
ဘူဒါပက်၊ မေလ ၁၃ ရက် (ဆင်ဟွာ) - ဟန်ဂေရီနိုင်ငံခြားရေးနှင့် ကုန်သွယ်ရေးဝန်ကြီး Peter Szijjarto က အရှေ့နှင့်အနောက်ကြား ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုကို မြှင့်တင်ခြင်းသည် ရေရှည်စီးပွားရေးနှင့် နည်းပညာဆိုင်ရာ အကျိုးကျေးဇူးများကို ဆောင်ကြဉ်းပေးကြောင်း မေလ ၁၃ ရက်နေ့တွင် အလေးပေးပြောကြားခဲ့သည်။ သို့သော် အတွေးအခေါ်နှင့် နိုင်ငံရေး စွက်ဖက်မှုသည် ထိုကဲ့သို့သော အလားအလာများကို ဆက်လက် ပျက်ပြားစေကြောင်း ၎င်းက သတိပေးခဲ့သည်။ Vacratot နှင့် Budapest ရှိ သီးခြားပွဲများတွင် ပြောကြားရာတွင် Szijjarto သည် နိုင်ငံတကာ ထိတွေ့ဆက်ဆံမှုတွင် မျှတပြီး လက်တွေ့ကျသော ချဉ်းကပ်မှုတစ်ခုအတွက် ဟန်ဂေရီ၏ ကတိကဝတ်ကို ထပ်မံအတည် ပြုခဲ့သည်။ “အရှေ့-အနောက် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုကို ခြိမ်းခြောက်မှုလို့ ကျွန်တော်တို့ ဘယ်တုန်းက မှ မယူဆခဲ့ပေမယ့် ဟန်ဂေရီနိုင်ငံသားတွေ အများကြီး အကျိုးရှိနိုင်တဲ့ အခွင့်အလမ်းတစ်ခုပဲ” ဟု ၎င်းကဆိုသည်။ လွန်ခဲ့သောဆယ်စုနှစ်တစ်ခုကျော်က စတင်ခဲ့သော ဟန်ဂေရီ၏ "အရှေ့တံခါးဖွင့် ခြင်း" မဟာဗျူဟာကို မီးမောင်းထိုးပြပြီး နိုင်ငံသည် နိုင်ငံရေး သို့မဟုတ် အတွေးအခေါ် ကွဲပြားမှုများ မပါဝင်ဘဲ အာရှနိုင်ငံများမှ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုများကို အစဉ်တစိုက် ပံ့ပိုးပေးနေပြီဟု ပြောကြားခဲ့သည်။ ၂၀၀၈ ခုနှစ် ကမ္ဘာ့ဘဏ္ဍာရေး အကျပ်အတည်းကြောင့် ဝန်ကြီးချုပ် Viktor Orban ၏ အစိုးရမှ ၂၀၁၁ ခုနှစ်တွင် “အရှေ့ပိုင်း ဖွင့်ပွဲ” ဗျူဟာကို တရားဝင် မိတ်ဆက်ခဲ့သည်။ အရှေ့နိုင်ငံများနှင့် မိတ်ဖက်များ ခိုင်မာစေခြင်းဖြင့် နိုင်ငံ၏ စီးပွားရေးနှင့် သံတမန်ဆက်ဆံရေးကို ကွဲပြားစေရန် ရည်ရွယ်ပြီး ဟန်ဂေရီ၏ အနောက်နိုင်ငံများ၏ စျေးကွက်အပေါ် မှီခိုမှုကို လျှော့ချရန် ရည်ရွယ်သည်။ "နိုင်ငံရေး၊ အတွေးအခေါ် သို့မဟုတ် လူမျိုးရေးအပေါ် အခြေခံ၍ ခွဲခြားဆက်ဆံမှုမပါဝင်ကြောင်း၊ ဟန်ဂေရီ ဥပဒေများကို လေးစားရန် ကုမ္ပဏီများအား တောင်းဆိုကြောင်း ၎င်းက ဆိုသည်။ ဟန်ဂေရီနိုင်ငံ၏ မော်တော်ယာဥ်ကဏ္ဍသည် ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ အနှောင့်အယှက်များနှင့် ပထဝီဝင်နိုင်ငံရေး အပြောင်း အလဲများကြားမှ ဆက်လက်ရှင်သန်နေပြီး အမျိုးသားစီးပွားရေး၏ အခြေခံအုတ်မြစ်အဖြစ် တည်ရှိလျက်ရှိသည်ဟု ၎င်းက မှတ်ချက်ပြုခဲ့သည်။ Szijjarto က ဟန်ဂေရီသည် လျှပ်စစ်စွမ်းအင် ရွေ့လျားမှုကဏ္ဍတွင် အရှေ့နှင့် အနောက်တိုင်း ထုတ်လုပ်သူများအတွက် မဟာဗျူဟာ အချက်အချာ ကျကြောင်း ဖော်ပြခဲ့သည်။ ဟန်ဂေရီသည် မကြာမီတွင် ကားအစီးရေ တစ်သန်းကျော်နှင့် အင်ဂျင် နှစ်သန်းကျော်ကို နှစ်စဉ်ထုတ်လုပ်နိုင်မည်ဖြစ်ပြီး ကမ္ဘာ့ဒုတိယအကြီးဆုံး ဘက်ထရီထုတ်လုပ်နိုင်စွမ်း လည်းရှိမည်ဟု ၎င်းကခန့်မှန်းခဲ့သည်။ ဥရောပတွင် လတ်တလော နိုင်ငံရေးနှင့် စီးပွားရေး လွဲချော်မှုများအပေါ် စိုးရိမ်ကြောင်းလည်း ဝန်ကြီးက ဖော်ပြခဲ့သည်။ အနောက်တိုင်းနည်းပညာနှင့် အရှေ့စွမ်းအင်အရင်းအမြစ်များ ပေါင်းစပ်မှုသည် ဥရောပ၏စီးပွားရေးတိုးတက်မှုကို အထောက်အပံ့ ဖြစ်စေသော်လည်း ထိုပုံစံကို ဖျက်သိမ်းလိုက်ပြီဟု ၎င်းက ပြောကြားခဲ့သည်။ အရှေ့တိုင်းနှင့် ပူးပေါင်း ဆောင်ရွက်မှုမရှိခြင်းကြောင့် ဥရောပကုမ္ပဏီများအတွက် စွမ်းအင်ကုန်ကျစရိတ်များ အမေရိကန် သို့မဟုတ် တရုတ်ရှိ ၎င်းတို့၏ပြိုင်ဖက်များနှင့် နှိုင်းယှဉ်ပါက ပိုမိုမြင့်မားလာသည်ဟု ၎င်းက ပြောကြားခဲ့သည်။ Szijjarto သည် စီးပွားရေးကိစ္စများတွင် အတွေးအခေါ်နှင့် နိုင်ငံရေး စွက်ဖက်မှုကိုလည်း ဝေဖန်ခဲ့သည်။ နိုင်ငံရေးအကြောင်းပြချက်ကြောင့် ဤပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုကို နှောင့်ယှက်ခြင်းသည် ဆိုးရွားသောအကျိုးဆက်များဆီသို့ ဦးတည်သွားစေပြီး အကြီးမားဆုံး ဆုံးရှုံးမည့်သူမှာ ဥရောပကားလုပ်ငန်းဖြစ်လိမ့်မည်ဖြစ်ကြောင်း ပြောကြားခဲ့သည်။
Source : Xinhua
DOCA(ရန်ကုန်)