Main menu

ပိုမိုရေရှည်တည်တံ့ပြီး အားလုံးပါဝင်နိုင်သော စားသုံးသူ အခင်းအကျင်း

Powered by Drupal

      ယနေ့ခေတ် ဒစ်ဂျစ်တယ်စီးပွားရေးတွင် အာဆီယံဒေသတွင်း စားသုံးသူ အရောင်းအဝယ်ကိစ္စများသည် ဝယ်သူနှင့် ရောင်းသူနှစ်ဦးစလုံးအတွက် အဓိက စိုးရိမ်စရာဖြစ်သည်။ အွန်လိုင်းကိရိယာများနှင့် နည်းပညာများသည် အဆက်မပြတ်ပြောင်းလဲနေပြီး အပြန်အလှန် ဆက်သွယ်မှုနည်းလမ်းအသစ်များနှင့် ပိုမိုမြန်ဆန်သည်။ အာဆီယံ စားသုံးသူကာကွယ်ရေးကော်မတီ (ACCP) သည် တရားမျှတမှုမရှိသော စာချုပ်စည်းမျဉ်းများ (UCT Guidelines) ဆိုင်ရာ အာဆီယံလမ်းညွှန်ချက်များကို ထုတ်ပြန်ခဲ့သည်။  လမ်းညွှန်ချက်များသည် ကွဲပြားသောမူဝါဒများ၊ ဥပဒေပြဋ္ဌာန်းချက်များ၊ စားသုံးသူများတွင် UCT ထိန်းချုပ်ခြင်းနှင့် ထိန်း ညှိခြင်းဆိုင်ရာ လုပ်ထုံးလုပ်နည်းများကို ချမှတ်ရာတွင် အဓိကကျသောမူများ၊ အလေ့အကျင့်ကောင်းများ၊ လမ်းညွှန်ချက်များသည် အာဆီယံအဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံများရှိ စားသုံးသူအကာအကွယ်ပေးရေးအာဏာပိုင်များ (AMS) တွင် စားသုံးသူ အကာအကွယ်ပေးရေး အာဏာပိုင်များကို ပံ့ပိုးကူညီရန် ရည်ရွယ်ချက်ဖြင့် ပံ့ပိုးပေးပါသည်။

    စားသုံးသူကာကွယ်ရေးနှင့် အာဆီယံအသိုက်အဝန်းသည် ( ASEAN Commnity) သည် စားသုံးသူများ၏ အခွင့်အရေးများနှင့် လုံခြုံစိတ်ချရမှုများကို တိုးတက်ကာင်းမွန်စေရာ၌ ပိုမိုလှုံ့ဆော်နိုင်ရန်  အဓိက အရေးကြီးသော ရည်မှန်းချက်များစွာရှိပါသည်။ စားသုံးသူများအနေဖြင့် ၎င်းတို့၏ အခွင့်အရေးများနှင့် ကာကွယ်မှုဆိုင်ရာ သတင်းအချက်အလက်များ သိရှိထားရန် အရေးကြီးသည်။ အာဆီယံနိုင်ငံများသည် စားသုံးသူများအားပညာပေးရေး အစီအစဉ်များ၊ ပိုမိုထိရောက်သော ဗဟုသုတပေးရေးမူဝါဒများအား ထောက်ပံ့ပေးခြင်းဖြင့် ကူညီပေးနိုင်ပါသည်။

      စားသုံးသူကာကွယ်ရေးဆိုင်ရာစနစ်များ တိုးတက်အောင် ပြုလုပ်ရန် အဓိကအရေး ကြီးသည်။ အာဆီယံအဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံများသည် တိုးတက်သော နည်းပညာများကို အသုံးပြု၍ စားသုံးသူများတွင် နစ်နာဆုံးရှုံးမှု ၊ မကျေနပ်မှုများကို အချိန်မီ ဖြေရှင်းနိုင်ရန် စနစ်များ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရန် လိုအပ်သည်။  စားသုံးသူအခွင့်အရေးများကို အထောက်အကူပြုရန် စည်းမျဉ်း များကို တည်ဆောက်ရန် လိုအပ်သည်။ ၎င်းတို့သည် စားသုံးသူများ၏ အကျိုးစီးပွားများကို ကာကွယ်ရန် လုံခြုံမှုအတွက် အရေးကြီးသည်။ အာဆီယံ အသိုက်အဝန်း၏ အခန်းကဏ္ဍတွင် စားသုံးသူများ၏ ငွေကြေးပိုင်းဆိုင်ရာ အခွင့်အရေးများကို ကာကွယ်ရန်  ငွေကြေးပိုင်းဆိုင်ရာ ပညာပေးရေး၊ စားသုံးသူငွေကြေးကျင့်ဝတ်များနှင့် ငွေကြေးမူဝါဒများကို တိုးတက်အောင် ဆောင်ရွက်သည်။ စားသုံးသူကျန်းမာရေးနှင့် ဘေးကင်းလုံခြုံမှုကို အာဆီယံအဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံများ သည် စားသုံးသူကုန်စည်များ၏ အရည်အသွေးလုံခြုံမှုစံချိန်များကို ပူးပေါင်းကာကွယ်ကြသည်။

    စားသုံးသူကာကွယ်ရေးနှင့် အာဆီယံအသိုက်အဝန်းသည် ၂၀၂၄ ခုနှစ်တွင် အဓိကထား ဆောင်ရွက်ရမည့် အရေးကြီးသော အခန်းကဏ္ဍတစ်ခုဖြစ်ပါသည်။ စားသုံးသူများ၏ အခွင့်အရေးများကို ကာကွယ်ရန် အချက်အလက်ပေးပို့ခြင်းနှင့် ပညာပေးခြင်းမှစပြီး စီမံခန့်ခွဲမှုစနစ်များ၊ စည်းမျဉ်းများနှင့် ဥပဒေများကို တိုးတက်အောင် ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသည်။ စားသုံးသူများ၏ အခွင့်အရေးများနှင့် လုံခြုံစိတ်ချရမှုများကို အာဆီယံအသိုက်အဝန်းက ထောက်ပံ့ကာ ကူညီပေးနေခြင်းကို ရှင်းလင်းစွာ သိရှိစေရန် လိုအပ်ပါသည်။

သုံးစွဲသူ သန်း ၆၀၀ ကျော်ရှိသော စျေးကွက်၊ ၀ယ်လိုအား မြင့်တက်လာမှုနှင့် ငယ်ရွယ် သော လူဦးရေစာရင်း အချက်အလက်များနှင့်အတူ အာဆီယံသည် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများ အတွက် အရေးကြီးသော စျေးကွက်ကို ကိုယ်စားပြုပါသည်။ ထို့ကြောင့် စားသုံးသူအကာ အကွယ်ပေးရေးမူဝါဒများသည် စားသုံးသူများအား ယုံကြည်စိတ်ချစွာ ဝယ်ယူကြောင်းသေချာ စေရန်နှင့် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများသည် လိမ်လည်လှည့်ဖြားသည့် အလေ့အကျင့်များတွင် ပါဝင်ခြင်းမှရှောင်ကြဉ်ရန် လိုအပ်သောနောက်ဆက်တွဲတစ်ခုဖြစ်သည်။ ထို့အပြင် စားသုံးသူ မူဝါဒများသည် အာဆီယံရင်ဆိုင်နေရသော စိန်ခေါ်မှုများနှင့် အခွင့်အလမ်းသစ်များကို တုံ့ပြန် ဆောင်ရွက်နိုင်သင့်သည်။ ၎င်းတွင် ဂလိုဘယ်လိုက်ဇေးရှင်းနှင့် နည်းပညာဆိုင်ရာ တိုးတက် မှုတို့မှ ထွက်ပေါ်လာသော နယ်စပ်ဖြတ်ကျော် e-commerce နှင့် အခြားသော ကုန်သွယ် မှုနည်းလမ်းသစ်များ ပါဝင်ပြီး အစိုးရများသည် စားသုံးသူများ၏ အကျိုးစီးပွားကို ကာကွယ် ရန်နှင့် မြှင့်တင်ရန် ဆန်းသစ်သောနည်းလမ်းများကို ရှာဖွေရန် လိုအပ်ပါသည်။

ဂလိုဘယ်လိုက်ဇေးရှင်း တိုးမြင့်လာမှု၊ နယ်စပ်ဖြတ်ကျော် ဝယ်ယူမှု၊ စားသုံးသူ လူဦးရေ အချိုးအစား ပြောင်းလဲမှုများနှင့် နည်းပညာ ဆန်းသစ်တီထွင်မှု တိုးတက်မှုများသည် အာဆီယံ အဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံ (AMS) ရှိ စီးပွားရေးနှင့် စားသုံးသူ အပြုအမူအပေါ် သိသိသာသာ လွှမ်းမိုးမှု ရှိနေပါသည်။ ဤဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုများသည် ASEAN Blueprint ၂၀၂၅ အောက်တွင် ယှဉ်ပြိုင်နိုင်သော အာဆီယံအစီအစဉ်၏ တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းအနေဖြင့် အာဆီယံစားသုံးသူအကာ အကွယ်ပေးရေးအစီအစဉ်ကို မြှင့်တင်ရန် ပိုမိုအားစိုက်လုပ်ဆောင်ရန် လိုအပ်ပါသည်။ ယင်းနှင့်ဆက်စပ်၍ အဆိုပါခေတ်ရေစီးကြောင်းများကို သိရှိနားလည်ခြင်းဖြင့်၊ ASEAN Strategic Action Plan for Consumer Protection (ASAPCP) 2025၊ AEC Blueprint 2025 အောက်တွင် စားသုံးသူအကာအကွယ်ပေးရေးဆိုင်ရာ မဟာဗျူဟာအစီအမံများနှင့်ပတ်သက်၍ မဟာဗျူဟာ ရည်မှန်းချက်များ၊ အစပျိုးမှုများနှင့် ရလဒ်များဆိုင်ရာ အသေး စိတ်အချက် အလက်များကို ဖော်ထုတ်ရန် တီထွင်ခဲ့သည်။ ASAPCP ၂၀၂၅ ကို အာဆီယံ စားသုံးသူ အကာအကွယ်ပေးရေး ကော်မတီ (ACCP) မှ အကောင်အထည် ဖော်မည်ဖြစ်ကြောင်း သိရှိရပါသည်။

သက်ဆိုင်သူများအကြား ဆွေးနွေးမှုနှင့် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုများကို လွယ်ကူ ချော မွေ့ စေခြင်းဖြင့် အာဆီယံတစ်ဝှမ်း ပိုမိုရေရှည်တည်တံ့ပြီး အားလုံးပါဝင်နိုင်သော စားသုံးသူ အခင်းအကျင်းဆီသို့ ဦးတည် ရည်ရွယ်ပါသည်။

Source -        အာဆီယံဒေသတွင်း စားသုံးသူကာကွယ်ရေးဆိုင်ရာ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှု

  • ACCPA ( Protectingand promotion Consumers in ASEAN)

DOCA(ရန်ကုန်)