စားသုံးသူကာကွယ်ရေးဆိုင်ရာ ကျပန်းစကားပြောပြိုင်ပွဲ ကျင်းပပြုလုပ်

Powered by Drupal

          စီးပွားရေးနှင့် ကူးသန်းရောင်းဝယ်ရေးဝန်ကြီးဌာန၊ စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာနအနေဖြင့် ၂၀၂၂ ခုနှစ်၊ စက်တင်ဘာလ ၂၀ ရက်နေ့တွင် ရုံးအမှတ် (၅၂) ၌ ကျင်းပပြုလုပ်သော “စားသုံးသူ ကာကွယ်ရေးဆိုင်ရာ ကျပန်းစကားပြောပြိုင်ပွဲ” ဖွင့်ပွဲအခမ်းအနားသို့ စီးပွားရေးနှင့်ကူးသန်း‌ ရောင်းဝယ်ရေးဝန်ကြီးဌာန ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီး၊  အမြဲတမ်းအတွင်းဝန်၊ ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်များ၊ ဒုတိယအမြဲတမ်းအတွင်းဝန်၊ ဒုတိယညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်များ၊ ညွှန်ကြားရေးမှူးများ၊ ဒုတိယ ညွှန်ကြားရေးမှူးများ၊ ပြိုင်ပွဲဝင်များနှင့် တာဝန်ရှိသူများ တက်ရောက်ခဲ့ကြပါသည်။

 ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးက အဖွင့်အမှာစကားပြောကြားရာတွင် စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာနသည် စားသုံးသူကာကွယ်ရေးလုပ်ငန်းများနှင့်စပ်လျဉ်း၍ ဈေးကွက်အတွင်း စုံစမ်းစစ်ဆေးခြင်း၊ စားသုံးသူတိုင်ကြားမှုများနှင့်စပ်လျဉ်း၍ စေ့စပ်ညှိနှိုင်းဖြေရှင်းပေးခြင်း၊ ပြည်သူများသို့ စားသုံးသူအခွင့်အရေးများဆိုင်ရာ အသိပညာမျှဝေခြင်းတို့ ဆောင်ရွက်ရာတွင် စကားပြောစွမ်းရည် ကောင်းမွန်ရန် အရေးကြီးသည့်အတွက် ကျပန်းစကားပြောပြိုင်ပွဲ ကျင်းပခြင်းသည် ဝန်ထမ်းများအား စွမ်းရည်မြှင့်တင်ပေးရန် အထောက်အကူပြုသည့် အစီအစဉ်တစ်ရပ်ဖြစ်ကြောင်း၊ စားသုံးသူ ကာကွယ်ရေးအတွက်သာမက အနာဂတ်တွင် ပြည်တွင်းကုန်သွယ်မှု ဖွံ့ဖြိုးရေးအတွက်ပါ တိုးချဲ့ ဆောင်ရွက်ရမည်ဖြစ်ရာ တစ်ဦးချင်းစွမ်းရည်ကို မြှင့်တင်တိုးတက်အောင် ဆောင်ရွက်၍ အဆင် သင့်ဖြစ်အောင် ဆောင်ရွက်ထားရမည်ဖြစ်ကြောင်း၊ ဌာန၏ ရည်မှန်းချက်၊ မျှော်မှန်းချက်များ၊ လုပ်ငန်းတာဝန်များကို သုံးသပ်တင်ပြ၍ ဝန်ကြီးဌာန ၆ လပတ်ညှိနှိုင်းအစည်းအဝေးတွင် ပြန်လည် သုံးသပ်လမ်းညွှန်ထားပြီးဖြစ်ကြောင်း၊ စီးပွားရေးနှင့် ကူးသန်းရောင်းဝယ်ရေးဝန်ကြီးဌာနသည် စီးပွားရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုအတွက် ဦးဆောင်ရမည့် ဝန်ကြီးဌာနဖြစ်ရာ ဝန်ထမ်းများ တစ်ဦးချင်း သည် မိမိတို့ လုပ်ငန်းတာဝန်များဆောင်ရွက်ရာတွင် လတ်တလောအတွက်သာမက အနာဂတ် အတွက်ပါ အဆင်သင့်ဖြစ်အောင် ပြင်ဆင်ထားရန် လိုအပ်ကြောင်း၊ ကိုဗစ် ၁၉ ကာလနောက်ပိုင်း တွင် Digital Platform များဖြင့် ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသဖြင့် ဝန်ထမ်းများအနေဖြင့် ဘာသာရပ်ဆိုင် ရာ Technical Skills များသာမက Digital Skills များ တိုးတက်စေရန်အတွက် လေ့လာဖြည့်ဆည်း ထားရန် လိုအပ်ကြောင်း၊ ယခုပြိုင်ပွဲ အစီအစဉ်သည် Technical Skills မြှင့်တင်ခြင်းဖြစ်သည့် အတွက် ပြိုင်ပွဲဝင်များအနေဖြင့် အကောင်းဆုံးပါဝင်ယှဉ်ပြိုင်ကြရန်နှင့် ဝန်ထမ်းများအနေဖြင့် ဆက်လက်ဆောင်ရွက်မည့် စွမ်းဆောင်ရည်မြှင့်တင်ခြင်းအစီအစဉ်များတွင် တက်တက်ကြွကြွ ပါဝင်ဆောင်ရွက်သွားရန် တိုက်တွန်းပါကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသည်။

          ဆက်လက်၍ စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာန၊ ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်က ကျပန်းစကားပြောပြိုင်ပွဲ ကျင်းပမှုနှင့်ပတ်သက်၍ ရှင်းလင်းဆွေးနွေးရာတွင် မိမိတို့ဌာနသည် အနာဂတ်ကာလတွင် အရေးပါ သည့်အတွက် ကဏ္ဍအလိုက်လုပ်ငန်းများကို ကြိုးပမ်းလျက်ရှိကြောင်း၊ Technical Skills နှင့် Digital Skills များကို မြှင့်တင်နိုင်ရေးအတွက် ဝန်ထမ်းစွမ်းဆောင်ရည်မြှင့်တင်ရေး အစီအမံများဖြင့် ဆောင် ရွက်လျက်ရှိကြောင်း၊ အသစ်ခန့်အပ်ထားသည့် ဝန်ထမ်းများသာမက ဝန်ထမ်းများအားလုံး ကွန်ပျူတာကျွမ်းကျင်မှုရှိစေရန် သင်တန်းဖွင့်လှစ်ခြင်းများ ဆောင်ရွက်လျက်ရှိကြောင်း၊ စားသုံးသူ ရေးရာဦးစီးဌာနသည် ၂၀၁၆ ခုနှစ်၊ ဧပြီလမှ စတင်၍ စားသုံးသူကာကွယ်ရေးလုပ်ငန်းစဉ်များကို ဆောင်ရွက်လျက်ရှိကြောင်း၊ စားသုံးသူကာကွယ်ရေးလုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက်ရာတွင် တစ်ပြေးညီ ဖြစ်စေရေးအတွက် စားသုံးသူကာကွယ်ရေးဆိုင်ရာ ဥပဒေများ၊ မူဝါဒများ၊ လုပ်ထုံးလုပ်နည်းများ ပြင်ဆင်ရေးဆွဲ၍ ဆောင်ရွက်နေကြောင်း၊ ထို့အပြင် အမျိုးသားစားသုံးသူကာကွယ်ရေးအစီအစဉ် (National Consumer Protection Program-NCPP) ကို အဓိကကဏ္ဍ (၅) ရပ်ဖြင့် ရေးဆွဲထားပြီး Action Plans များကို ကဏ္ဍအလိုက် ခွဲခြားသတ်မှတ်၍ ဆက်စပ်ဌာနများနှင့် ပူးပေါင်း ဆောင်ရွက် လျက်ရှိကြောင်း၊ အဆိုပါ NCPP အဓိကကဏ္ဍ (၅) ရပ်တွင် စားသုံးသူအသိပညာပေးအစီအစဉ်သည် လည်း ကဏ္ဍတစ်ရပ်အဖြစ် ပါဝင်ကြောင်း‌၊ ကုန်စည်များ အသုံးပြုရာတွင် ဘေးအန္တရာယ်ကင်းရှင်းစေ ရေးအတွက် ဈေးကွက်စောင့်ကြည့်စစ်ဆေးခြင်းအစီအစဉ်ကိုလည်း ထည့်သွင်းရေးဆွဲထားကြောင်း၊ စားသုံးသူ အခွင့်အ‌ရေးများ အပြည့်အဝရရှိစေရေးအတွက် လုပ်ငန်းများဆောင်ရွက်ရာတွင် စားသုံးသူ ကာကွယ်ရေးဥပဒေဖြင့်သာမက သက်ဆိုင်ရာဌာနအဖွဲ့အစည်းများတွင် ပြဋ္ဌာန်းထားသည့် ဥပဒေများ၊ အမိန့်ညွှန်ကြားချက်များဖြင့် ဆောင်ရွက်ရမည့် လုပ်ငန်းစဉ်များပေါ်ပေါက်လာပါက ပူးပေါင်းဆောင် ရွက်နိုင်ရေးအတွက် ဆက်သွယ်ပြန်ကြားရေးနှင့် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ရေး အစီအစဉ်ကို ထည့်သွင်း ရေးဆွဲထားကြောင်း၊ လက်ရှိဆောင်ရွက်နေသည့် မူဝါဒများ၊ ဥပဒေများကို ရေးဆွဲပြင်ဆင်နိုင်ရေး အတွက် စားသုံးသူကာကွယ်ရေးမူဝါဒများဖွံ့ဖြိုးရေးနှင့် အထောက်အကူပြုရေးအစီအစဉ်ကိုလည်း ထည့်သွင်းရေးဆွဲထားကြောင်း၊ မိမိတို့အနေဖြင့် စားသုံးသူများ အိမ်သုံးလျှပ်စစ်ပစ္စည်းများ ဝယ်ယူ သုံးစွဲရာတွင် ဘေးအန္တရာယ်‌ ကင်းရှင်း‌စေရေးအတွက် Regulations (မူကြမ်း) ရေးဆွဲခဲ့ပြီး လျှပ်စစ် ဥပဒေဆိုင်ရာ ပြဋ္ဌာန်းချက်များအရ အဆိုပါမူကြမ်းကို သက်ဆိုင်ရာဌာနသို့ လွှဲပြောင်း၍  ပူးပေါင်း ဆောင်ရွက်လျက်ရှိကြောင်း၊ အသိပညာပေးလုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက်ရာတွင်လည်း ကျောင်း၊ တက္ကသိုလ်၊ ရုံး စသည်ဖြင့် အသိပညာဆင့်ပွားမျှဝေနိုင်မည့်အုပ်စုများသို့ ဟောပြောခြင်းများ ဆောင်ရွက်ကြောင်း၊ အသိပညာပေးဟောပြောခြင်းများအတွက် စကားပြောစွမ်းရည်ကျွမ်းကျင်မှုရှိရန် လိုအပ်သည့်အတွက် ယခုကဲ့သို့ ပြိုင်ပွဲများ ကျင်းပခြင်းဖြစ်ကြောင်း၊ ဆက်လက်၍ ပိုမိုကောင်းမွန်သည့် အစီအစဉ်များကို ဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ကြောင်း၊ ယနေ့ကျင်းပသည့် ကျပန်းစကားပြော ပြိုင်ပွဲကို စားသုံးသူကာကွယ်ရေးနှင့်ပတ်သက်သည့် အသိပညာဗဟုသုများ ပိုမိုတိုးပွားစေရန်နှင့် အသိပညာပေးလုပ်ငန်းများအတွက် ပိုမိုထိရောက်သော နည်းလမ်းသစ်များ ရှာဖွေဖော်ထုတ်နိုင်စေရန် ရည်ရွယ်ကျင်းပခြင်းဖြစ်ကြောင်း၊ ယခုပြိုင်ပွဲတွင် ပြိုင်ပွဲဝင်များအနေဖြင့် “ပြည်သူအများ စားသုံးသူ အခွင့်အရေးသိရှိဖို့ ဌာနပုံရိပ်မြှင့်တင်စို့၊ ပြည်သူ့အတွက် စားသုံးသူရေးရာကဏ္ဍ၊ စားသုံးသူများ ဘေးကင်းဖို့ ဈေးကွက်စောင့်ကြည့် စစ်ဆေးစို့” စသည့် ‌ခေါင်းစဉ် ၃ ခုဖြင့် ယှဉ်ပြိုင်သွားကြမည်ဖြစ် ကြောင်း၊ မိမိတို့ဝန်ထမ်းများအနေဖြင့် ဌာနပုံရိပ် မြှင့်တင်နိုင်စေရန် အကောင်းဆုံးဆက်လက်ကြိုးပမ်း ဆောင်ရွက်သွားနိုင်ကြစေကြောင်း‌ ပြောကြားခဲ့ပါသည်။

          ဆက်လက်၍ စားသုံးသူကာကွယ်ရေးဆိုင်ရာ ကျပန်းစကားပြောပြိုင်ပွဲကို ကျင်းပရာ ပြိုင်ပွဲဝင် ၂၃ ဦးက သတ်မှတ် ပြိုင်ပွဲခေါင်းစဉ်များကို မဲနှိုက်၍ ကျရာခေါင်းစဉ်ဖြင့် ပါဝင်ယှဉ်ပြိုင်ခဲ့ပြီး ပထမဆု ကျပ်နှစ်သိန်း၊ ဒုတိယဆု ကျပ် တစ်သိန်းခွဲ၊ တတိယဆု ကျပ်တစ်သိန်း၊ နှစ်သိမ်ဆု ၂ ဆုအတွက် ကျပ် ၅ သောင်းစီ၊ အထူးဆု ၁၈ ခု၊ ဂုဏ်ပြုမှတ်တမ်းလွှာများနှင့် လက်ဆောင်ပစ္စည်းများ ချီးမြှင့်ခဲ့ကြောင်း သတင်းရရှိပါသည်။

Consumer