
တောင်ကိုရီးယားနိုင်ငံ၏ လက်လီရောင်းချမှုသည် အစားအသောက်၊ နေ့စဉ်သုံးပစ္စည်းများနှင့် ဝန်ဆောင်မှုများအတွက် ခိုင်မာသော အွန်လိုင်းဝယ်လိုအားကြောင့် အောက်တိုဘာလတွင် တစ်လုံးတည်းသော ဂဏန်းများဖြင့် မြင့်တက်လာခဲ့ကြောင်း အစိုးရအချက်အလက်များက နိုဝင်ဘာလ ၂၆ ရက်နေ့တွင် ဖော်ပြခဲ့ပါသည်။
ကုန်သွယ်ရေး၊ စက်မှုနှင့် သယံဇာတဝန်ကြီးဌာန၏ အဆိုအရ အော့ဖ်လိုင်းနှင့် အွန်လိုင်း လက်လီရောင်းချသူများအကြား ပေါင်းစပ်ဝင်ငွေသည် အောက်တိုဘာလတွင် ယခင်နှစ်ကထက် ၆.၇ ရာခိုင်နှုန်း တိုးတက်လာခဲ့ပြီး ယခင်လက ၇.၇ ရာခိုင်နှုန်း တိုးတက်မှုထက် နည်းပါးခဲ့ပါသည်။
အွန်လိုင်းလက်လီရောင်းချသူများ၏ ဝင်ငွေသည် အဆိုပါလတွင် ၆.၈ ရာခိုင်နှုန်း တိုးလာခဲ့ပြီး၊ အော့ဖ်လိုင်းလက်လီရောင်းချသူများ၏ ရောင်းအားသည် ဩဂုတ်လတွင် ၃.၁ ရာခိုင်နှုန်းနှင့် စက်တင်ဘာလတွင် ၁.၀ ရာခိုင်နှုန်း ကျဆင်းပြီးနောက် အောက်တိုဘာလတွင် ၆.၆ ရာခိုင်နှုန်းအထိ မြင့်တက်လာခဲ့ပါသည်။
Cyberspace ရှိ အစားအသောက် ဝယ်လိုအား ၁၂.၆ ရာခိုင်နှုန်း မြင့်တက်ခဲ့ပြီး နေ့စဉ်သုံးပစ္စည်းများ အွန်လိုင်းမှ ရောင်းချမှု ၄.၆ ရာခိုင်နှုန်း တိုးတက်ခဲ့ပါသည်။ ခရီးသွားလာရေး၊ အစားအသောက် ပို့ဆောင်ရေးနှင့် e-coupon ဝယ်ယူမှုအပါအဝင် ဝန်ဆောင်မှုအတွက် အွန်လိုင်း ဝယ်လိုအား ၈.၆ ရာခိုင်နှုန်းတိုးလာခဲ့ပြီး အိမ်သုံးပစ္စည်းနှင့် အလှကုန်ပစ္စည်းများရောင်းချမှုမှာ ဂဏန်းတစ်လုံးတည်းဖြင့် တိုးတက်လျက်ရှိပါသည်။
တောင်ကိုရီးယား၏ ကျေးဇူးတော်နေ့ဟုခေါ်သော (Chuseok) ရုံးပိတ်ရက်ရှည်ကြောင့် အိမ်သုံးပစ္စည်း၊ အဝတ်အထည်၊ အားကစားပစ္စည်း၊ အစားအသောက်၊ နေ့စဉ်သုံးပစ္စည်းနှင့် ဝန်ဆောင်မှုများ အော့ဖ်လိုင်းမှရောင်းချမှု ဂဏန်းတစ်လုံးတည်းဖြင့် တိုးလာခဲ့ပါသည်။
လျှော့စျေးဆိုင်များနှင့် ကုန်တိုက်များအကြား ဝင်ငွေသည် ၉.၃ ရာခိုင်နှုန်းနှင့် ၁၂.၂ ရာခိုင်နှုန်းစီ တက်လာခဲ့ပြီး အဆင်ပြေစတိုးဆိုင်များမှ ရောင်းချမှုသည် စတုတ္ထမြောက်လ ဆက်တိုက်တိုးတက်မှုလမ်းကြောင်းကို ထိန်းသိမ်းထားကြောင်း သိရှိရပါသည်။
Source : Xinhua
DOCA (ရန်ကုန်)
