စားသုံးသူများသိရှိဖို့ သတင်းအချက်လက်များဖြန့်ဝေစို့

Powered by Drupal

              စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာန၊မန္တလေးတိုင်းဒေသကြီး၊ တိုင်းဒေသကြီးဦးစီးမှူးရုံး၊ အစည်းအဝေးခန်းမ၌  ၁၅.၃.၂၀၂၂ ရက်နေ့ နေ့လည် (၁၃:၀၀) နာရီ အချိန်တွင် ၂၀၂၂ ခုနှစ် မတ်လ (၁၅) ရက်နေ့ ၌ ကျရောက်သော ကမ္ဘာ့စားသုံးသူအခွင့်အရေးများနေ့( World Consumer Rights Day )  အား ဂုဏ်ပြုသောအားဖြင့် “ညီညွှတ်မျှတဒီဂျစ်တယ်ငွေကြေးကဏ္ဍ (Fair Digital Finance)”  ဆောင်ပုဒ်ဖြင့် ကျင်းပပြုလုပ်သော ဆွေးနွေးပွဲသို့ လုပ်ငန်းရှင်(၃၀)ဦး တက်ရောက်ခဲ့ပါတယ်။ မန္တလေးတိုင်း ဒေသကြီးဦးစီးမှူး ဦးမြင့်ဇော်ဦးမှ စားသုံးသူ၏အခွင့်အရေးနှင့် တာဝန်များ၊   စီးပွားရေးလုပ်ငန်းရှင် ၏တာဝန်များ၊ ကုန်စည်ဝန်ဆောင်မှုနှင့်စပ်လျဉ်း၍ အာမခံချက်များ၊ ကုန်စည်၊ဝန်ဆောင်မှုလုပ်ငန်းများ၏အာမခံပေးထားမှုအပေါ် စားသုံးသူများမှတောင်းဆိုနိုင်သည့် အခွင့်အရေးများစသည့် ဉပဒေပါအချက်များအား အကျယ်တဝင့်  ရှင်းလင်းဆွေးနွေး ပြောကြားခဲ့ပါတယ်။ စီးပွားရေးလုပ်ငန်းရှင်များအနေဖြင့် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများလုပ်ကိုင်ဆောင်ရွက်ရာတွင် စားသုံးသူကာကွယ်ရေးဥပဒေနှင့်အညီ လုပ်ကိုင်ဆောင်ရွက်ကြရန် လိုအပ်ကြောင်း၊ကုန်စည်နှင့်ဝန်ဆောင်မှုများအား ဝယ်ယူသုံးစွဲရာတွင် နစ်နာဆုံးရှုံးမှု တစ်စုံတစ်ရာရှိခဲ့၍ ဆက်သွယ်စုံစမ်းတိုင်ကြားလိုခြင်း၊ လုပ်ငန်းရှင်များအနေဖြင့် ကုန်အညွှန်းအမှတ်အသားဆိုင်ရာကိစ္စရပ်များ၊ ဌာန၏လုပ်ငန်းများနှင့်ပတ်သက်၍ ဆက်သွယ်မေးမြန်းလိုပါက မန္တလေးတိုင်းဒေသကြီးဦးစီးမှူးရုံး ၀၂-၄၀၃၆၃၄၀ သို့လည်းကောင်း၊ Consumer Call Center ကို ရုံးဖွင့်ရက်များ၌ရုံးချိန် (နံနက်၉:၃၀ နာရီမှညနေ ၁၆:၃၀နာရီ)အတွင်း ဆက်သွယ်မေးမြန်းနိုင်ပါကြောင်း၊ နေပြည်တော်ရုံးချုပ်၊ ရန်ကုန်တိုင်းဒေသကြီးဦးစီးမှူးရုံးနှင့် မန္တလေးတိုင်းဒေသကြီး  ဦးစီးမှူးရုံးတို့တွင် Call Center များ ဖွင့်လှစ်ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါကြောင်း ဆွေးနွေးပြောကြားခဲ့ပါတယ်။ ဌာန၏ Consumer Call Center No. (1535)သို့ Telenor, Ooredoo, Mytel  ဆင်းကဒ်များ ဖြင့်လည်းကောင်း၊ 09-765481535 သို့  MPT ဆင်းကဒ်ဖြင့်လည်းကောင်း ဆက်သွယ်စုံစမ်းတိုင်ကြားနိုင်ပါတယ်။ထို့ပြင်တိုင်ကြားမှုပုံစံများကို  www.doca.gov.mm Website တွင် ဝင်ရောက်၍လည်းကောင်း၊ စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာန FB Page တွင်လည်းကောင်း၊ DOCA Myanmar Mobile Application ဖြင့်လည်းကောင်း၊ စားသုံးသူကာကွယ်ရေးဆိုင်ရာအသင်းအဖွဲ့များမှတစ်ဆင့်လည်းကောင်း၊ သက်ဆိုင်ရာဦးစီးမှူးရုံးရှိ စားသုံးသူသတင်းပြန်ကြားရေးနှင့်တိုင်ကြားမှု လက်ခံဆောင်ရွက်ရေးစင်တာ Consumer Information and Complaint Center (CICC) သို့  လည်းကောင်း ဆက်သွယ်တိုင်ကြားနိုင်ပါတယ်။ ဆွေးနွေးပွဲသို့ တက်ရောက်လာသူများအား စားသုံးသူကာကွယ်ရေးအကြောင်း  သိကောင်းစရာ Pamphlets  များ၊ “ကုန်စည်လုံခြုံစိတ်ချရမှုအစ ကုန်အညွှန်းအမှတ်အသားက”ဆောင်ပုဒ်ပါ Pamphlets များ ၊ စားသုံးသူရေးရာကိစ္စများ မေးမြန်းဖို့ Consumer Call Center သို့ ချိတ်ဆက်စို့ Pamphlets များအား ပေးဝေခဲ့ပါတယ်။

             ထို့နောက် တိုင်းဒေသကြီးဦးစီးမှူးမှ ဌာနသို့ တိုင်ကြားလာသည့်ပုဂ္ဂလိက ကျောင်းပညာရေးဝန်ဆောင်မှု၊ စက်ချုပ်သင်တန်းကျောင်းဝန်ဆောင်မှု၊  ငွေကြေးဝန်ဆောင်မှု၊ ဆက်သွယ်ရေး ဝန်ဆောင်မှု၊ ခရီးသွားဝန်ဆောင်မှု၊ မော်တော်ကားရောင်းချခြင်း ဝန်ဆောင်မှုများနှင့်ပတ်သက်သည့် တိုင်ကြားလာမှုများအား ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ပေးခဲ့ရသည်များကို ဉပမာပေးရှင်းလင်းဆွေးနွေး  ပြောကြားခဲ့ပါတယ်။    မန္တလေးတိုင်းဒေသကြီး ဦးစီးမှူးရုံးအနေဖြင့် တိုင်ကြားမှုများအပေါ်  ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ရာတွင် စားသုံးသူကာကွယ်ရေးဉပဒေနှင့်အညီ တိုင်ကြားသူနှင့် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းရှင်တို့အကြား  ပြေလည်မှုရရှိစေရန်  ဘက်မလိုက်ဘဲ ညီညွှတ်မျှတသော ဖြေရှင်းပေးသည့်  နည်းလမ်းဖြင့်သာ ဆောင်ရွက်ခဲ့သည့်အတွက် စားသုံးသူပြည်သူများအနေဖြင့် မန္တလေးတိုင်းဒေသကြီးဦးစီးမှူးရုံးသို့ ယုံကြည်အားကိုးမှုများ ရှိလာပြီဖြစ်ပါကြောင်း၊ တိုင်ကြားမှု များမှာ တစ်နှစ်ထက်တစ်နှစ် ပိုမိုများပြားလာခဲ့ပြီး၊ စားသုံးသူများအနေဖြင့် နစ်နာဆုံးရှုံးမှုများရှိပါက တိုင်ကြားနိုင်ပါကြောင်း သတင်းကောင်းပါးလိုက်ရပါတယ်။

DOCA(မန္တလေး)