စီးပွားရေးနှင့်ကူးသန်းရောင်းဝယ်ရေးဝန်ကြီးဌာန၊ စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာနသည် စားသုံးသူကာကွယ်ရေးလုပ်ငန်းများကို ၂၀၁၆ ခုနှစ်တွင် စတင်အကောင်အထည်ဖော်ခဲ့ပြီး အာဆီယံအဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံများနှင့်အတူ စားသုံးသူကာကွယ်ရေးလုပ်ငန်းများကို အကောင်အထည်ဖော်ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။ ထိုသို့ ဆောင်ရွက်လျက်ရှိရာ စားသုံးသူပြည်သူများအနေဖြင့် စားသုံးသူကာကွယ်ရေးနှင့် စပ်လျဉ်း၍ အသိပညာရှိမှုနှင့် စွမ်းဆောင်ရည်မည်မျှရှိသည်ကို တစ်နိုင်ငံလုံးအတိုင်းအတာဖြင့်သိရှိနိုင်ရန်အတွက် စားသုံးသူစွမ်းဆောင်နိုင်မှုအညွှန်းကိန်းစစ်တမ်းအား ကောက်ယူသွားမည်ဖြစ်ရာ ရခိုင်ပြည်နယ် စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာနအနေဖြင့်လည်း စားသုံးသူစွမ်းဆောင်နိုင်မှုအညွှန်းကိန်းစစ်တမ်းအား လူကိုယ်တိုင်တိုက်ရိုက် မေးမြန်းခြင်းနှင့် Online မှမေးမြန်းခြင်း နည်းလမ်း(၂)သွယ်ဖြင့် ကောက်ယူခဲ့ပါသည်။ စစ်တမ်း ကောက်ယူရာတွင် ရခိုင်ပြည်နယ်ရှိ လူဦးရေစာရင်းပေါ်အခြေခံ၍ လူဦးရေ(၁)သိန်းလျှင် (၆)ဦးနှုန်းဖြင့် လူကိုယ်တိုင်(၁၃၀)ဦး၊ Online မှ(၂၀)ဦး၊ စုစုပေါင်းလူဦးရေ(၁၅၀)ဦးအား ၂၀၂၂ ခုနှစ်၊ မေလမှစတင်၍ စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာန(ရုံးချုပ်)၏လုပ်ငန်းစီမံချက်အတိုင်း ကောက်ယူခဲ့ပါသည်။
ထိုသို့စစ်တမ်းကောက်ယူရာတွင် ရခိုင်ပြည်နယ်ဦးစီးမှူးရုံး၊ စားသုံးသူရေးရာဌာနခွဲမှ ပြည်သူ (၂၀) ဦး၏ e-mail လိပ်စာများနှင့် Messengers များသို့ Online Survey Link အား ပေးပို့၍ Online မှတဆင့် ကောက်ယူခဲ့ပြီး တိုက်ရိုက်မေးမြန်းခြင်း(၁၃၀)ဦးအား ရခိုင်ပြည်နယ်အတွင်းရှိ စစ်တွေခရိုင်၊ မြောက်ဦးခရိုင်၊ မောင်တောခရိုင်၊ ကျောက်ဖြူခရိုင်နှင့် သံတွဲခရိုင်များရှိ ရပ်ကွက်၊ ကျေးရွာများသို့ ပြည်နယ်ဦးစီးမှူးနှင့် သက်ဆိုင်ရာခရိုင်ဦးစီးမှူးများမှ တာဝန်ပေးအပ်ထားသော ဝန်ထမ်းများမှ သွားရောက်ကွင်းဆင်းကောက်ယူခဲ့ပါသည်။
စစ်တမ်းကောက်ယူရာတွင် ပြည်သူများသို့ စားသုံးသူအသိပညာပေးမှုလုပ်ငန်းများ၊ စားသုံးသူ ထိခိုက်နစ်နာမှုနှင့်စပ်လျဉ်း၍ကုစားမှုအစီအစဉ်များ၊ ကုန်အညွှန်းအမှတ်အသားနှင့်စပ်လျဉ်း၍ စားသုံးသူ များသိရှိရမည့် သတင်းအချက်အလက်များ၊ စားသုံးသူကာကွယ်ရေးဥပဒေပါ စားသုံးသူအခွင့်အရေးများနှင့် ပြဌာန်းချက်များအပေါ် သိရှိမှုအခြေအနေ စသည့်အချက်များကို အခြေခံသည့် စစ်တမ်းမေးခွန်းလွှာအား မေးမြန်းခဲ့ကြောင်းသတင်းရရှိပါသည်။
DOCA(ရခိုင်)