
အမေရိကန်၏ အခွန်စည်းကြပ်မှုများနှင့် ငွေကြေးအတက်အကျများ၏ အပျက်သဘော ဆောင်သော သက်ရောက်မှုများကြားတွင် ၂၀၂၅ ဘဏ္ဍာနှစ်အတွက် အမြတ်ငွေ ယန်း ၂၅၀ ဘီလီယံ (အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁.၇ ဘီလီယံခန့်) အထိ သိသိသာသာ ကျဆင်းသွားကြောင်း ဂျပန်ဟွန်ဒါ မော်တော်ကုမ္ပဏီမှ မေလ ၁၃ ရက်နေ့တွင် ထုတ်ပြန်ခဲ့သည်။ ၎င်း၏ ၂၀၂၄ ဘဏ္ဍာရေးနှစ် ဘဏ္ဍာရေးရလဒ်များတွင် Honda သည် တစ်နှစ်ထက်တစ်နှစ် ၆.၂ ရာခိုင်နှုန်း မြင့်တက်ခဲ့ပြီး ယန်း ၂၁.၆၉ ထရီလီယံအထိ မြင့်တက်လာခဲ့သည်။ သို့သော်၊ လည်ပတ်မှု အမြတ်ငွေသည် ယန်း ၁.၂၁ ထရီလီယံမှ ၁၂.၂ ရာခိုင်နှုန်းသို့ ကျဆင်းသွားပြီး အမေရိကန် ဈေးကွက်အရောင်းမြှင့်တင်မှု၊ ခိုင်မာသော မော်တော် ဆိုင်ကယ်ရောင်းချမှုနှင့် ထုတ်ကုန်စျေးနှုန်း များ တိုးမြင့်လာမှုတို့ကြောင့် ကုန်ကျစရိတ်များ ကျဆင်း သွားခဲ့သည်။ ရှေ့ကိုမျှော်ကြည့်ရင်း၊ အမေရိကန်၏ အခွန်အကောက်အစီအမံများသည် တစ်နှစ် ပတ်လုံး ဆက်လက်တည်ရှိ နေဦးမည်ဟု ကုမ္ပဏီက ယူဆကာ အမြတ်ငွေ ယန်း ၆၅၀ ဘီလီယံ ခန့် အနုတ်လက္ခဏာဆောင် သော အကျိုးသက်ရောက်မှုကို ဖြစ်ပေါ်စေခဲ့သည်။ Honda သည် ဒေသ တွင်း ထုတ်လုပ်မှု အပြောင်းအရွှေ့များ နှင့် ကုန်ကျစရိတ် လျှော့ချရေး ကြိုးပမ်းမှုများ ကြောင့် ဆုံးရှုံးမှု ယန်း ၂၀၀ ဘီလီယံ ခန့်ကို လျော့ပါးစေရန် စီစဉ် ထားပြီး အမြတ်ငွေ ယန်း ၄၅၀ ဘီလီယံ လျော့ပါး မည်ဟု မျှော်လင့်ထားသည်။တစ်ချိန်တည်းတွင် Honda သည် 2028 ခုနှစ်တွင် မူလကစီစဉ် ထားသော ကနေဒါရှိ ၎င်း၏ လျှပ်စစ်ကား (EV) စက်ရုံတွင် လည်ပတ်မှုစတင်ချိန် ခန့်မှန်းခြေနှစ်နှစ် ခန့် နှောင့်နှေးမည်ဖြစ်ကြောင်း ကြေညာခဲ့သည်။ စီစဉ်ထားသည့် စက်ရုံသည် နှစ်စဉ် ထုတ်လုပ်မှု စွမ်းရည် ၂၄၀,၀၀၀ ယူနစ်အထိ ရှိလာမည်ဖြစ်ပြီး ဘက်ထရီနှင့် အခြားအစိတ်အပိုင်းများ ထုတ်လုပ်ရန်အတွက် အခြားကုမ္ပဏီများနှင့် ပူးပေါင်းကာ ပိုမိုကျယ်ပြန့်သော ထောက်ပံ့ရေးကွင်းဆက်၏ တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းလည်း ဖြစ်သည်။
Source : Xinhua DOCA(ရန်ကုန်)