေးဆွဲခဲ့ပါသည်။
အမျိုးသားစားသုံးသူကာကွယ်ရေးအစီအစဉ်တွင် အောက်ဖော်ပြပါအဓိကလုပ်ငန်းစဉ် ၅ ရပ်ထည့်သွင်းချမှတ်ထားရှိပြီး၊ လုပ်ငန်းစဉ်အလိုက်အကောင်အထည်ဖော်ဆောင်ရွက်မည့် လုပ်ငန်း စီမံချက်များအား ခွဲခြားသတ်မှတ်ထားရှိပါသည်-
(က) စားသုံးသူကာကွယ်ရေးမူဝါဒများဖွံ့ဖြိုးရေးနှင့် အထောက်အကူပြုရေးအစီအစဉ်
( ခ) စားသုံးသူအသိပညာပေးရေးအစီအစဉ်
( ဂ) ပြန်ကြားဆက်သွယ်ရေးနှင့် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ရေးအစီအစဉ်
(ဃ) ဈေးကွက်စောင့်ကြည့်စစ်ဆေးရေးအစီအစဉ်
( င) စားသုံးသူနစ်နာမှုများအပေါ် အရေးယူဆောင်ရွက်ရေးအစီအစဉ်
အမျိုးသားစားသုံးသူကာကွယ်ရေး အစီအစဉ်ပါ လုပ်ငန်းစီမံချက်များကို ထိရောက်စွာ အကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်နိုင်ရေးအတွက် စီမံကိန်းကာလအား ၂၀၂၁ ခုနှစ် မှ ၂၀၂၅ ခုနှစ် အထိ (၅) နှစ် သက်တမ်း သတ်မှတ်ထားပြီး စီမံကိန်းကာလအလိုက် ဦးစားပေး ဆောင်ရွက်ရမည့် လုပ်ငန်းစဉ်များအား ခွဲခြားသတ်မှတ်ထားရှိပါသည်။ ထုတ်ပြန်ထားသည့် အမျိုးသားစားသုံးသူ ကာကွယ်ရေးအစီအစဉ် (National Consumer Protection Programme-NCPP) အား အောက်ဖော်ပြပါ (.pdf) file တွင် ဝင်ရောက်ကြည့်ရှု့နိုင်ပါသည်-