Main menu

ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ပေးမှုများ

Powered by Drupal

ပါကေးနှင့် အထွေထွေအိမ်ဆောက်ပစ္စည်းအ‌ရောင်းဆိုင် ဝန်ဆောင်မှုနှင့်ပတ်သက်၍ တိုင်ကြားလာမှုအပေါ် ဖြေရှင်းပေးမှုအခြေအနေ

  ရန်ကုန်တိုင်းဒေသကြီးနေ တိုင်ကြားသူတစ်ဦးသည် ပါကေးနှင့် အထွေထွေအိမ်ဆောက်ပစ္စည်း အ‌ရောင်းဆိုင် တစ်ဆိုင်၏ ဝန်ဆောင်မှုကို ရယူသုံးစွဲရာတွင် ကျွန်းပါ ကေးခင်းရာ၌ အရည်အသွေးနိမ့် သောပစ္စည်းများသုံးခြင်း၊ လက်ရာသေသပ်မှုမရှိခြင်းတို့ကြောင့် စားသုံးသူရေးရာဦးစီး ဌာနသို့ ဆက်သွယ်တိုင်ကြားလာပါသည်။

ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်မှုအခြေအနေ။     တိုင်ကြားမှုနှင့်ပတ်သက်၍ ဌာနမှ တာဝန်ရှိသူများက  တိုင်ကြား သူနှင့် တိုင်ကြားခံရသူတို့အား နှစ်ဦးနှစ်ဖက် အကြိမ်ကြိမ် ညှိနှိုင်းဆွေးနွေးပေးမှုများအရ စီးပွားရေး လုပ်ငန်းရှင်မှ တိုင်ကြားသူအား ငွေကျပ် ၂,၂၀၀,၀၀၀/- (နှစ်ဆယ့် နှစ်သိန်း တိတိ)ကို ပြန်လည် ပေးအပ်မည်ဖြစ်ကြောင်းနှင့် တိုင်ကြားသူနေအိမ်ရှိ ကျွန်းပါကေးတုံးများကို ပြန်လည်သိမ်းဆည်း ပေးသွားမည်ဖြစ်ကြောင်း သဘောတူညီချက်ရရှိခဲ့ပြီး ၁၄-၁-၂၀၂၅ ရက်နေ့တွင် ဌာနမှ တာဝန်ရှိသူ များ ရှေ့မှောက်တွင် နှစ်ဦးနှစ်ဖက် သဘောတူညီထားသည့် ငွေပမာဏအတိုင်း ပြန်လည်ပေးအပ်ခဲ့ပြီး ၁၅-၁-၂၀၂၅ ရက်နေ့တွင် တိုင်ကြားသူ နေအိမ်ရှိ ကျွန်းပါကေးတုံးများအား စီးပွားရေးလုပ်ငန်းရှင်မှ ပြန်လည်သိမ်းဆည်းပေးခဲ့သောကြောင့်  နှစ်ဦးနှစ်ဖက်ကျေနပ်မှုရှိသဖြင့် တိုင်ကြားမှုကို  စားသုံးသူ ကာကွယ်ရေးဥပဒေအရ စေ့စပ်ညှိနှိုင်းခြင်းနည်းလမ်းဖြင့် ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ခဲ့ပါသည်။

DOCA(CICC)

ခရီးသွားဝန်ဆောင်မှုနှင့်ပတ်သက်၍ တိုင်ကြားလာမှုအပေါ် ဖြေရှင်းပေးမှုအခြေအနေ

    ရန်ကုန်တိုင်းဒေသကြီးနေ တိုင်ကြားသူတစ်ဦးသည်  ခရီးသွားဝန်ဆောင်မှုကုမ္ပဏီတစ်ခုထံမှ ပြည်ပခရီးအတွက် သံရုံး တွင် ဗီဇာတင်ပေးရန် ဝန်ဆောင်ခ USD 300$ အား ပေးသွင်းခဲ့ပြီး ဝန်ဆောင်မှု မပေးနိုင်သောကြောင့် ပေးသွင်းထားသော ဝန် ဆောင်ခကို ပြန်လည်တောင်းခံရာ ငွေပြန်မပေးခြင်း၊ ခြိမ်း  ခြောက်ပြောဆိုခြင်းများ ပြုလုပ်နေသောကြောင့် စားသုံးသူ ရေးရာဦးစီးဌာနသို့ ဆက်သွယ်တိုင်ကြားလာပါသည်။

ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်မှုအခြေအနေ။     တိုင်ကြားမှုနှင့်ပတ်သက်၍ ဌာနမှ တာဝန်ရှိသူများက  ခရီးသွား ဝန်ဆောင်မှုကုမ္ပဏီမှ တာဝန်ရှိသူများနှင့် တိုင်ကြားသူတို့အား ခေါ်ယူ၍ စေ့စပ်ညှိနှိုင်းမှုများ ဆောင် ရွက်ပေးခဲ့ရာ ခရီးသွားကုမ္ပဏီက တိုင်ကြားသူပေးသွင်းခဲ့သည့် USD 300 $ နှင့် ညီမျှသည့် မြန်မာ ငွေကျပ် ၈၉၄,၀၀၀/- (ရှစ်သိန်းကိုးသောင်း လေးထောင်တိတိ)ကို ၂၇-၁-၂၀၂၅ ရက်နေ့တွင် ငွေသား ဖြင့် ပြန်လည်ပေးအပ်ရန်၊ လုပ်ငန်းရှင်မှ တိုင်ကြားသူအား တောင်းပန်သွားရန်၊ တိုင်ကြားသူမှလည်း လုပ်ငန်းရှင်ပေးအပ်သည့် ငွေကြေးနှင့်တောင်းပန်မှုကို ကျေနပ်လက်ခံပါကြောင်းနှင့် နောက်နောင် များတွင် လုပ်ငန်းရှင်နှင့် တိုင်ကြားသူ နှစ်ဦးနှစ်ဖက်တို့သည် ယခုဖြစ်စဉ်နှင့်ပတ်သက်၍ လူမှုကွန် ယက် စာမျက်နှာများပေါ်တွင် တိုက်ရိုက်ဖြစ်စေ၊ သွယ်ဝိုက်၍ဖြစ်စေ ရေးသားခြင်းများ မပြုလုပ်ရန် သဘောတူညီခဲ့ကြပြီး ၂၇-၁-၂၀၂၅ ရက်နေ့တွင် ခရီးသွားဝန်ဆောင်မှု ကုမ္ပဏီမှတာဝန်ရှိသူက တိုင် ကြားသူထံ ငွေကျပ် ၈၉၄,၀၀၀/- (ရှစ်သိန်း ကိုးသောင်း လေးထောင် တိတိ)ကို ဌာနမှတာဝန်ရှိသူများ ရှေ့မှောက်တွင် ပေးအပ်ခဲ့သဖြင့် တိုင်ကြားသူမှလည်း ကျေနပ်မှုရရှိပါသောကြောင့် တိုင်ကြားမှုကို စားသုံးသူကာကွယ်ရေးဥပဒေအရ စေ့စပ်ညှိနှိုင်းခြင်းနည်းလမ်းဖြင့် ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ခဲ့ပါသည်။

DOCA(CICC)

 

 

ဆေးဝါးများ ဈေးနှုန်းမြှင့်တင်ရောင်းချနေသဖြင့် တိုင်ကြားလာမှုအပေါ် ဖြေရှင်းပေးမှုအခြေအနေ

      မန္တလေးတိုင်းဒေသကြီးနေ တိုင်ကြားသူတစ်ဦးသည် ဆေးဆိုင်တစ်ဆိုင်မှ Kremil’s (Refor mulated) Tablet ပန်းရောင်(၄)လုံး တစ်ကတ်ကို ငွေကျပ် ၁,၆၇၀/-ဖြင့် ဝယ်ယူခဲ့ ရသဖြင့် အခြားဆေးဆိုင်များထက် ဈေးနှုန်းမြင့်မားစွာ ရောင်းချ နေကြောင်း စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာနသို့ ဆက်သွယ်တိုင်ကြား လာပါသည်။

ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်မှုအခြေအနေ။     တိုင်ကြားမှုနှင့်ပတ်သက်၍ တိုင်းဒေသကြီးဦးစီးမှူးရုံးမှ ဌာနမှ တာဝန်ရှိသူများက  အဆင့်ဆင့်စိစစ်ဆောင်ရွက်ခဲ့ရာ တိုင်ကြားခံရသည့်ဆေးဆိုင်နှင့် ၎င်းဆိုင်သို့ ရောင်းချခဲ့သည့် Wholesale ဆိုင်များအား ဆေးဈေးနှုန်းမြှင့်တင့်ရောင်းချခဲ့ကြောင်း စိစစ်တွေ့ရှိရ သည့်အတွက် တိုင်းဒေသကြီးစားသုံးသူရေးရာကော်မတီဥက္ကဌ၊ တိုင်းဒေသကြီးအစိုးရအဖွဲ့ ၊ စီးပွား ရေးရာဝန်ကြီးတို့၏ လမ်းညွှန်ချက်အရ အရောင်းဆိုင် တာဝန်ရှိသူများအား သတိပေးခြင်းပြုလုပ်ခဲ့ပြီး နောင်တွင် ဈေးနှုန်းမြှင့်တင်ရောင်းချသည်ကို စစ်ဆေးတွေ့ရှိပါက စီးပွားရေးနှင့်ကူးသန်းရောင်း ဝယ်ရေးဝန်ကြီးဌာနမှ ၃၀-၃-၂၀၂၀ ရက်စွဲဖြင့်ထုတ်ပြန်ခဲ့သည့် အမိန့်ကြော်ငြာစာအမှတ်(၂၁/ ၂၀၂၀) ပါ ကုန်စည်များအပေါ်တွင် တားမြစ်မိန့် ထုတ်ပြန်ချက်အရ အရေးကြီးကုန်စည်နှင့် ဝန်ဆောင်မှု ဥပဒေပုဒ်မ ၅ ဖြင့် အရေးယူခံရမည်ကို သိရှိပါကြောင်း မန္တလေးတိုင်းဒေသကြီး စားသုံးသူရေးရာ ကော်မတီ၊ အတွင်းရေးမှူးရှေ့မှောက်တွင် ဝန်ခံကတိ လက်မှတ်ရေးထိုးစေခြင်းများ ဆောင်ရွက်ခဲ့ပြီး တိုင်ကြားသူထံသို့လည်း ဌာန၏ ဆောင်ရွက်မှုကို အကြောင်းကြားခဲ့ပြီး တိုင်ကြားမှုကို ဖြေရှင်း ဆောင်ရွက်ခဲ့ပါသည်။

DOCA(CICC)

 

အွန်လိုင်းမှတစ်ဆင့် ကားလက်မှတ်ဝယ်ယူမှုနှင့်ပတ်သက်၍ တိုင်ကြားလာခြင်းအပေါ် ဖြေရှင်းပေးမှု အခြေအနေ

၁။      စစ်ကိုင်းတိုင်းဒေသကြီးနေ တိုင်ကြားသူတစ်ဦးသည် Facebook Page တွင် ရောင်းချနေသော ယာဉ်လိုင်းတစ်ခု၏ (မန္တလေး-မော်လမြိုင်) ကားလက်မှတ် နှစ်စောင်ကို ငွေကျပ် ၈၂,၀၀၀/- ဖြင့် ဖုန်းနံပါတ် ၀၉-၆၇၇၀၉၇၀၈၆ သို့ Kpay ဖြင့် ငွေ ပေးချေဝယ်ယူခဲ့ရာ ငွေပေးချေပြီးနောက် ဆက်သွယ်မရတော့သ ဖြင့် စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာနသို့ ဆက်သွယ်တိုင်ကြားလာပါ သည်။

ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်မှုအခြေအနေ။     တိုင်ကြားမှုနှင့်ပတ်သက်၍ စစ်ကိုင်းခရိုင်ဦးစီးမှူးရုံးမှ တာဝန်ရှိ သူများက Online မှ တစ်ဆင့်ရောင်းချနေသော ဖုန်းနံပါတ် ၀၉-၆၇၇၀၉၇၀၈၆ သို့ ဆက်သွယ်၍ ခရီးသွားအသွင်ဆောင်ပြီး လက်မှတ်ဖြတ်ခဲ့ရာ K pay မှ ငွေလွှဲပြီး Viber သို့ ဆက်သွယ်ရန် ပြောကြား နေချိန် တိုင်ကြားမှုကိစ္စရပ်အား  ပြောကြားရာ၌ ဖုန်းချသွားခဲ့ပြီး အခြားဖုန်းများဖြင့် အကြိမ်ကြိမ် ဆက်သွယ်သော်လည်း တိုင်ကြားသော လက်မှတ်ကိစ္စ ပြောသည်နှင့်ဖုန်းချသွားခဲ့ပါသည်။ ဌာနမှ တာဝန်ရှိသူများက တိုင်ကြားခံရသည့်ယာဉ်လိုင်းဂိတ်မှူးထံသို့ ဆက်သွယ်မေးမြန်းခဲ့ရာ ၎င်းတို့ ကား ဂိတ်သည် facebook မှတစ်ဆင့် လက်မှတ်ရောင်းချခြင်းမရှိကြောင်း၊ ဂိတ်နာမည်အား အလွဲသုံးစား လုပ်၍ ရောင်းချနေခြင်းကိုလည်း သိရှိထား၍ မင်္ဂလာဒုံမြို့မရဲစခန်းတွင် အမှုဖွင့်ထားပါကြောင်း၊ ၎င်းတို့ ဂိတ်အမည်နှင့်ဖွင့်ထားသော အကောင့်မှလည်း လက်မှတ်များ လိမ်လည်ရောင်းချနေမှုကို အများပြည်သူများသိရှိရန် ရုပ်ရှင်သရုပ်ဆောင်များဖြင့် ဇာတ်လမ်းတိုရိုက်ကူးပြီး တင်ပြထားကြောင်း စုံစမ်းသိရှိရသည့်အတွက် တိုင်ကြားသူသို့ ဖုန်းဖြင့်ဆက်သွယ်၍ ရှင်းလင်းပြောကြားခဲ့ရာ တိုင်ကြားသူ မှ လိမ်လည်ခြင်းခံရသည်ကိုသိရှိရ၍ တိုင်ကြားမှုကို ပိတ်သိမ်းလိုကြောင်း ပြောကြားလာသဖြင့် ဌာနမှ တာဝန်ရှိသူက စားသုံးသူအနေဖြင့် အွန်လိုင်းပေါ်မှတစ်ဆင့် ဈေးဝယ်ခြင်းများ ဆောင်ရွက်ပါက ပစ္စည်းဝယ်ယူလိုသည့် online page ၏ ခိုင်မာမှု၊ like အရေအတွက်ရရှိထားမှု၊ လိပ်စာအတိအကျနှင့် ဖုန်းနံပါတ်များ ဖော်ပြထားခြင်းရှိ/မရှိတို့အား စစ်ဆေးခြင်း၊ အိမ်ရောက်ငွေချေစနစ်ဖြင့် ရောင်းချ သည့် ပစ္စည်းများကိုသာ ဦးစားပေးဝယ်ယူခြင်းနှင့် delivery မှတစ်ဆင့် ပစ္စည်းရောက်ရှိလာချိန်တွင် ပစ္စည်းအား ဖွင့်ဖောက်စစ်ဆေးအတည် ပြုပြီးမှသာလက်ခံခြင်း၊ အွန်လိုင်းမှတ်ပုံတင် ဆောင်ရွက် ထားမှု ရှိ/မရှိတို့ကိုစစ်ဆေးခြင်း စသည့်အချက်အလက်များအား စိစစ်ပြီးမှသာ ဝယ်ယူခြင်းပြုပါရန် တိုင်ကြားသူအား အသိပညာပေးဆွေးနွေးပြောကြားခဲ့ပြီး တိုင်ကြားမှုကို ပိတ်သိမ်းဆောင်ရွက်ခဲ့ပါ သည်။

DOCA(CICC)

ဝန်ဆောင်မှုနှင့်ပတ်သက်၍ တိုင်ကြားလာခြင်း

          အောင်လံမြို့(xxx)ရပ်ကွက်နေ၊ ဦး(xxx)သည် (၁၈.၁၂.၂၀၂၄)ရက်နေ့တွင် ငွေကျပ်(၁၀)သိန်းတန် စက်ဘီးဂီယာစက်တစ်ခုကို (xxx)မှ (xxx)မြို့သို့ ဝန်ဆောင်ခပေး၍ ပို့ဆောင်စေခဲ့ရာ ရောက်ရှိလာခြင်း မရှိသည့်အတွက် ဂိတ်သို့ပြောကြားရာတွင် တာဝန်ယူမှု/တာဝန်ခံမှုမရှိသဖြင့် မကွေးတိုင်းဒေသကြီး၊ စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာနသို့ (၈.၁.၂၀၂၅)ရက်နေ့တွင် လာရောက်တိုင်ကြားလာပါသည်။

          ဌာနစစ်ဆေးရေးအရာရှိမှ တိုင်ကြားလာမှုနှင့်ပတ်သက်၍ စားသုံးသူကာကွယ်ရေးဥပဒေအရ စားသုံးသူနစ်နာမှုရှိ/မရှိ စိစစ်ခဲ့ပြီး မကွေးမြို့ ပို့ဆောင်ရေးစီမံကိန်းဦးစီးဌာန၊ ပုဂ္ဂလိက လုပ်ငန်းသုံးမော် တော်ယာဉ်လိုင်းများ ကြီးကြပ်မှုကော်မတီတို့ ပါဝင်သောအဖွဲ့ဖြင့် (၁၀.၁.၂၀၂၅)ရက်နေ့တွင် တစ်ကြိမ်၊ (၁၇.၁.၂၀၂၅)ရက်နေ့တွင် တစ်ကြိမ်တွေ့ဆုံညှိနှိုင်းခဲ့ရာ တိုင်ကြားခံရသည့် ဂိတ်တာဝန်ခံမှ ငွေကျပ်(၈) သိန်းအား ပေးလျော်သွားမည်ဖြစ်သော်လည်း လက်ရှိအခြေအနေတွင် ချက်ချင်းပေးလျော်နိုင်ခြင်း မရှိသည့်အတွက် တစ်လခန့်စောင့်ဆိုင်းပေးရန် တောင်းဆိုလာသဖြင့် တိုင်ကြားသူနှင့် ဆက်သွယ်ညှိနှိုင်း ပေးခဲ့ရာ သဘောတူညီမှုရရှိ၍ (၁၇.၂.၂၀၂၅)ရက်နေ့တွင် မကွေးတိုင်းဒေသကြီး၊ စားသုံးသူရေးရာဦးစီး ဌာနမှ စစ်ဆေးရေးအရာရှိနှင့် သက်ဆိုင်ရာဌာနများရှေ့မှောက်တွင် ငွေကျပ်(၈)သိန်းအား ပေးလျော် သွားမည်ဖြစ်ပြီး အဆိုပါယာဉ်လိုင်းအားလည်း နောက်နောင်အလားတူ ဖြစ်စဉ်မျိုး မဖြစ်ပေါ်စေရေး ခံဝန် ကတိလက်မှတ်ရေးထိုးစေလျက် အမှုအား ပိတ်သိမ်းသွားမည်ဖြစ်ပါသည်။

DOCA(မကွေး)

ဝန်ဆောင်မှုနှင့်ပတ်သက်၍ တိုင်ကြားလာခြင်း

          စလင်းမြို့(xxx)လမ်းနေ ဒေါ်(xxx)သည် (၁၀.၁.၂၀၂၅)ရက်နေ့တွင် MBB Myanmar Broad Band(B2B Company) Facebook Page ၏ Chat Box မှတဆင့် B2B 1month Unlimited Free အားဝယ်ယူခဲ့ရာ ၎င်းကုမ္ပဏ္ဏီမှ ဖုန်းနံပါတ်၊ အမည်၊ လိပ်စာ၊ မှတ်ပုံတင်အမှတ်တို့အား တောင်းခံခဲ့ပြီး B2B Register ပြုလုပ် ရမည်ဖြစ်ပါ၍ K Pay No.(xxx)ထံသို့ ငွေကျပ်(၁၈၀၀၀)အား ပေးပို့စေခဲ့ပါသည်။ ကုမဏ္ဏီမှ (၂၄)နာရီ အတွင်း SMS ရောက်ရှိလာပါက စတင်အသုံးပြု၍ရပြီဖြစ်ကြောင်း ပြောကြားခဲ့ သော်လည်း (၁၀.၁.၂၀၂၅) ရက်နေ့၊ နေ့လယ်(၁၄း၀၇)မိနစ်အချိန်တွင် ထပ်မံ၍ မှတ်ပုံတင်နံပတ် တောင်းခံခဲ့ပါသည်။ ထို့နောက် AnyDesk Remote Desktop Software အား Download ၍ Accept နှင့် Start Now Click လုပ်ခိုင်းပြီး Link တစ်ခုထဲသို့ ဝင်ရောက်၍ Google Form ဖြည့်ခိုင်းခဲ့ရာတွင် ဖုန်းမှ ဒေတာအချက်အလက်များအား Share သည့်ပုံစံမျိုးဖြစ်နေ၍  Page Chat Box သို့မေးမြန်းရာ၌ ပြန်လည်ဖြေကြားခြင်းမရှိဘဲ မိမိ အကောင့်အား ဘလော့သွားသောကြောင့် ထိုကဲ့သို့သော လိမ်လည်မှု ဖြစ်စဉ်မျိုး ထပ်မံမဖြစ်ပေါ်စေရေး ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ပေးနိုင်ပါရန် (၁၃.၁.၂၀၂၅)ရက်နေ့ တွင် မကွေးတိုင်းဒေသကြီး၊ စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာနသို့ ဆက်သွယ်တိုင်ကြားလာပါသည်။

          ဌာနမှ တိုင်ကြားမှုနှင့်ပတ်သက်၍ စားသုံးသူကာကွယ်ရေးဥပဒေအရ စားသုံးသူထိခိုက်နစ်နာမှု ရှိ/ မရှိ စိစစ်ခဲ့ပြီး (၁၃.၁.၂၀၂၅)ရက်နေ့တွင် Myanmar Broad Band (MBB) B2B Company ၏ Email လိပ်စာ သို့ တိုင်ကြားမှုနှင့်စပ်လျဉ်း၍ ညှိနှိုင်းဖြေရှင်းပေးနိုင်ပါရန် အကြောင်းကြားစာပေးပို့ခဲ့ရာ mail လိပ်စာမှာ မှန်ကန်မှုမရှိပါ၍ ဆက်သွယ်၍ မရရှိခဲ့မှုအပေါ် ၎င်းကုမ္ပဏ္ဏီ မြေပြင်တွင် အမှန်တစ်ကယ်ရှိ/မရှိ စုံစမ်းစစ် ဆေးပေးနိုင်ပါရန်နှင့် ညှိနှိုင်းဆောင်ရွက်ပေးနိုင်ပါရန် မန္တလေးတိုင်းဒေသကြီး၊ စားသုံးသူရေးရာ ဦးစီးဌာနသို့ ညှိနှိုင်းအကြောင်းကြားစာပေးပို့ခဲ့ရာ (၂၀.၁.၂၀၂၅)ရက်နေ့တွင် မြေပြင်ကွင်းဆင်းစစ်ဆေးခဲ့ မှုအရ မြေပြင်တွင်မရှိကြောင်းနှင့် ၎င်းနေရာရှိ အနှေးယာဉ်မောင်းသည့် လုပ်သားတစ်ဦးအား မေးမြန်းခဲ့ရာ Myanmar Broad Band (MBB) B2B Company ဟုမရှိကြောင်းနှင့် မကြားဖူးကြောင်း၊ မိမိထံသို့လည်း  Myanmar Broad Band (MBB) B2B Company နှင့်ပတ်သက်၍ လာရောက်စုံစမ်းသူ များလည်းရှိသည် ဟု ပြောကြားလာကြောင်း အကြောင်းပြန်ကြားလာပါသည်။

          (၂၁.၁.၂၀၂၅)ရက်နေ့တွင် တိုင်ကြားသူထံသို့ဆက်သွယ်၍ စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာန၊ မန္တလေး တိုင်းဒေသကြီးဦးစီးမှူးရုံးမှ တိုင်ကြားစာပါ စီးပွားရေးလုပ်ငန်းဆောင်ရွက်နေသည့် လိပ်စာသို့ မြေပြင် ကွင်းဆင်းစစ်ဆေးရာတွင် မတွေ့ရှိရသဖြင့် အမှုအားပိတ်သိမ်းရမည်ဖြစ်ပါကြောင်း၊ လုပ်ငန်းမှတ်ပုံတင် လက်မှတ်မရှိပါက အွန်လိုင်းမှတစ်ဆင့် ဝယ်ယူအသုံးမပြုသင့်ကြောင်း၊ စီးပွားရေးနှင့် ကူးသန်းရောင်းရေး ဝန်ကြီးဌာန၊ ကုန်သွယ်ရေးဦးစီးဌာနမှလည်း အွန်လိုင်းစနစ်ဖြင့် ရောင်းချခြင်းလုပ်ငန်း မှတ်ပုံတင်လက် မှတ် စိစစ်ထုတ်ပေးလျက်ရှိကြောင်းနှင့် စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာနမှ မြေပြင်ကွင်းဆင်းစစ်ဆေးမှုများ ဆောင်ရွက်ပြီး သက်ဆိုင်ရာဥပဒေဖြင့် အရေးယူဆောင်ရွက်သွားမှာဖြစ်ကြောင်း၊ နောက်နောင် အွန်လိုင်း စနစ်ဖြင့်ဝယ်ယူအသုံးပြုမည်ဆိုပါက မှတ်ပုံတင်လက်မှတ်ရရှိပြီးသော လုပ်ငန်းရှင်များမှတစ်ဆင့်သာ ဝယ်ယူအသုံးပြုသင့်ကြောင်း သတိပြုဆင်ခြင်ဖွယ်တို့ကို အသိပေးရှင်းလင်းဆွေးနွေးခဲ့ပြီး ဌာနအနေဖြင့် လည်း စားသုံးသူများသို့ Talk Show အပါအဝင် အသိပညာပေးဆွေးနွေးဟောပြောမှုများ ဆောင်ရွက်ရာ တွင် အလားတူ Online မှ လိမ်လည်ခြင်းမရှိစေရေး ထည့်သွင်းဆွေးနွေးဟောပြောလျက်ရှိပါကြောင်း ဆွေးနွေးခဲ့ရာ တိုင်ကြားသူမှလည်း စိတ်ကျေနပ်မှုရရှိသဖြင့် အမှုအား ပိတ်သိမ်းနိုင်ခဲ့ပါသည်။

DOCA(မကွေး)

Online Sale နှင့်ပတ်သက်၍ တိုင်ကြားမှုအပေါ်‌ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ပေးမှု

          စစ်ကိုင်းတိုင်းဒေသကြီးဦးစီးမှူးရုံးအနေဖြင့် စစ်ကိုင်းခရိုင်၊ စစ်ကိုင်းမြို့မှ တိုင်ကြားသူ သည် မန္တ‌လေးမြို့မှမော်လမြိုင်မြို့သို့ထွက်ခွာမည့်Facebook စာမျက်နှာတွင် ရောင်းချနေသော မန္တလာမင်းကားလက်မှတ်ကို ၂၀၂၄ခုနှစ်၊ ဒီဇင်ဘာလ(၁၈)ရက်နေ့ညတွင် ဖုန်းဖြင့်ဆက်သွယ်၍ လက်မှတ်နှစ်ခုံစာကို ၈၂၀၀ဝိ/-ဖြင့် K-pay မှတစ်ဆင့် လက်မှတ်ဖြတ်ခဲ့ပါကြောင်း K-pay မှ ငွေပေးချေပြီး Viber မှတစ်ဆင့် ပြေစာပေးပို့ရန် လက်မှတ်တောင်းခံခဲ့ရာ ဆက်သွယ်မရပါသဖြင့် စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာန၊ စစ်ကိုင်းခရိုင်သို့ ၂၀၂၄ ခုနှစ်၊ ဒီဇင်ဘာလ(၁၉)ရက်နေ့တွင် တိုင်ကြား လာပါသည်။

 အဆိုပါတိုင်ကြားလာမှုနှင့်ပတ်သက်၍ Online ပေါ်မှတစ်ဆင့် ရောင်းချနေသော ဖုန်းနံပါတ်သို့ စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာနမှ ခရီးသွားအယောင်ဆောင်ပြီး လက်မှတ်ဖြတ်ခဲ့ရာ K-pay မှငွေလွှဲပေးပြီးပါက Viber သို့ဆက်သွယ်ရန်ပြောကြားခဲ့ပါကြောင်း သို့ရာတွင်တိုင်ကြားခံရသူနှင့် ဆက်သွယ်၍မရတော့ပါကြောင်း၊ ထပ်မံ၍ ဒီဇင်ဘာလ(၂၄))ရက်နေ့နှင့် (၂၇)ရက်နေ့များတွင် အခြားဖုန်းများဖြင့် ဆက်သွယ်သော်လည်း တိုင်ကြားထားသောလက်မှတ်ကိစ္စပြောသည်နှင့် ဖုန်းမကိုင်တော့ပါကြောင်း၊ ၂၀၂၅ခုနှစ်၊ဇန်နဝါရီလ(၄)ရက်နေ့တွင် မန္တလာမင်းကားဂိတ်မှူး ထံသို့ ဆက်သွယ်မေးမြန်းခဲ့ရာ မန္တလာမင်းကားဂိတ်သည် Facebook မှတစ်ဆင့်လက်မှတ် ရောင်းချခြင်းမရှိပါကြောင်း ၊ ကားဂိတ်နာမည်အား အလွဲသုံးစားလုပ်၍ ရောင်းချနေခြင်းကို သိရှိထား၍ မင်္ဂလာဒုံမြို့မရဲစခန်းတွင် အမှုဖွင့်ထားပါကြောင်း၊ ကားဂိတ်နာမည်နှင့် ဖွင့်ထားသော Accountမှာလည်း လက်မှတ်များလိမ်လည်ရောင်းချနေမှုကို အများပြည်သူများသိရှိရန် ရုပ်ရှင်သရုပ်ဆောင်များဖြင့် ဇာတ်လမ်းတိုရိုက်ကူးပြီး အသိပညာပေးခြင်းဆောင်ရွက် ထားကြောင်းစုံစမ်းသိရှိရပါသည်။        

စုံစမ်းသိရှိရသောအချက်အလက်များအား တိုင်ကြားသူထံသို့ ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်မှုအား ရှင်းလင်းပြခဲ့ရာ ၎င်းကတိုင်ကြားထားသောအမှုသည် ဆက်သွယ်မရလိမ်လည်ခြင်း ခံရသည်ကို သိရှိရ၍ အမှုအားပိတ်သိမ်းသွားမည်ဖြစ်ပါကြောင်း၊ နောင်တွင်အလားတူဖြစ်စဉ်မျိုး မဖြစ်ပေါ် စေရန် အများပြည်သူများအား အသိပညာပေးစေလိုကြောင်းနှင့် အမှုအားစုံစမ်းပေးခဲ့မှု အ‌ပေါ် ကျေနပ်မှုရှိပါကြောင်း၊ အမှုပိတ်သိမ်းရန် သဘောတူညီပါကြောင်း တင်ပြလာပါသဖြင့် တိုင်ကြားမှုအား ၂၀၂၅ခုနှစ်၊ ဇန်နဝါရီလ (၁၄)ရက်နေ့တွင်  ပိတ်သိမ်းပြီး ဖြစ်ကြောင်း     သတင်း ရရှိပါသည်။

DOCA(စစ်ကိုင်း)

 

ကားအရောင်းစင်တာတစ်ခု၏ ဝန်ဆောင်မှုနှင့်ပတ်သက်၍ တိုင်ကြားလာမှုအပေါ် ဖြေရှင်းပေးမှုအခြေအနေ

၂။       နေပြည်တော်၊ ဇမ္ဗူသီရိမြို့နယ်နေ တိုင်ကြားသူ တစ်ဦးသည် ကားအရောင်းစင်တာတစ်ခုမှ ကားတစ်စီး ဝယ်ယူခဲ့သည့် ကိစ္စနှင့်ပက်သက်၍ နစ်နာမှုများ ပေါ် ပေါက်လာသောကြောင့် Email မှတဆင့် တိုင်ကြားလာ ပါသည်။

ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်မှုအခြေအနေ။          တိုင်ကြားမှုနှင့်ပတ်သက်၍ အနောက်ပိုင်းခရိုင်ဦးစီးမှူးရုံးမှ တာဝန်ရှိသူများသည် ၁၈-၁၁-၂၀၂၄ ရက်နေ့တွင် တိုင်ကြားခံရသည့် ကားအရောင်းစင်တာမှတာဝန် ရှိသူတို့အား အနောက်ပိုင်းခရိုင်ဦးစီးမှူးရုံးသို့ ခေါ်ယူတွေ့ဆုံဆွေးနွေးခဲ့ရာ မိမိတို့ Car showroom အနေဖြင့် Use Car ရောင်းချလိုက်ခြင်းဖြစ်ကြောင်း၊ ကညနတွင် တရားဝင်စစ်ခိုင်းပါကြောင်း၊ Plus ကောင်း/မ ကောင်းမမြင်နိုင်ပါကြောင်း၊ Battery မှာလည်း ဝယ်ယူသူရှေ့တွင် စက်ဖွင့်စမ်းသပ်နိုင်ပါ ကြောင်း၊တာယာ(၂)လုံးအားလည်း ပုံစံတူလဲပေးလိုက်ပါကြောင်း၊ ဝယ်ယူသူကိုယ်တိုင် စိတ်ကြိုက် အလုံးစုံ စစ်ဆေးစမ်းသပ်ပြီးမှ စရံငွေပေးချေရခြင်းဖြစ်ပြီး ၁၃-၉-၂၀၂၄ ရက်နေ့ ငွေအားလုံးပေးချေပြီး ကားအပ်လိုက်ခြင်းဖြစ်ပါကြောင်း၊ မိမိတို့ Showroom အနေဖြင့်ဖွင့်လှစ်ရောင်းချနေသည့် သက်တမ်း တွင် တိုင်ကြားခံရခြင်းမျိုး မရှိခဲ့ဖူးကြောင်း၊ ယခုဖြစ်စဉ်မှာ ပထမဆုံးဖြစ်ပြီး လိမ်လည်ရောင်းချခြင်း မျိုးလည်းမပြုလုပ်ခဲ့ပါကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပြီး  Battery နှင့် တာယာလဲလှယ်ထားသော ကုန်ကျ ငွေကျပ် ၇၅၀,၀၀၀-/ကျပ်ကို ၂၈-၁၁-၂၀၂၄ ရက်နေ့ တွင် K pay ဖြင့် လွှဲပေးမည်ဖြစ်ပါကြောင်းနှင့် နောက်နောင်အလားတူ ဖြစ်စဉ်မျိုး မဖြစ်ပေါ် စေရန် အလေးထားဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ပါကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ဌာနမှ တာဝန်ရှိသူက တိုင်ကြားသူထံ ဖုန်းဖြင့်ဆက်သွယ်ပြောကြားခဲ့ရာ ကျေနပ်မှုရှိပါကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသဖြင့် တိုင်ကြားမှုအား ပိတ်သိမ်းဆောင်ရွက်ခဲ့ပါသည်။

DOCA(Consumer)

 

ရိတ်သိမ်းခြွေလှေ့စက်ဝယ်ယူခြင်းနှင့်ပတ်သက်၍တိုင်ကြားလာမှုအပေါ် ဖြေရှင်းပေးမှုအခြေအနေ

၁။      ပဲခူးတိုင်းဒေသကြီး၊ ညောင်လေးပင်မြို့နယ်နေ တိုင်ကြားသူ(၇)ဦးတို့သည် ကုမ္ပဏီတစ်ခုထံမှ ရိတ် သိမ်းခြွေလှေ့စက် ဝယ်ယူခြင်းနှင့်စပ်လျဉ်း၍ စက်ချို့ ယွင်းခြင်း၊ နှစ်သက်မှုမရှိပါက တစ်နာရီလျှင် ၁၀၀၀ဝိ/- ကျပ်နှုန်းဖြင့် ပြန်လည်လက်ခံမည်ဟု ပြောကြားသော် လည်းလက်ခံ ဆောင်ရွက်ပေးမှုမရှိခြင်း၊ တောင်သူများ၏ လယ်ယာပုံစံ (၇) ကို သိမ်းဆည်းထား သဖြင့် ချေးငွေမရရှိခြင်း၊ ကုမ္ပဏီမှ စက်လာရောက် သိမ်းဆည်းရာတွင် မိမိစရိတ်ဖြင့်ပို့ဆောင်ရခြင်း၊ တောင်သူများ ငွေပေးသွင်းရန်အချိန်တွင် ယခင်ကျန်သည့်ငွေကြေးပမာဏထက် ပိုမိုများပြားနေခြင်း တို့ကြောင့် နစ်နာဆုံးရှုံးမှုများ ဖြစ်ပေါ်နေသည့်အတွက် စာဖြင့် တိုင်ကြားလာပါသည်။

ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်မှုအခြေအနေ။     တိုင်ကြားမှုနှင့်ပတ်သက်၍ တိုင်ကြားသူ(၇)ဦးအား ညောင် လေးပင်ခရိုင်ဦးစီးမှူးရုံးသို့ခေါ်ယူ၍ တွေ့ဆုံမေးမြန်းခဲ့မှုအပေါ် တိုင်းဒေသကြီးဦးစီးမှူးရုံးမှ ပြန်လည် စိစစ်သုံးသပ်ပြီး တိုင်ကြားသူနှင့် ကုမ္ပဏီမှ တာဝန်ရှိသူများအားခေါ်ယူ၍ စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာန၊ ပဲခူးတိုင်းဒေသကြီးဦးစီးမှူးရုံးတွင် အကြိမ်ကြိမ်ညှိနှိုင်းဖြေရှင်း ဆောင်ရွက်ခဲ့ရာ ဦးဖြူ(အမည်လွှဲ) အမည်ဖြင့် ချုပ်ဆိုထားသည့် ရိတ်သိမ်းချွေလှေ့စက်သည် ကုမ္ပဏီသို့ စက်ငှားရမ်းခအဖြစ် ထပ်မံ ပေးသွင်းရမည့် ငွေကျပ် (၈၅)သိန်းအား ၁-၆-၂၀၂၃ ရက်နေ့ တွင်လည်းကောင်း၊ ဦးနီ (အမည်လွှဲ) အမည်ဖြင့် ချုပ်ဆိုထားသည့် ရိတ်သိမ်းခြွေလှေ့စက်အတွက် ကုမ္ပဏီသို့ ထပ်မံပေးသွင်းရမည့် ငွေကျပ်(၇၅)သိန်းအား ၅-၆-၂၀၂၃ ရက်နေ့တွင်လည်းကောင်း ပေးသွင်းပြီးဖြစ်ပါ၍ ကုမ္ပဏီမှလည်း  တိုင်ကြားသူများ စက်ဝယ်ယူစဉ်က အပေါင်ပစ္စည်းအဖြစ်ထားရှိသော လယ်ယာမြေလုပ်ပိုင်ခွင့် ပုံစံ(၇)များကို တိုင်ကြားသူများထံ ပြန်လည်ပေးအပ်ခဲ့ပြီးဖြစ်ပါသည်။ တိုင်ကြားမှုတွင်ပါဝင်သည့် တိုင်ကြားသူ(၁)တစ်ဦးတည်းသာကျန်ရှိပြီး တိုင်ကြားသူမှ စက်(၁)စီးလျှင် ငွေကျပ်(၆၀) သိန်းဖြင့် (၂)စီးအတွက် ငွေကျပ် (၁၂၀)သိန်းအား ပေးသွင်းရမည်ဖြစ်ပြီး စက်(၁)စီးစာ ငွေကျပ် (၆၀)သိန်း ပေးသွင်းပြီးဖြစ်ပါ၍ ၁၇.၁၀.၂၀၂၃ ရက်နေ့တွင် တိုင်ကြားသူနှင့် ကုမ္ပဏီတို့ အကြား ဖုန်းဖြင့် ဆက်သွယ်ညှိနှိုင်းခဲ့ရာတွင် တိုင်ကြားသူအနေဖြင့် ကုမ္ပဏီမှ စက်(၁)စီးအတွက် ငွေကျပ်သိန်း(၆၀) ထပ်မံပေးသွင်းရန် ကုမ္ပဏီ၏ညှိနှိုင်းမှုအပေါ် တိုင်ကြားသူမှ စက်(၁)စီးအား ငွေကျပ်သိန်း(၄၀)သာ ပေးသွင်းနိုင်ပါကြောင်း ပြောကြားလာပါသဖြင့် ကုမ္ပဏီမှတာဝန်ရှိသူအား ဖုန်းဖြင့်ဆက်သွယ် ညှိနှိုင်းခဲ့ရာ ကုမ္ပဏီမှ စက်(၁)စီးအတွက် ငွေကျပ်သိန်း(၆၀)နှုန်းဖြင့်သာ ထပ်မံပေးသွင်းရမည် ဖြစ်ကြောင်း ပြန်ကြားလာခဲ့ပါသည်။ ၁၉-၃-၂၀၂၄ ရက်နေ့တွင် ကုမ္ပဏီမှ စက်တစ်စီးလျှင် ငွေကျပ် (၁၀)သိန်းစီလျှော့၍ ငွေကျပ်သိန်း(၅၀)နှုန်းဖြင့်သာ ပေးသွင်းသွားရန် အကြောင်းကြားလာသဖြင့် ဌာနမှတာဝန်ရှိသူများက တိုင်ကြားသူထံ ဖုန်းဖြင့်ဆက်သွယ်ညှိနှိုင်းခဲ့ရာ အကြောင်းပြန်ကြားမည် ဖြစ်ကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ၂၉-၁၀-၂၀၂၄ ရက်နေ့တွင် ပဲခူးတိုင်းဒေသကြီးဦးစီးမှူးရုံးသို့ တိုင်ကြားသူနှင့် တိုင်ကြားခံရသူတို့အား ထပ်မံတွေ့ဆုံညှိနှိုင်းပေးခဲ့ရာ တိုင်ကြားသူမှ စက်(၁)စီးလျှင် ငှားရမ်းခ ငွေကျပ် (၄၂)သိန်းဖြင့် စက်(၂)စီးအတွက် ငွေကျပ်(၈၄)သိန်းကို ၂၀-၁၁-၂၀၂၄ ရက်နေ့တွင် တိုင်ကြားခံရသူ စီးပွားရေးလုပ်ငန်းရှင်ထံသို့ ပြန်လည်ပေးသွင်းခဲ့ပြီး တိုင်ကြားခံရသူ စီးပွားရေး လုပ်ငန်း ရှင်မှလည်း  အပေါင်ပစ္စည်းအဖြစ်ထားရှိခဲ့သော လယ်ယာမြေလုပ်ပိုင်ခွင့် ပုံစံ(၇) သုံးစုံအား တိုင်ကြားသူထံသို့ ပြန်လည်ပေးအပ်ခဲ့သည့်အတွက် နှစ်ဦးနှစ်ဖက် စိတ်ကျေနပ်မှုရရှိသဖြင့် သဘော တူညီချက်ပုံစံ(၉)တွင် လက်မှတ်ရေးထိုးစေခဲ့ပြီး

အွန်လိုင်းမှတစ်ဆင့် ယိုးဒယားကွေ့တီယိုထုပ်များမှာယူမှုနှင့်ပတ်သက်၍ တိုင်ကြားလာခြင်းအပေါ် ဖြေရှင်းပေးမှုအခြေအနေ

      မန္တလေးတိုင်းဒေသကြီး၊ ကျောက်ဆည်မြို့နယ်နေ တိုင်ကြားသူတစ်ဦးသည် Facebook page တစ်ခုထံမှ အသင့်စား“ယိုးဒယားကွေ့တီယို”အထုပ်(၅၀၀)အား ငွေကျပ် ၄၃၆,၅၀၀/- လွှဲ၍ မှာယူခဲ့ရာ အထုပ်(၁၀၀)သာ ပေးပို့ပြီး ကျန်သည့်အထုပ်(၄၀၀)ကို ပေးပို့ခြင်းမရှိပါသဖြင့် စားသုံးသူရေးရာဦးစီးဌာနသို့ Website Complaint System သို့ ဆက်သွယ်တိုင်ကြားလာပါသည်။

   ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်မှုအခြေအနေ။          တိုင်ကြားမှုနှင့်ပတ်သက်၍ ဌာနမှ တာဝန်ရှိသူများက ၈-၁၀-၂၀၂၄ ရက်နေ့တွင်  တိုင်ကြားစာပါလိပ်စာတွင် ဖွင့်လှစ်ထားသော “ယိုဒယားကွေ့တီယို” ဆိုင်ပိုင်ရှင်နှင့် တွေ့ဆုံမေးမြန်းခဲ့ရာ ၂၀၂၃ ခုနှစ်၊ (၁၁)လပိုင်းမှစ၍ လုပ်ငန်းပိုင်း အခက်အခဲဖြစ်ရခြင်းကြောင့် ပစ္စည်းပေးပို့နိုင်ခြင်းမရှိသေးပါကြောင်း၊ ၁၅-၉-၂၀၂၄ ရက်နေ့မှစ၍ လုပ်ငန်းစတင်လည်ပတ်နေပြီဖြစ်ပါသောကြောင့် မှာယူထားသော စာရင်းဇယားအတိုင်း (၆)လအတွင်း ပစ္စည်းများအား ပြန် လည်ပို့ဆောင်ပေးပါမည်ဟု ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ဌာနမှ တာဝန်ရှိသူများက တိုင်ကြားသူထံ ဖုန်းဖြင့် ဆက်သွယ်မေးမြန်းရာတွင် တိုင်ကြားသူက ၉-၁၀-၂၀၂၄ ရက်နေ့တွင် ကွေ့တီယိုဆိုင်ဘက်မှ ကွေ့တီယို အထုပ် (၅၀)အား Delivary ဖြင့် ဂိတ်ချပို့ဆောင်မည်ကို သဘောတူထားကြောင်း၊  ကျန်အထုပ် (၃၅၀) အား ငွေသားဖြင့်သာ ပြန်လည်ရယူလိုကြောင်း ပြောကြားခဲ့ရာ ဆိုင်ဘက်မှ ၅-၁၁-၂၀၂၄ ရက်နေ့တွင် K-pay ဖြင့် လွှဲပေးမည်ဟု ကတိပြုပြောကြားခဲ့ကြောင်းနှင့် ၎င်းအနေဖြင့် ကျေနပ်လက်ခံပါကြောင်း  ပြန်လည်ဖြေကြားခဲ့သဖြင့် စားသုံးသူကာကွယ်ရေးဥပဒေအရ စေ့စပ်ညှိနှိုင်းခြင်း နည်းလမ်းဖြင့် တိုင်ကြားမှုကို ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ပေးခဲ့ပါသည်။

Pages

Subscribe to RSS - ဖြေရှင်းဆောင်ရွက်ပေးမှုများ